اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

ساخت باتری موتور سیکلت با باتری لیتیومی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    ساخت باتری موتور سیکلت با باتری لیتیومی

    سلام با توجه به این که من توروستا هستم و دستم خالیه چندین باتری اتمی گرفتم هر کدوم ی ماه کار کردن

    حالا با باتری قلمی قابل شارز باید چه مدل و چند تا بگیرم که بتونم استارت موتور 200 رو جواب بده و مازول شارزش باید چی باشه که هم برق ورودی(که خود موتور شارزش کنه ) رو کنترول کنه هم خروجی رو اگه زیاد هزینش فرق نمیکنه ی سوکت شارز برای شارز گوشی و نمایشگر و کلید برای نشان دادن میزان شارز باتری ها داشته باشه و چطوری باید وصل شه سری و موازی و و.... ممنونم میخوام تو قاب باتری فابریک جا شه ممنون منظور از سه سل دو سل چیست طریقه وصل کردنشون چطوریه ی مازول باشه که خطری نداشته باشی اگه 17 امپر خروجی بخوام چطوری میشه(اگه مبلغش زیاد فرق نکنه) باتری فابریک 7 امپر 12 ولت هست
    نمیخوامم سیم پیچی یا باتری ها بسوزن به چه چیزایی نیاز دارم

    ممنون از شما تو الکترونیک ضعبفم
    جدیدترین ویرایش توسط morteza11122; ۱۷:۴۷ ۱۴۰۴/۰۴/۰۵.

    #2
    سلام 12 باتری 3.7 ولت گرفتم با ی برد 20 امپر 3 سل چطوری 12 باتری رو بهش وصل گنم ؟؟؟؟؟؟؟؟این ک گفتن 3 سل چطوریه میگن موازی یا سری میشه وصل کرد

    این برد جوابه ؟ محافظت از شارز د شارز انجلر و.. .میکنه ؟ خطری نداره ؟؟؟ ماژول محافظ شارژ باتری ۳ سل ۲۰ آمپری 3S20A
    باتری خریداری شده UltraFire 18650


    جدیدترین ویرایش توسط morteza11122; ۲۰:۲۵ ۱۴۰۴/۰۴/۰۵.

    دیدگاه


      #3
      نوشته اصلی توسط morteza11122 نمایش پست ها
      سلام 12 باتری 3.7 ولت گرفتم با ی برد 20 امپر 3 سل چطوری 12 باتری رو بهش وصل گنم ؟؟؟؟؟؟؟؟این ک گفتن 3 سل چطوریه میگن موازی یا سری میشه وصل کرد

      این برد جوابه ؟ محافظت از شارز د شارز انجلر و.. .میکنه ؟ خطری نداره ؟؟؟ ماژول محافظ شارژ باتری ۳ سل ۲۰ آمپری 3S20A
      باتری خریداری شده UltraFire 18650


      با سلام و خسته نباشید ،
      در ابتدا بگم که باتری های قرمز رنگ UltraFire که با ظرفیت اسمی 4800 و 6800 میلی آمپر ساعت فروخته میشن ، ظرفیتشون غیر واقعی هست ، ظرفیت واقعی این باتری ها چیزی مابین 700 الی 800 میلی آمپر ساعت هست.
      اگر بخوایید از این مدل استفاده کنید ، باید 30 عدد رو سری موازی ببندید تا برابر با باتری فابریکی بشه !
      ممکنه با تعداد کمتر هم جواب بگیرید اما طول عمرش به شدت کمتر میشه.
      دوم اینکه موتورسیکلت موقع استارت جریان زیادی میکشه ، نمیتونم مقدار دقیقی بگم اما مطمئنا بالای 30 آمپر هست.
      پس لازمه از ماژول محافظ شارژ و دشارژ 50 آمپری یا ترجیحا بالاتر استفاده کنید.

