اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

    نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
    آقای مهندس بحث من الان مقدار این 13.3 ولت بیشتر یا کمتر از این نیست ! سوال من سر نگه داشتن این ولتاژه ! چون دوستمون میگن نباید ولتاژ دایم روی باتری باشه !
    شما ولتاژ دینام ماشین رو اندازه بگیر و با ولتاژ باتری مقایسه کن.میبینی اختلاف قابل توجهی وجود داره حتی تو جریاندهی هم همینطوره یعنی علاوه بر تامین جریان مورد نیاز برای شارژ کردن باتری باید ولتاژ قسمتهای دیگه رو تامین کنه و این ولتاژ با جریان بالا از لحظه استارت تا خاموش شدن ماشین روی باتری هست و میبینید که باتریهای بی کیفیت هم با این روش سالها بدرستی کار میکنن پس طبیعتا مشکلی نیست و اگه بود کمپانیها حتما یه سیستم شارژ برای باتری میذاشتن.این مسئله رو گفتم چون تجربه خودم اینو بهم یاد داده که با اتصال ولتاژ دائم به باتری- باتری خراب نمیشه .البته منظورم باتری اسیدی هست و در مورد باتریهای دیگه تجربه ای تا این حد نداشتم.
    من سالهاست دارم ازین روش بعنوان بک اپ استفاده میکنم و فقط چندبار اب باتری عوض کردم و در اخر این نکته رو خدمتت عرض کنم که باتریهای اسیدی عمر ابدی ندارن و مطمئنا بعد از چندین سال خراب میشن و لایه های درونش سولفات میشه که باعث از دست رفتن قابلیتش میشه پس زیاد حساس نباش و اگه احساس نگرانی میکنی میتونی براش شارژر اتومات بسازی تا خیال خودتو از همه لحاظ راحت کنی.

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

      این بحث دمایی باتری چطوره آیا ولتاژ شناور با بالا رفتن دمای محیط مثلا در 40 درجه سانتیگراد بیشتر می شود ؟ و نکته بعد اینکه خیلی وقت ها گفته می شود که جریان دشارژ باید یک دهم جریان اسمی باتری باشه تا عمر باتری زیاد بشود ! مثلا یک باتری 12 ولت 4.5 آمپر ساعت باید جران کشی 0.45 آمپر باشه ! اگر قرار باشه من یک باتری 4.5 آمپر ساعت بگیرم و فقط 0.45 آمپر از اون جریان بکشم به چه دردی میخورد شاید لازم باشه من 1 آمپر در ساعت بکشم .
      خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

        با سلام به شما .....
        ظرفیت باتری با توجه به نوع مصرف انتخاب می گردد .....حالا هر چقدر مصرف بیشتری باشد باید باتری قویتری انتخاب کنی...این دیگه دست ما نیست...دست شماست......در خودرو هم
        می بینی که مثلا در روزهای گرم تابستان که زیرکاپوت ماشین
        دما شاید بالاتر از ۵۰ درجه باشد ..خوب برای باتری که فن نگذاشتند ...حالا باتری هم
        چند سال به همین صورت کار می کند ...فقط الکترولیت باتری را باید
        حواست باشه کم نشه.......
        جدیدترین ویرایش توسط فرزاد الکترونیک; ۲۲:۵۶ ۱۴۰۰/۰۳/۱۹.

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

          چطور متوجه بشویم الکترولیت باتری کم شده یا چطور نگذاریم الکترولیت باتری کم بشه ؟
          الان در این باتری 12 ولت 4.5 آمپر ساعت گفته شده که initial current باید 1.35 آمپر باشد این 1.35 حداکثر جریان شارژه یا حداکثر جریان کشی ؟
          خدایا یکی بزرگترین آرزویهایم در این دنیا این است که همه مردم حالشان خوب باشد و احساس خوشبختی داشته باشند....

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

            نوشته اصلی توسط fmicro نمایش پست ها
            چطور متوجه بشویم الکترولیت باتری کم شده یا چطور نگذاریم الکترولیت باتری کم بشه ؟
            الان در این باتری 12 ولت 4.5 آمپر ساعت گفته شده که initial current باید 1.35 آمپر باشد این 1.35 حداکثر جریان شارژه یا حداکثر جریان کشی ؟
            حداکثر جریان مجاز برای شروع شارژ ..... اگر شارژر شما محدود کننده جریان داشته باشه جریان شارژ مداوم را باید کمتر از این جریان تنظیم کنید و قاعدتا با این مقدار اصلا کاری ندارید
            اطلاعات کاملتر

            On lead-acid batteries, there is a parameter called "maximum initial current" which is generally written on it. I have added some pictures of it at the end of the question. My confusion is how to
            پاره ای از رویکردهای دفاعی

