پاسخ : فایل اکسپلورر mmc به وسیله arm
سلام ، در مورد باز کردن عکس jpg من از استادمون سوال کردم کتابهای اصول پردازش تصویر گنزالس و شبکه های کامپیوتری (شباوم) بخش چند رسانه ای را توصیه کرد . از این دوتا کتاب من دومی را پیدا کردم و خوندم و از jpg ناامید شدم چون اون جوری که نوشته بود الگوریتم ریاضی jpg یه کم پیچیده است مثلا نوشته بود فرض کنید یک عکس دارید که نصف تصویر اون آسمونه و کد رنگهای نصف پیکسلها یکسانه توی فرمتهای غیر از bmp برای این جور موارد یک الگوریتم ریاضی پیاده میشه که درنهایت نتیجه اون الگوریتم مقدار همه پیکسل ها را بر میگردونه، من خودم از رمزگشایی الگوریتم ترسی ندارم ولی مشکل اینه که الگوریتم رمز گذاری در دسترس نیست. اگه کسی بتونه پیداش کنه خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم که بیاره تا ببینیم چیه و چه جوریه استادمون میگفت که احتمال داره این الگوریتم توی کتاب fund a mental of multimedia که یک کتاب زبان اصلیه پیدا بشه و میگفت pdf اون توی اینترنت گیر میاد . اگه پیداش کنین واقعا عالی میشه (ضمنا آینده باز کردن jpg خیلی روشنه چون اگه بشه jpg را رمزگشایی کرد از اون میشه برای باز کردن فریم های فرمت ویدئویی mpeg استفاده کرد )
در مورد سرعت پخش، اگه خودتون برنامه را بهینه کنید یک کم بیشتر میشه منظورم اینه که مثلا توی نمایش فایل bmp اگه توجه کنید برای نمایش هر پیکسل شرطهای خطوط 146 تا 170 دائم چک میشه که اصلا لازم نیست.و راه خیلی بهتر استفاده از تابع fread . در مورد مثال این تابع هم خیلی راحته
char buf [2000];
این که یک تعریف آرایه 2000 از متغیر char هست و باید به تعریف متغیر ها اضافه بشه و
fread(&buf,1,2000,f);
با اجرای خط بالا 2000 تا مقدار یک بایتی از فایلی که باز شده بوده و f داره به اون اشاره میکنه(یعنی هرجا استفاده از getc مجازه استفاده از fread هم مجازه) در کسری از ثانیه خوانده میشه و در آرایه buf قرار میگیره که میتونید بایک FOR……NEXT در مورد بایتهای buf تصمیم گیری کنید. فقط حواستون باشه که EOF توی بایتها نمیاد و انتهای فایل را باید خودتون محاسبه کنید که مثلا تعداد بایتهای یک فایل rgb24 برابر
(image_wi*image_hi)*3 هست.
محاسبات RGB24 هم در خطوط 170 و 171 و 172 فایل مین قرار داره توی کروشه مربوط به if (image_color == 24)
سلام ، در مورد باز کردن عکس jpg من از استادمون سوال کردم کتابهای اصول پردازش تصویر گنزالس و شبکه های کامپیوتری (شباوم) بخش چند رسانه ای را توصیه کرد . از این دوتا کتاب من دومی را پیدا کردم و خوندم و از jpg ناامید شدم چون اون جوری که نوشته بود الگوریتم ریاضی jpg یه کم پیچیده است مثلا نوشته بود فرض کنید یک عکس دارید که نصف تصویر اون آسمونه و کد رنگهای نصف پیکسلها یکسانه توی فرمتهای غیر از bmp برای این جور موارد یک الگوریتم ریاضی پیاده میشه که درنهایت نتیجه اون الگوریتم مقدار همه پیکسل ها را بر میگردونه، من خودم از رمزگشایی الگوریتم ترسی ندارم ولی مشکل اینه که الگوریتم رمز گذاری در دسترس نیست. اگه کسی بتونه پیداش کنه خیلی خیلی خیلی خوشحال میشم که بیاره تا ببینیم چیه و چه جوریه استادمون میگفت که احتمال داره این الگوریتم توی کتاب fund a mental of multimedia که یک کتاب زبان اصلیه پیدا بشه و میگفت pdf اون توی اینترنت گیر میاد . اگه پیداش کنین واقعا عالی میشه (ضمنا آینده باز کردن jpg خیلی روشنه چون اگه بشه jpg را رمزگشایی کرد از اون میشه برای باز کردن فریم های فرمت ویدئویی mpeg استفاده کرد )
در مورد سرعت پخش، اگه خودتون برنامه را بهینه کنید یک کم بیشتر میشه منظورم اینه که مثلا توی نمایش فایل bmp اگه توجه کنید برای نمایش هر پیکسل شرطهای خطوط 146 تا 170 دائم چک میشه که اصلا لازم نیست.و راه خیلی بهتر استفاده از تابع fread . در مورد مثال این تابع هم خیلی راحته
char buf [2000];
این که یک تعریف آرایه 2000 از متغیر char هست و باید به تعریف متغیر ها اضافه بشه و
fread(&buf,1,2000,f);
با اجرای خط بالا 2000 تا مقدار یک بایتی از فایلی که باز شده بوده و f داره به اون اشاره میکنه(یعنی هرجا استفاده از getc مجازه استفاده از fread هم مجازه) در کسری از ثانیه خوانده میشه و در آرایه buf قرار میگیره که میتونید بایک FOR……NEXT در مورد بایتهای buf تصمیم گیری کنید. فقط حواستون باشه که EOF توی بایتها نمیاد و انتهای فایل را باید خودتون محاسبه کنید که مثلا تعداد بایتهای یک فایل rgb24 برابر
(image_wi*image_hi)*3 هست.
محاسبات RGB24 هم در خطوط 170 و 171 و 172 فایل مین قرار داره توی کروشه مربوط به if (image_color == 24)
دیدگاه