      دیدگاه


        #4
        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

        با سلام و خسته نباشید ،
        در ابتدا بگم که باتری های قرمز رنگ UltraFire که با ظرفیت اسمی 4800 و 6800 میلی آمپر ساعت فروخته میشن ، ظرفیتشون غیر واقعی هست ، ظرفیت واقعی این باتری ها چیزی مابین 700 الی 800 میلی آمپر ساعت هست.
        اگر بخوایید از این مدل استفاده کنید ، باید 30 عدد رو سری موازی ببندید تا برابر با باتری فابریکی بشه !
        ممکنه با تعداد کمتر هم جواب بگیرید اما طول عمرش به شدت کمتر میشه.
        دوم اینکه موتورسیکلت موقع استارت جریان زیادی میکشه ، نمیتونم مقدار دقیقی بگم اما مطمئنا بالای 30 آمپر هست.
        پس لازمه از ماژول محافظ شارژ و دشارژ 50 آمپری یا ترجیحا بالاتر استفاده کنید.
        سلام الان اینا ک گرفتم تقریبا۵۰۰شده به هیچ کاری نمیاد؟
        حالا باتری دیه پیشنهاداتون چیه یا ماژول شارژ
        و اینکه میگن ماژول شارژ موقع استارت قطع می‌کنه آمپر زیاد بخوای خروجی بگیری

        دیدگاه


          #5
          نوشته اصلی توسط morteza11122 نمایش پست ها

          سلام الان اینا ک گرفتم تقریبا۵۰۰شده به هیچ کاری نمیاد؟
          حالا باتری دیه پیشنهاداتون چیه یا ماژول شارژ
          و اینکه میگن ماژول شارژ موقع استارت قطع می‌کنه آمپر زیاد بخوای خروجی بگیری
          اگر به عنوان کار راه بنداز و موقتی بخوایید استفاده کنید ، کار شما رو راه میندازه.
          اما توقع دوام و کیفیت بالایی رو نداشته باشید.
          قطع خروجی ماژول موقع جریان کشی لحظه ای هم در بالا توضیح دادم.

          دیدگاه


            #6
            سلام ممنون فروشنده زنگ زده و ۶عدد باتری با ظرفیت ۱۲۰۰واسم گذاشته با اون مبلغ کلا چه باتری پیشنهاد میدید کنارش بزارم ی خازن اضافه کنیم بهتر نیس
            بیشتر بابت استارت میخوام حالا اگه چراغ و بوق رو جواب بده هم بد نیس
            باتری قوی بگیرم اینو راه بندازم خطر ترکیدن اتیش سوزی انفجار نداره ؟؟؟؟ با ضربه ای چیزی؟
            جدیدترین ویرایش توسط morteza11122; ۱۷:۲۵ ۱۴۰۴/۰۴/۰۷.

            دیدگاه


              #7
              درود
              اصلا استفاده از باتری لیتیوم را در موتورسیکلت فراموش کنید هم به مدیریت شارژ و دشارژ نیاز دارد هم بدلیل ضربه و عدم مدیریت صحیح خطر انفجار دارد هم قیمت تمام شده آن با توجه به نیاز ولت-آمپر از قیمت باتری سیلد اسید بسیار گرانتر خواهد شد(حدود 3 برابر).

              دیدگاه


                #8
                نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
                درود
                اصلا استفاده از باتری لیتیوم را در موتورسیکلت فراموش کنید هم به مدیریت شارژ و دشارژ نیاز دارد هم بدلیل ضربه و عدم مدیریت صحیح خطر انفجار دارد هم قیمت تمام شده آن با توجه به نیاز ولت-آمپر از قیمت باتری سیلد اسید بسیار گرانتر خواهد شد(حدود 3 برابر).
                سلام این باتری و بزودی خریدم چیکارش کنم بعضی وقتا هزینه پست از خود قطعه بیشتر میشه
                و اینکه نمیدونم چرا ۳تا باتری اتمی گرفتم هر کدوم ی ماه کار کردن و کار ندادن موتورم سالمه شارژر و ایناش به همین علت به فکر استفاده از این باتری های قلمی افتادم
                باتری خوب اتمی اگه کار کنه ک فک نکنم الان میدن ۱۴۰۰. ۷امپرشو
                رأسی اون برد محافظ که خریدم خطر انفجار رو پس از بین نمیبره؟؟؟؟

                دیدگاه


                  #9
                  درود
                  باتری های سیلد اسید اگر از نوع مرغوب و نو باشند حداقل 2 سال کار میکنند، لذا اگر باتری های شما این مدت کار نکرده اند مشکل از باتری یا دینام و آفتامات یا سیم کشی موتور میتواند باشد.
                  باتری های لیتیوم باید برد مدیریت شارژ و دشارژ (BMS) داشته باشند. نمیدانم این بردی که شما گرفته اید همان هست یا نه ولی همان طور که کاربر محترم جناب HS1386 متذکر شدند این باتری ها به همراه برد BMS آن نمیتوانند جریان مورد نیاز استارت را تامین کننند ، از این باتری ها برای مصارف دیگر مثل پاوربانک میتوانید استفاده نمایید.