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

              نوشته اصلی توسط emitor نمایش پست ها
              حداکثر جریان مجاز برای شروع شارژ ..... اگر شارژر شما محدود کننده جریان داشته باشه جریان شارژ مداوم را باید کمتر از این جریان تنظیم کنید و قاعدتا با این مقدار اصلا کاری ندارید
              اطلاعات کاملتر

              https://electronics.stackexchange.co...acid-batteries
              ...با سلام ...به شما....ماکزیمم جریان شارژ ورودی می باشد

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                سلام و درود خدمت مهندسان عزیز که بعد از ساعت کاریشون یا روزای بیکاری و وقت استراحت میان اینجا و به بقیه کمک میکنن واقعا این کارتون ارزشمنده که بدون هیچ توقعی دارین زحمت میکشین و به امثال من نکات ریزو درشت یاد میدین.
                خدمت مهندسان عرض شود که یه باتری ۴٫۱۵ ولت ۱٫۲ آمپر برای چراغ قوه رو باز کردم دسدم خشکه خشک شده با یه مقدار تحقیق و بررسی متوجه شدم آب باتری های موجود همشون آب مقطر هستن و اسیدی داخلشون نیست و تمصمیم گرفتم بجای خرید آب مقطر باتری از آب مقطر های تزریقی خونه استفاده کنم حدود ۳۰ تا آب مقطر تزریقی ریختم داخلشون و پر شد یکی دو روز گذاشتم موند تا الان.
                الان با یه شارژر ۴٫۹ ولت ۸۰۰mA گذاشتم توی شارژ الان حدودا یکشاعتی میشه توی شارژه میخواستم بدونم چقدر دیگه باید توی شارژ بمونه تا احیا بشه؟
                و اینکه اصلا روشم درست بوده یا خیر؟
                اگر اشتباه پیش رفتم راه درستش چیه؟
                ممنون و خسته نباشین

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                  نوشته اصلی توسط EngHossein نمایش پست ها
                  سلام و درود خدمت مهندسان عزیز که بعد از ساعت کاریشون یا روزای بیکاری و وقت استراحت میان اینجا و به بقیه کمک میکنن واقعا این کارتون ارزشمنده که بدون هیچ توقعی دارین زحمت میکشین و به امثال من نکات ریزو درشت یاد میدین.
                  خدمت مهندسان عرض شود که یه باتری ۴٫۱۵ ولت ۱٫۲ آمپر برای چراغ قوه رو باز کردم دسدم خشکه خشک شده با یه مقدار تحقیق و بررسی متوجه شدم آب باتری های موجود همشون آب مقطر هستن و اسیدی داخلشون نیست و تمصمیم گرفتم بجای خرید آب مقطر باتری از آب مقطر های تزریقی خونه استفاده کنم حدود ۳۰ تا آب مقطر تزریقی ریختم داخلشون و پر شد یکی دو روز گذاشتم موند تا الان.
                  الان با یه شارژر ۴٫۹ ولت ۸۰۰mA گذاشتم توی شارژ الان حدودا یکشاعتی میشه توی شارژه میخواستم بدونم چقدر دیگه باید توی شارژ بمونه تا احیا بشه؟
                  و اینکه اصلا روشم درست بوده یا خیر؟
                  اگر اشتباه پیش رفتم راه درستش چیه؟
                  ممنون و خسته نباشین
                  سلام خیر لطفاً از شارژ خارج کنید
                  به دلایل زیر :
                  ۱.جریان شارژ بیش از حد بالاست حداکثر باید یک سوم برابر ظرفیت نامی باطری باشه.
                  ۲. ولتاژ ماکزیمم شارژر کمی بالاست بهتره کمتر از ۴.۸ ولت باشه.
                  جدیدترین ویرایش توسط msm_a_b_e; ۲۲:۱۸ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰.

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                    نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
                    سلام خیر لطفاً از شارژ خارج کنید
                    به دلایل زیر :
                    ۱.جریان شارژ بیش از حد بالاست حداکثر باید یک سوم برابر ظرفیت نامی باطری باشه.
                    ۲. ولتاژ ماکزیمم شارژر کمی بالاست بهتره کمتر از ۴.۸ ولت باشه.
                    ممنونم از برق کشیدم و ولتاژ و جریان و اندازه گرفتم تقربا رسیده حد نصابش البته کامل نرسیده ۳٫۸ ولت و ۱ آمپر بود اگر اشتباه نکنم سره همش کردم گذاشتم توی چراغ قوه زدم تو پریز ولی ال ای دیش سبزه ثابت مونده یادمه قبلا چشمک زن بود وقتی شارژ میشد ثابت میموند

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                      نوشته اصلی توسط EngHossein نمایش پست ها
                      ممنونم از برق کشیدم و ولتاژ و جریان و اندازه گرفتم تقربا رسیده حد نصابش البته کامل نرسیده ۳٫۸ ولت و ۱ آمپر بود اگر اشتباه نکنم سره همش کردم گذاشتم توی چراغ قوه زدم تو پریز ولی ال ای دیش سبزه ثابت مونده یادمه قبلا چشمک زن بود وقتی شارژ میشد ثابت میموند
                      آیا باتری در حال شارژ گرم شده بود؟
                      صدا چطور صدا میداد؟

