اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

مشکل دور تند موتور کولر آبی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

    ببینید موضوع تاپیک ساختار موتور نخواسته فقط خواسته موتور رو توی دور تند راه اندازی کنه .
    بله، این سوال من بود که از پاسخ های دوستان برام ایجاد شد.
    کولر آبی که ما توخونمون پارسال داشتیم طریقه سیم کشیش نول که مستقیم بود . فقط پمپ و دور کند و دور تند از توی کلید رفته بود. ما هرموقع دور تند رو بدون زدن دور کند میزدیم موتور حرکت نمیکرد .
    خب کلید های کولر ذاتا همینطورین، حالا ما از هر سه نوع مدل کلید داریم، توی هر سه نوع یک پل مربوط به همین پمپ آب هستش، اما یک مدل دیگه نوشته موتور و دومی رو نوشته دور کند/ دور تند، یه مدل دیگه نوشته موتور و دومی رو نوشته سرعت، یه مدل دیگه 4تا کلید داره که یک کلید نول رو هم قطع میکنه،
    تو همه اینها تا زمانی که دور کند فعال نباشه، هرچی که شما دور تند رو بزنی، برق برا سیم پیچ دور تند نمیره، این کلا ذات کلیده، نه اینکه دور تند و دور تند رو باهم وصل کنی تا موتور بچرخه.
    اگه شما مستقیم دور تند و کند رو باهم وصل کنید دو سیم پیچ با تعداد قطب های مختلف برق دار میشن که خیلی حالت بدیه و باعث جریان کشی زیاد از هردو سیم پیچ میشه و حتی موتور راه نمی افته.
    موتور رو وقتی استارت میکنی یه کلید گریز توش هست وقتی دور کند رو میزنی موتور رو دور تند استارت میشه و بعد توسط کلید گریز به دور کند سریع بر میگرده .
    کلید گریز از مرکز فقط خازن راه انداز رو از مدار خارج میکنه و این چیزی که شما میگید اصلا درست نیست.
    والا من تا جایی که کولر آبی دیدم همینطور بوده . سیم کشیش و .... هیچ مشکلی نداشته و همه چی ردیف بوده .
    شاید موتور شما تفاوت داره . ولی موتور کولر ما باید اول دورکند رو میزدی بعد دور تند . دورتند میزدی روشن نمیشد (هیچ مشکلی هم نداشت . )
    کولر هم دقیقا تا آخر تابستون پارسال کار کرد و تا اینکه کولر گازی نصب کردیم . کولر آبی هم 4 سال 24 ساعته تو تابستون روشن بود و اصلا ایرادی نداشت.
    اول باید دور کند وار عمل بشه بعد دور تند.
    همونطور که عرض کردم علت اینکه دور تند رو زدین روشن نشده این بوده که کلید موتور یا کلید دور کند فعال نبوده، و این ذات کلیده که تا دور کند فعال نباشه برق به سیم پیچ دور تند نمیفرسته، و وقتی کلید موتور یا دور کند رو مزنین که یک کلید on یا off هست برق برا کلید دو رتند میره حالا اگه کلید دور تند رو فعال نکرده باشین برق موتور برا سیم پیچ دور کند میره و اگه کلید دور تند رو فعال کنین برق از دور کند جدا شده و به سیم پیچ دو رتند میره و همینوطر که بالا توضیح دادم شما دارین اشتباه میکنید.