                  دیدگاه


                    #10
                    ............
                    جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۰۰:۳۸ ۱۴۰۴/۰۴/۱۱.
                    ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                    کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                    دیدگاه


                      #11
                      درود.
                      باتری که شما خریدی مدلش و عکسش و قیمتش رو بفرمایید

                      باتری لیتیوم اگر crate بالا باشد به راحتی میتونه موتور روشن کند.
                      اگر CRATE باتری بالا باشه با ۶ عدد باتری موتور استارت میخوره.

                      اغلب این جامپ استارتر های خودرو هم داخلشون باتری لیتیوم هست و ماشین روشن میکنه.

                      نکته بعدی اینه که چون استارت موتور جریان زیاد میکشد برد BMS شما باید خیلی قوی باشد تا بتونه اون جریان بالای باتری رو به مدار استارت تحویل بده.
                      قوی ترین ۳ سل ظاهرا ۱۰۰ امپر هست تو فروشگاه های الکترونیکی بگردی پیدا میکنی.


                      جامپ استارت های خودرو مستقیم از سرباتری لیتیومی سیم کشیدن برای استارت.واسه همین مدار BMS کوچیک هست.


                      اما شما میخوای روی موتور دائم نصب باشه و شارژ و دشارژ کنی پس حتما باید BMS روش نصب بشود.
                      جدیدترین ویرایش توسط majidmalvandi; ۲۳:۳۲ ۱۴۰۴/۰۴/۱۰.
                      ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                      کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                      دیدگاه


                        #12
                        نوشته اصلی توسط majidmalvandi نمایش پست ها
                        درود.
                        باتری که شما خریدی مدلش و عکسش و قیمتش رو بفرمایید

                        باتری لیتیوم اگر crate بالا باشد به راحتی میتونه موتور روشن کند.
                        اگر CRATE باتری بالا باشه با ۶ عدد باتری موتور استارت میخوره.

                        اغلب این جامپ استارتر های خودرو هم داخلشون باتری لیتیوم هست و ماشین روشن میکنه.

                        نکته بعدی اینه که چون استارت موتور جریان زیاد میکشد برد BMS شما باید خیلی قوی باشد تا بتونه اون جریان بالای باتری رو به مدار استارت تحویل بده.
                        قوی ترین ۳ سل ظاهرا ۱۰۰ امپر هست تو فروشگاه های الکترونیکی بگردی پیدا میکنی.


                        جامپ استارت های خودرو مستقیم از سرباتری لیتیومی سیم کشیدن برای استارت.واسه همین مدار BMS کوچیک هست.


                        اما شما میخوای روی موتور دائم نصب باشه و شارژ و دشارژ کنی پس حتما باید BMS روش نصب بشود.
                        6تا
                        3.7ولت دونه ای ۱۰۰گرفتم بنفش رنگ


                        ولت دونه ای ۱۰۰گرفتم بنفش رنگ با برد ۲۰امپر ۳سل سری موازی لحیم شده هیچ خروجی نمیده با مولتی میزنم بعضی اصلا خروجی نمی‌دن نمی‌دن جای اشتباه میزنم فقط رو خروجی برد ک‌ لامیپ led,میزنم ی خروجی ضعیف میده
                        باتری رو هم بردم باتری سازی گذاشتم شارژ آمپر نکشید شایدم برد نذاشت
                        مدل برد ۲۰امپر ۳ سلول است
                        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://18650store.ir/category-product/module/module-li-ion/module-3s/&ved=2ahUKEwi88LuR4Z2OAxUORzABHWL0IyMQr4kDegQIF hAD &usg=AOvVaw21q_I7eXPH_YY9NEYhWCl1
                        ی خازن ۲۵وات هم سر مثبت و منفیش هم لحیم کردیم
                        نمیدونم کجا اشتباس
                        مدل باتری ها master tools 186501...1800mah3.7v
                        رأسی ۷۵۰شد کلا از به کار نمیاد باهاش چیکار میتونم بکنم نمیشه با هزینه کم پاوربانکشون کرد؟






                        جدیدترین ویرایش توسط morteza11122; ۱۲:۱۱ ۱۴۰۴/۰۴/۱۱.

