اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک برای طراحی مدار اتومات راهنمای خودرو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
    درود
    یک پرسش
    قبلا اتصال مشترک پایه‌های ۶ و ۲ آیسی وصل میشدن به سر مثبت خازن ۱۰ میکرو، که طبق فرمایش شما ایندو پایه باید مثل سابق به همون حال بمونن
    ولی الان پایه‌ی ۴ هم گویا وصل شده به سر مثبت همون خازن. پس پایه های ۲ و ۴ و ۶ بهم اتصال پیدا می کنن
    آیا درست فهمیدم؟
    سپاس
    خیر،
    خازن متصل به پایه ۴ و خازن متصل به پایه ۲و۶ دو خازن جداگانه هستن.
    همونطور که گفتم مقاومت ها، پتانسیومتر و خازن متصل به پایه های ۲،۶ و ۷ باید دقیقا مثل شماتیکی که قبلا بستید بمونن و نیازی نیست در اتصالاتش تغییری ایجاد کنید.
    تنها چیزی که در شماتیک جدید تغییر کرده پایه ۴ و قطعات متصل بهش هست.

    دیدگاه


      #77
      درود.
      مدار قبلیه رو اصلاح کردم ولی بازم در حالت عدم وجود بار خروجی، رله صدا می کنه
      روی برد بورد هم سوار کردم همین نتیجه رو داشت!

      دیدگاه


        #78
        نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
        درود.
        مدار قبلیه رو اصلاح کردم ولی بازم در حالت عدم وجود بار خروجی، رله صدا می کنه
        روی برد بورد هم سوار کردم همین نتیجه رو داشت!
        با سلام مجدد ، اگر منظورتون مدار پست 68 هست، در حالت وصل نبودن لامپ هرگز نباید فلاشر کار کنه.
        مگر اینکه ترانزیستور BC327 بین امیتر-کلکتور نشتی داشته باشه یا سوخته باشه.

        دیدگاه


          #79
          ..........................
          جدیدترین ویرایش توسط Electr0nics; ۱۷:۴۷ ۱۴۰۳/۱۰/۲۹.

          دیدگاه


            #80
            درود نقشه ی کاملش رو گذاشتم بنظرتون ایرادی داره

            دیدگاه


              #81
              نوشته اصلی توسط Electr0nics نمایش پست ها
              ..........................
              بله کاملا درست هست و مشکلی نداره.
              خروجی مثبت مدار ( که به سمت دسته راهنما و... میره) رو موقتی از رله قطع کنید، ببینید آیا همچنان رله صدا میکنه یا نه.
              یعنی فقط ورودی مثبت و بدنه ( منفی ) به فلاشر وصل باشه.
              اگر باز هم رله صدا کرد یعنی یک جای مدار رو در عمل اشتباه رفتید.
              در غیر اینصورت یکجای سیم کشی خودرو مشکل وجود داره.
              جدیدترین ویرایش توسط HS1386; ۱۸:۳۴ ۱۴۰۳/۱۰/۲۹.

              دیدگاه


                #82
                نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                بله کاملا درست هست و مشکلی نداره.
                خروجی مثبت مدار ( که به سمت دسته راهنما و... میره) رو موقتی از رله قطع کنید، ببینید آیا همچنان رله صدا میکنه یا نه.
                یعنی فقط ورودی مثبت و بدنه ( منفی ) به فلاشر وصل باشه.
                اگر باز هم رله صدا کرد یعنی یک جای مدار رو در عمل اشتباه رفتید.
                در غیر اینصورت یکجای سیم کشی خودرو مشکل وجود داره.
                درود . چه روی ماشین چه روی میز کار هم که امتحان کردم در هر حال رله برای خودش کار می کنه
                سپاس
                ​​​​​

                دیدگاه

                لطفا صبر کنید...
                X