    درضمن شما گاهی اوقات راهنمایی های اشتباه میکنید . اون روزی یک کاربر در پست زیر راجب ترکیدن آی سی برد فلش خور بلوتوث دار بحث میکرد که شما میگفتید از ریپل و.... اینجوری شده درحالی که داخل ماشین باطری نقش یک خازن بزرگ رو داره و حتی برد فلش خور هم رگولاتور روش داره . شما هنوز نمیدونی که وظیفه ی رگولاتور رگوله کردن و صاف کردن ولتاژ هست . حالا از این بحث ها جدا .شما هنوز نمیدونی که ولتاژ اضافه باعث ترکیدن و سوختن آی سی میشه نه ریپل . ریپلی هم روی مدار برد فلش خور در حد صفره . و اصلا مشکلی برای آی سی به وجود نمیاره . فقط نویز میندازه .
    سلام من یک گیرنده بلوتوثusbوauxخور روبه ضبط ماشین وصل کرده بودم وبرقش رو از ساعت ماشین گرفته بودم یه مدت کار کرد ولی چند وقت پیش یهو icاش منفجر شده علتش چی میتونه باشه؟ رگلاتور مدار رو تست کردم سالمه ایا ممکنه رگلاتور یک لحظه درست کارنکنه"78m05" ممنون میشم جواب بدید
    درسته که سطح ولتاژ خیلی بالا بره یا حتی اگه خیلیم بالا نره اما از یک حدی بیشتر شه باعث افزایش جریان و سوختن میشه اما از نظر شما ریپل باعث سوختن نمیشه؟ کافیه همون ریپل طوری باشه که سطح ولتاژ رو به اون آستانه سوختن برسونه، شما ریپلی که توی ذهنتون هست در حد میلی ولت هستش اما توی خودرو این ریپل در حد چند ولت هست، که خیلی ساده شما چراغ های جلورو روشن کنید در حالت خلاصی نور کم هست و یکم گاز میدین نور زیادمیشه که همین موضوع نشون دهنده ریپل در حد ولت هست.
    خب حالا شما میگین ریپل باعث سوختن نمیشه؟ خیلی خب شما هم یه ریپل 2 ولتی بندازین رو تمام ولتاژ های 12 ولت، 5 ولت و 3.3 ولت کامپیوترتون، یا اصلا از همون 12 ولت ماشین بگیرین بزنین به 12 ولت کامپیوترتون و یکم گاز بدین به ماشین و بعدا راجبش بیان صحبت کنید.
    بعد من الکی رو هوا حرف نمیزنم آقا چیزی که ندونم رو میگم نمیدونم و چیزی رو که بدونم میگم میدونم . پشت این چیزایی که من میگم همش تجربست.
    روزبخیر.
    حقیقتش ازین طرز برخورد شما خیلی ناراحت شدم، شما اگه انتقادیم دارین میتونین توی پیام خصوصی یا حتی خیلی محترمانه تر تو تاپیک بیان کنید، این طرز برخورد و صبحت با یک تازه کاری که اخریا توی این انجمن شروع به فعالیت کرده و فقط هدفش کمک کردن هست، از طرف یک شخص که ادعای علمی بودن و دانا بودن میکنه اصلا مناسب نیست و این برخورد نه در شان منه و نه در شان یک شخصیت علمی که اینطوری با یک تازه کار رفتار کنه.
    به هر حال خیلی دلسرد شدم، من از وتی که تو این انجمن عضو شدم، حالا یک اکانت دیگه هم داشتم که اون بازیابی نشد اما هربار تاپیکی ایجاد کردم یا سوال پرسیدم راهنماییم نکردین و وقتیم که دارم به نوبه خودم زحمتی برای حل مشکل کسی میکشم اینطوری توهین میکننین و تو ذوق آدم میزنین، به هر حال من دیگه بحثو ادامه نمیدم و آرزو موفقیت دارم هم برای شما و هم برای این دوست عزیزمومن که داره روی مشکلش کار میکنه فقط خواهشی که دارم این کاری که دوستمون گفت که دور تند و کند رو همزمان بزن به پریز، انجام ندین یا اگه انجام دادین منتظر یه حادثه الکتریکی باشین.
    روز خوش.
    توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
    همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
    https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