                        دیدگاه


                          #13
                          نوشته اصلی توسط nimdar نمایش پست ها
                          درود
                          باتری های سیلد اسید اگر از نوع مرغوب و نو باشند حداقل 2 سال کار میکنند، لذا اگر باتری های شما این مدت کار نکرده اند مشکل از باتری یا دینام و آفتامات یا سیم کشی موتور میتواند باشد.
                          باتری های لیتیوم باید برد مدیریت شارژ و دشارژ (BMS) داشته باشند. نمیدانم این بردی که شما گرفته اید همان هست یا نه ولی همان طور که کاربر محترم جناب HS1386 متذکر شدند این باتری ها به همراه برد BMS آن نمیتوانند جریان مورد نیاز استارت را تامین کننند ، از این باتری ها برای مصارف دیگر مثل پاوربانک میتوانید استفاده نمایید.
                          سلام باتری ها رو میگن چون تو انبار میمونن کار نمی‌دن و فقط اونا ک‌ رو موتور فابریکن کار میدن حقیقتا شارژ کن تعویض شده دو بار و برق از شارژر تا سر باتری میاد و اوکیه ولی خیلی کار کنه ی ماهه

                          دیدگاه


                            #14
                            نوشته اصلی توسط morteza11122 نمایش پست ها

                            6تا
                            3.7ولت دونه ای ۱۰۰گرفتم بنفش رنگ


                            ولت دونه ای ۱۰۰گرفتم بنفش رنگ با برد ۲۰امپر ۳سل سری موازی لحیم شده هیچ خروجی نمیده با مولتی میزنم بعضی اصلا خروجی نمی‌دن نمی‌دن جای اشتباه میزنم فقط رو خروجی برد ک‌ لامیپ led,میزنم ی خروجی ضعیف میده
                            باتری رو هم بردم باتری سازی گذاشتم شارژ آمپر نکشید شایدم برد نذاشت
                            مدل برد ۲۰امپر ۳ سلول است
                            https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://18650store.ir/category-product/module/module-li-ion/module-3s/&ved=2ahUKEwi88LuR4Z2OAxUORzABHWL0IyMQr4kDegQIF hAD &usg=AOvVaw21q_I7eXPH_YY9NEYhWCl1
                            ی خازن ۲۵وات هم سر مثبت و منفیش هم لحیم کردیم
                            نمیدونم کجا اشتباس
                            مدل باتری ها master tools 186501...1800mah3.7v
                            رأسی ۷۵۰شد کلا از به کار نمیاد باهاش چیکار میتونم بکنم نمیشه با هزینه کم پاوربانکشون کرد؟





                            چک کنید که آیا خود سلول ها ولتاژ خروجی دارن ؟
                            حدسم اینه که حرارت لحیم کاری باعث شده که فیوز PPTC قطب مثبت سلول ها قطع بشه و سلول خروجی نده.

                            دیدگاه


                              #15
                              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها

                              چک کنید که آیا خود سلول ها ولتاژ خروجی دارن ؟
                              حدسم اینه که حرارت لحیم کاری باعث شده که فیوز PPTC قطب مثبت سلول ها قطع بشه و سلول خروجی نده.
                              اینطوری باشه باید چیکار کرد الان که همه بهم وصلن دو تاشون ولتاز نمیدن ولی به سیم خروجی وصل میکنم ی چیزی میگیرم باید دوباره لهیم شن باتری مشکل داره یا برده؟

                              راسی ی خازن نباید گذاشت برد رو تقویت کنه؟

                              دیدگاه

                              لطفا صبر کنید...
                              X