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                        نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
                        آیا باتری در حال شارژ گرم شده بود؟
                        صدا چطور صدا میداد؟
                        شارزر گرم شده بود یه مقدار هم بیشتر از گرم شدن ولی داغ نشده بود.
                        باتری هم از حد معمول که خنک هستش یک مقداره کم در حدی که باید با دو دست میگیرفتی فشار میدادی تا گرما حس میشد.
                        از وقتی گذاشتم توی شارژ و پست رو اینجا گذاشتم بکساعت توی شارژ بود و تا شما جواب دادین و من قطعش کردم و سره همش کردم حدودا دو ساعت و نیم الی سه ساعت تو شارژ بود.الانم که جمع شده و با سیم خوده چراغ قوه زدمش توی شارژ ولی همچنان ال ای دی سبز ثابت هستش.
                        به نظرتون از برق جدا کنم یا تا صبح بمونه چون تحقیق کردم توی شایت های مختلف میانگین ۱۰ ساعت رو همه موافق بودن

                        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                        نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
                        آیا باتری در حال شارژ گرم شده بود؟
                        صدا چطور صدا میداد؟
                        صدا هم خیر اصلا هیچ صدایی نمیداد من حتی تا نزدیک گوشمم بردم ببینم صدا میده یا نه کنجکاو بودم فکر میکردم باید صدای قل قل کردن مثل کتری در حال جوش بده که ولی نه هیچ صدایی نمیداد.
                        آخه شارژر هم قوی نیود شارژر سونی اریکسون قدیم بود حتی ۵ ولت هم نبود هم تقریبا از نظر ولتاژ و آمپر با باتری برابر بود آمپرش پایینت از باتری هم بود

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                          اروز صبح هم متاسفانه نمیدونم دلیلش هم چی بود چراغ داغ کرده بود و کلا رو شن نشد.فکر میکنم باتری دیگه مرده درسته؟؟
                          راهی برای بازگشت و احیاش هست؟

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                            نوشته اصلی توسط EngHossein نمایش پست ها
                            اروز صبح هم متاسفانه نمیدونم دلیلش هم چی بود چراغ داغ کرده بود و کلا رو شن نشد.فکر میکنم باتری دیگه مرده درسته؟؟
                            راهی برای بازگشت و احیاش هست؟
                            سلام مجدد
                            متأسفانه بله باتری که خراب شده باشه بجای شارژ شدن گرما تولید می‌کنه
                            در زمینه احیا نظری ندارم ولی بنظر میرسه علت خراب شدن باتری برمیگرده به شارژ نشدن طولانی مدت و خشک شدنش وگرنه با کمی شارژ بیش از حد باتری اینقدر راحت خراب نمیشه.صرفا مقداری از ظرفیت و عمرش کم میشه

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                              نوشته اصلی توسط msm_a_b_e نمایش پست ها
                              سلام مجدد
                              متأسفانه بله باتری که خراب شده باشه بجای شارژ شدن گرما تولید می‌کنه
                              در زمینه احیا نظری ندارم ولی بنظر میرسه علت خراب شدن باتری برمیگرده به شارژ نشدن طولانی مدت و خشک شدنش وگرنه با کمی شارژ بیش از حد باتری اینقدر راحت خراب نمیشه.صرفا مقداری از ظرفیت و عمرش کم میشه
                              سلام من با یه شارژر که با مولتیمتر ولتاژشو تست کردم و ۱۵ ولت بود یه باتری سیلد اسید را شارژ کردم باتری ۱۲ ولتی ولی بعدش به یه باتری ۴٫۵ ولتی متصل کردم اونم شارژ بشه اما نه تنها شارژ نشد بلکه شارژر را هم خراب کرد که مولتیمتر تست ولتاژ گرفتم شارژر از ۱۵ ولت به ۴ ولت تغییر کرده بود اما بورد شارژر سالم و قطعه ها هم همه تست شدن و سالم بودن به نظرتون چه باید کرد

                              دیدگاه


                                #45
                                پاسخ : باتری های اسیدی و شارژ آنها ؟

                                نوشته اصلی توسط EngHossein نمایش پست ها
                                سلام من با یه شارژر که با مولتیمتر ولتاژشو تست کردم و ۱۵ ولت بود یه باتری سیلد اسید را شارژ کردم باتری ۱۲ ولتی ولی بعدش به یه باتری ۴٫۵ ولتی متصل کردم اونم شارژ بشه اما نه تنها شارژ نشد بلکه شارژر را هم خراب کرد که مولتیمتر تست ولتاژ گرفتم شارژر از ۱۵ ولت به ۴ ولت تغییر کرده بود اما بورد شارژر سالم و قطعه ها هم همه تست شدن و سالم بودن به نظرتون چه باید کرد
                                سلام
                                باید دقیق بررسی بشه ولی در حالت کلی اگر مطمئنید که قطعات سالمن احتمالش هست که مشکل از آیسی سوئیچینگ باشه.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X