    دیدگاه


      #17
      پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

      نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
      بله، این سوال من بود که از پاسخ های دوستان برام ایجاد شد.

      خب کلید های کولر ذاتا همینطورین، حالا ما از هر سه نوع مدل کلید داریم، توی هر سه نوع یک پل مربوط به همین پمپ آب هستش، اما یک مدل دیگه نوشته موتور و دومی رو نوشته دور کند/ دور تند، یه مدل دیگه نوشته موتور و دومی رو نوشته سرعت، یه مدل دیگه 4تا کلید داره که یک کلید نول رو هم قطع میکنه،
      تو همه اینها تا زمانی که دور کند فعال نباشه، هرچی که شما دور تند رو بزنی، برق برا سیم پیچ دور تند نمیره، این کلا ذات کلیده، نه اینکه دور تند و دور تند رو باهم وصل کنی تا موتور بچرخه.
      اگه شما مستقیم دور تند و کند رو باهم وصل کنید دو سیم پیچ با تعداد قطب های مختلف برق دار میشن که خیلی حالت بدیه و باعث جریان کشی زیاد از هردو سیم پیچ میشه و حتی موتور راه نمی افته.

      کلید گریز از مرکز فقط خازن راه انداز رو از مدار خارج میکنه و این چیزی که شما میگید اصلا درست نیست.

      همونطور که عرض کردم علت اینکه دور تند رو زدین روشن نشده این بوده که کلید موتور یا کلید دور کند فعال نبوده، و این ذات کلیده که تا دور کند فعال نباشه برق به سیم پیچ دور تند نمیفرسته، و وقتی کلید موتور یا دور کند رو مزنین که یک کلید on یا off هست برق برا کلید دو رتند میره حالا اگه کلید دور تند رو فعال نکرده باشین برق موتور برا سیم پیچ دور کند میره و اگه کلید دور تند رو فعال کنین برق از دور کند جدا شده و به سیم پیچ دو رتند میره و همینوطر که بالا توضیح دادم شما دارین اشتباه میکنید.

      درسته که سطح ولتاژ خیلی بالا بره یا حتی اگه خیلیم بالا نره اما از یک حدی بیشتر شه باعث افزایش جریان و سوختن میشه اما از نظر شما ریپل باعث سوختن نمیشه؟ کافیه همون ریپل طوری باشه که سطح ولتاژ رو به اون آستانه سوختن برسونه، شما ریپلی که توی ذهنتون هست در حد میلی ولت هستش اما توی خودرو این ریپل در حد چند ولت هست، که خیلی ساده شما چراغ های جلورو روشن کنید در حالت خلاصی نور کم هست و یکم گاز میدین نور زیادمیشه که همین موضوع نشون دهنده ریپل در حد ولت هست.
      خب حالا شما میگین ریپل باعث سوختن نمیشه؟ خیلی خب شما هم یه ریپل 2 ولتی بندازین رو تمام ولتاژ های 12 ولت، 5 ولت و 3.3 ولت کامپیوترتون، یا اصلا از همون 12 ولت ماشین بگیرین بزنین به 12 ولت کامپیوترتون و یکم گاز بدین به ماشین و بعدا راجبش بیان صحبت کنید.

      حقیقتش ازین طرز برخورد شما خیلی ناراحت شدم، شما اگه انتقادیم دارین میتونین توی پیام خصوصی یا حتی خیلی محترمانه تر تو تاپیک بیان کنید، این طرز برخورد و صبحت با یک تازه کاری که اخریا توی این انجمن شروع به فعالیت کرده و فقط هدفش کمک کردن هست، از طرف یک شخص که ادعای علمی بودن و دانا بودن میکنه اصلا مناسب نیست و این برخورد نه در شان منه و نه در شان یک شخصیت علمی که اینطوری با یک تازه کار رفتار کنه.
      به هر حال خیلی دلسرد شدم، من از وتی که تو این انجمن عضو شدم، حالا یک اکانت دیگه هم داشتم که اون بازیابی نشد اما هربار تاپیکی ایجاد کردم یا سوال پرسیدم راهنماییم نکردین و وقتیم که دارم به نوبه خودم زحمتی برای حل مشکل کسی میکشم اینطوری توهین میکننین و تو ذوق آدم میزنین، به هر حال من دیگه بحثو ادامه نمیدم و آرزو موفقیت دارم هم برای شما و هم برای این دوست عزیزمومن که داره روی مشکلش کار میکنه فقط خواهشی که دارم این کاری که دوستمون گفت که دور تند و کند رو همزمان بزن به پریز، انجام ندین یا اگه انجام دادین منتظر یه حادثه الکتریکی باشین.
      روز خوش.
      سلام
      تست کردم . یک موتور کولر 3500 آوردم بالا و زدم تو پریز متأسفانه حرف شما درست بود.
      بنده تاحالا بدون کلید تست نکرده بودم . تازه تست کردم و فرمایشات شما متأسفانه درست ود.
      ببینید ولتاژ ماشین ریپل نداره فقط بالا و پایین میشه . من حتی با مولتی متر ولتاژ فندکی رو اندازه گرفتم . خودروی پراید رو که روشن کردم از ولتاژ 12.5 رسید به 13.5 تا 14 ولت . فقط بالا پایین میشه . ریپل نداره . حتی با آی سی tda 7377 تست کردم کاملا صاف و رگوله شده بود . فقط ولتاژ بالا و پایین میشد. اونم خودشو کشت بالاتر از 14 ولت دیگه نرفت.
      ماشین ریپل نداره .
      من حتی توی پست اون کاربر مدار رو برای حل این مشکل کشیدم و به اشتراک گذاشتم .
      من هچوقت ادعای علمی بودن ندارم . چون هر چقدر یاد بگیرم بازم کمه . هر کاری که کردم همش تجربه هست نه کتاب و .....
      چطور یکی اون زمانی که داریم با کلی ذوق و شوق توی انجمن (اواخر سال 96 ) داریم فعالیت میکنیم اطلاعات میزاریم و اطلاعات میگیریم یکی مثل ...... میاد به ما گیر میده های از انجمن اخراج میکنه و فرت وفرت کاربرا رو اخراج میکنه باعث این مشکل انجمن نیست ؟ چند پست گذاشتم که بی پاسخ موند ؟ من یه زمانی گونی گونی برد فلش خور میخریدم و ضبط میساختم و دست مردم میدادم . همین قضیه رگولاتور و ولتاژ اضافه کلی ماژول سوزوندم . میگی نه عکسشم میزارم . چون هنوز نگهشون داشتم .
      این رفتار بعضی از مدیران نه فقط من خیلی از کاربرای دیگه از انجمن فراری شدن.
      اگر میخوای منت بزاری همون بهتر که دیگه تو انجمن نیای .... فقط همینو میتونم بگم.
      این کاریم که جناب فرمودند متأسفانه راه درستش همینه و همه حرفهای من زر مفت بیش نبود .
      از این به به بعد من گوه میخورم دیگه توی این انجمن بیام . این آخرین پست من هست .
      وسلام.

      دیدگاه


        #18
        پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

        سلام
        تست کردم . یک موتور کولر 3500 آوردم بالا و زدم تو پریز متأسفانه حرف شما درست بود.
        بنده تاحالا بدون کلید تست نکرده بودم . تازه تست کردم و فرمایشات شما متأسفانه درست ود.
        سلام .
        بنده که از اول همینو عرض کردم، شما قبول نمکیردی و شروع کردی توهین کردن به من و گفتی من تا چیزی رو تست نکرده باشم و تجربه نکرده باشم حرف نمیزنم و اظهار نظر نمیکنم و باقی صحبت هایی که کردین که در پست های قبلی مشخصه.
        ببینید ولتاژ ماشین ریپل نداره فقط بالا و پایین میشه . من حتی با مولتی متر ولتاژ فندکی رو اندازه گرفتم . خودروی پراید رو که روشن کردم از ولتاژ 12.5 رسید به 13.5 تا 14 ولت . فقط بالا پایین میشه . ریپل نداره . حتی با آی سی tda 7377 تست کردم کاملا صاف و رگوله شده بود . فقط ولتاژ بالا و پایین میشد. اونم خودشو کشت بالاتر از 14 ولت دیگه نرفت.
        ماشین ریپل نداره .
        اگه اون رگولاتوری که شما میگی ( میدونم کار رگولاتور چیه ) میتونه اون ریپل ماشین رو برای اون دستگاه خاص دمپ کنه، من نمیتونم تو این موضوع اظهار نظر کنم چون خودم با اون وسیله کار نکردم و خروجیش رو با اسکوپ ندیدم، پسبه تجربه شما تو این زمینه بسنده میکنم.
        اما در مورد اینکه میگین ماشین ریپل نداره، شما اومدی با یک مولتی متر تو مُد DC ولتاژ فندک رو اندازه گرفتی خب معلومه اینطوری ریپلی نیست، چون مولتی متر که ریپل رو اندازه نمیگیره، اونم تازه با یک مولتی متر که با مد Dc ولتاژ رو اندازه گرفتی، چون مُد ِDC میاد انتگرال سطح منحنی ولتاژ- زمان روحساب میکنه، قطعا خروجیش یک عدد ثابت هست، تنها راهی که بشه ریپل ولتاژ رو دید استفاده از اسکوپ هستش که قطعا این رو هم تست نکردین.
        شما وقتی یک سیگنال PWM دارین، یا خروجی یک یکسوساز رو اندازه میگیری تو مد DC جوابی که مولتی متر میده فقط یک عدده اما همونو با اسکوپ نگاه کنی، فقط یک مقدار DC نمیبینی، بلکه ریپل و اورشوت و... رو میبینی، که شکل های زیر این موضوع رو نشون دادن.


        اگه مولتی متر درست حسابی باشه که مقدار موثر هر سیگنالی ( بجز سیگنال سینوسی ) رو حساب کنه که بهش true rms میگن، با اون هم میشه تا یه مقداری ریپل رو حساب کرد اما نه خیلی دقیق، به این صورت که اگه ریپل نداشته باشیم مقدار موثر با مقدار Dc باید یکی باشه و یااگه یکی نبود، یعنی ریپل داریم که همونطور که گفتی این روش خیلی دقیق نیست و بهتره از اسکوپ استفاده بشه.
        پس با توجه به توضیحات و تصاویر بالا، متوجه میشیم که صرفا مقدار DC ثابت داشتن به معنی نداشتن ریپل نیست!
        اما برای کامل شدن بحث و تموم کردن موضوع ریپل ولتاژ ماشین، شما نمیخواد بری با اسکوپ خروجی رو ببینی، چون مسئله زیاد داره و حتی ماشین با ماشین فرق داره، اینکه باتری شارژ باشه یا دشارژ باشه ( چون بعد از رکتیفایر آلترناتور شما که خازن نداری ولتاژ رو صاف کنه، فقط باتری هست که حالا اگه شارژ باشه دیگه جریان هم نمیکشه و زمانی که شارژ میشه جریان میکشه پس نتایج مختلف میشه)، ماشین تازه روشن شده باشه، باهاش رانندگی شده باشه، چند ساعت روشن بوده و... نتایج همه باهم متغیر هستند.
        اما تو یه سری کالا های دیجی کالا که به فندکی ماشین وصل میشن بری نظرات کاربران رو بخونی متوجه همین موضوع میشی که طرف گفته بخاطر نوسانات ولتاژ این وسیله سوخت، یا چه میدونم این وسیله خیلی حساسه به نوسانات و سریع میسوزه و ....
        یا اگه نه حوصله سرچ کردنم نداری، این لینک هارو ببین که تازه مال ماشین های با کیفیت خارجی هست نه ماشین های داخلی که قطعا برای داخلی ها نتایج خیلی متفاوت هست:
        لینک 1 ( یوتیوب)
        لینک 2
        لینک 3

        و در آخر این بحث رو هم مثل بحث قبلی که راجب سیم پیچ ها بود با شما تموم میکنم، اگه قانع شدین مثل بحث قبل یا اگرم نشیدین دیگه به خودتون مربوط هست، اگه بحث ریپل رو دوباره پیش نمیکشیدین این توضیحات رو نمیدادم ولی علم زمانی با ارزش هست که هم تئوری رو آدم بلد باشه و هم تجربه عملی داشته باشه و با صبر و حوصله راجب مسائل با دلیل و استدلال بحث کنه یا یه چیزی یاد میگیره ویا یه چیزی یاد میده نه اینکه دیکتاتوری حرف بزنه وتوهین کنه. به هر حال اون چیزی که معلومه شما از ادبیات درستی برای صحبت کردن استفاده نمی کنید و منم ترجیح میدم که کلا با شما هیچ بحثی نکنم و ازین به بعد هم نمیکنم.
        دیگه صحبتی ندارم ، براتون آرزو موفقیت به همراه صبر و حوصله دارم.
        توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
        همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
        https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

        دیدگاه


          #19
          پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

          نوشته اصلی توسط akaReza نمایش پست ها
          این کاری که دوستمون گفت که دور تند و کند رو همزمان بزن به پریز، انجام ندین یا اگه انجام دادین منتظر یه حادثه الکتریکی باشین.
          روز خوش.
          سلام دادا.نه،این چندروز نرسیدم تست کنم
          همیشه در قلبم زنده ی استاد تحیری

          دیدگاه


            #20
            پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

            من هم هرچی کولر داشتیم باید حتما دور کند رو روشن میکردیم تا تند کار کنه و این فرمایش دوستمون که میگه جدیدن چیزی مثه کلاج داره جالبه چون من تا همین الانم خودم به صورت دستی این کارو میکنم و بخاطر همین کار تا الان هیچ وقت موتورهای کولرمون مشکل دار نشدن ینی موقع روشن کردن کولر اول دور تند رو میزنم بعد دور کند که کولر مستقیم با دور تند روشن شه بعد دور تند رو خاموش میکنم این روهم یکی از دوستان خیلی سال قبل بهم گفت که همیشه کولر رو با دور تند روشن کن هیچ وقت با دور کند روشن نکن چون موتور اسیب میبینه و با اینکه دقیقا علتش رو نمیدونم هنوز ولی با توجه به چیزی که به صورت سطحی میبینم دور کند که روشن میکنی یه ضربه ی شدید میخوره موتور که کاملا محسوس است و ادم متوجه میشه ولی دور تند ایجوری نمیشه حالا بازم اساتید بهتر و دقیق تر میتونن بگن.

            دیدگاه


              #21
              پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

              نوشته اصلی توسط Siavashxxxx نمایش پست ها
              من هم هرچی کولر داشتیم باید حتما دور کند رو روشن میکردیم تا تند کار کنه و این فرمایش دوستمون که میگه جدیدن چیزی مثه کلاج داره جالبه چون من تا همین الانم خودم به صورت دستی این کارو میکنم و بخاطر همین کار تا الان هیچ وقت موتورهای کولرمون مشکل دار نشدن ینی موقع روشن کردن کولر اول دور تند رو میزنم بعد دور کند که کولر مستقیم با دور تند روشن شه بعد دور تند رو خاموش میکنم این روهم یکی از دوستان خیلی سال قبل بهم گفت که همیشه کولر رو با دور تند روشن کن هیچ وقت با دور کند روشن نکن چون موتور اسیب میبینه و با اینکه دقیقا علتش رو نمیدونم هنوز ولی با توجه به چیزی که به صورت سطحی میبینم دور کند که روشن میکنی یه ضربه ی شدید میخوره موتور که کاملا محسوس است و ادم متوجه میشه ولی دور تند ایجوری نمیشه حالا بازم اساتید بهتر و دقیق تر میتونن بگن.
              سلام دوست عزیز.
              بله دقیقا صحبت شما درسته.
              اون بحث هم تموم شد، اون بزرگوار متوجه اشتباه خودشون شدن.
              وقتی دور کند رو میزنی موتور با شتاب کمتری شروع به سرعت گرفتن میکنه، وقتی شتابش کم باشه دیرتر به سرعت نامی کلاچ گرفتن میرسه و دیرتر کلاچ میکنه و دیرتر خازن راه انداز از مدار خارج میشه که باعث جریان کشی بیشتری در موقع راه اندازی میشه، اگه لامپ رشته داشته باشین کاملا حس میشه، نور لامپا خیلی کم میشن.
              اما وقتی با سرعت بالا راه اندازی میکنین، با شتاب بیشتری به سرعتی که کلاچ میکنه میرسه و جریان کمتریم میکشه.
              منم پیشنهادم به همه همینه که حتی اگه از دور کند میخوان استفاده کنن اول با دور تند راه بندازن بعد سویچ کنن رو کند.
              اون بحث کلاچم اگه به موتور نزدیک شین، و موتور روشن کنید صدای کلاچ میاد و وقتیم که خاموش میکنن دوباره صدای کلاچ رو میشنوین.
              توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
              همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
              https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

              دیدگاه


                #22
                پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

                چه جالب
                من دو تا کولر آبی دارم یدونه کوچیک داخل اتاق و یدونه بزرگ روی بام که علاوه بر تعمیراتش تعویض موتوراش رو هم سالها قبل خودم انجام دادم
                هیچکدوم نیازی نیست اول دور تند بزنی بعد کند، یا اول کند بعد تند
                هر دوری رو که بخوای از همون اول میشه زد و بدون هیچ مشکلی هر دو کار می کنن

                دیدگاه


                  #23
                  پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

                  نوشته اصلی توسط eca.ir/forums نمایش پست ها
                  چه جالب
                  من دو تا کولر آبی دارم یدونه کوچیک داخل اتاق و یدونه بزرگ روی بام که علاوه بر تعمیراتش تعویض موتوراش رو هم سالها قبل خودم انجام دادم
                  هیچکدوم نیازی نیست اول دور تند بزنی بعد کند، یا اول کند بعد تند
                  هر دوری رو که بخوای از همون اول میشه زد و بدون هیچ مشکلی هر دو کار می کنن
                  آره، اما اون کولر بزرگه رو اول با دور تند روشن کنی بهتره وگرنه فرقی نداره و روشن میشه.
                  توی کانال یوتیوب من قراراه طراحی انواع بردهای الکترونیکی مثل بردهای تک لایه، دو لایه یا به طور کلی بردهای چند لایه، بردهای مبتنی بر میکروکنترلر، بردهای صنعتی، بردهای الکترونیک قدرت و بردهای فرکانس بالارو یاد بگیریم.
                  همینطور کدنویسی انواع میکروکنترلرهای 8 بینی مثل میکروکنترلرهای خانواده AVR-STM8، میکروکنترلرهای میبتی بر معماری ARM مثل STM32 و پردازنده های مخصوص اینترنت اشیاء مثل ESP32-ESP8266 و DSPها یاد میگیریم.
                  https://www.youtube.com/@aKaReZa75​

                  دیدگاه


                    #24
                    پاسخ : مشکل دور تند موتور کولر آبی

                    موتور کولر در هر حالت راه اندازی بشه ابتدا با دور تند راه میوفته به 75% دور نامه برسه گریز از مرکز را انداز و تند از مدار خارج میکنه

                    دیدگاه

                    لطفا صبر کنید...
                    X