اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

جلوگیر از خاموش روشن شدن ضبط خودرو با استارت

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

    سلام
    وقت بخیر احوال شما
    با راهنمایی شما خوشبختانه پروژه !!انجام شد به بهترین شکل
    از شما بسیار ممنونم.
    یه سوال داشتم :قبلا که یه دونه خازن ۳۳۰۰۰میکروفاراد گذاشته بودم ،ضبط به مدت ۱۴دقیقه روشن میموند که مجبور شدم به خاطر نوسان ،طرفیت خازنها رو به۶۶۰۰۰میکروفارد برسونم ،
    حالا چرا این ۱۴دقیقه زمان دو برابر نشده؟
    آیا میشه یه خازن ۳۳۰۰۰ با این ۶۶۰۰۰میکروفاراد سری بشه که ولتاژ بالاتر بره و زمان روشن بودن بشه ۲۸دقیقه یا راه حلش چیز دیگری هست.
    سپاس فراوان
    با سلام و درود به دوست عزیز
    موفقیت بیشتر
    شما را خواهانم ...
    خازن های الکترولیت ..روی همه آنها چاپ شده ...M, ،،به معنی ۲۰ درصد خطا می باشد.. و خازن دقیقا ۳۳۰۰۰ میکرو فاراد
    نیست....
    ..اضافه کردن یک خازن دیگر مشکلی ندارد ..
    فقط یک ..به علت اینکه خازن در لحظه اول.
    خالی است و جریان شارژ ناگهانی زیادی می کشد از باتری ....
    سر راه خازنها لازم است که یک مقاومت با اهم پایین قرار دهید ..مثلا مقاومت نیم اهم
    ۵ وات ..یا وات بالاتر ..نیم اهم ۱۰ وات ... و بنابراین شاید لازم باشد دوتا دیود ۱۰ امپر را با هم موازی کنید تا دیود نسوزد ...یا دیود ۲۰ امپر بجای آن دیود ۱۰ امپر استفاده کنید ..
    ،،
    موفق باشید
    جدیدترین ویرایش توسط حمید الکترونیک; ۲۳:۰۹ ۱۴۰۳/۱۱/۰۴.

    دیدگاه


      #32
      نوشته اصلی توسط حمید الکترونیک نمایش پست ها

      با سلام و درود به دوست عزیز
      موفقیت بیشتر
      شما را خواهانم ...
      خازن های الکترولیت ..روی همه آنها چاپ شده ...M, ،،به معنی ۲۰ درصد خطا می باشد.. و خازن دقیقا ۳۳۰۰۰ میکرو فاراد
      نیست....
      ..اضافه کردن یک خازن دیگر مشکلی ندارد ..
      فقط یک ..به علت اینکه خازن در لحظه اول.
      خالی است و جریان شارژ ناگهانی زیادی می کشد از باتری ....
      سر راه خازنها لازم است که یک مقاومت با اهم پایین قرار دهید ..مثلا مقاومت نیم اهم
      ۵ وات ..یا وات بالاتر ..نیم اهم ۱۰ وات ... و بنابراین شاید لازم باشد دوتا دیود ۱۰ امپر را با هم موازی کنید تا دیود نسوزد ...یا دیود ۲۰ امپر بجای آن دیود ۱۰ امپر استفاده کنید ..
      ،،
      موفق باشید
      سلام
      یه سوال دیگری که به ذهنم رسید اینه که:
      سیم بکاپ ضبط همیشه برق داره (حتی در حالت خاموشی خودرو)چون اگر اینجوری نباشه تنظیمات ضبط ریست میشه

      حالا ما اومدیم و یه خازن ۶۶۰۰۰میکروفاراد به این سیم بکاپ وصل کردیم ،
      با توجه به اینکه این سیم مدام به باتری وصل هست و از طرفی به ضبط هم وصل هست ،و داره برای تنظیمات ضبط برق مصرف می کنه (البته مصرفش رو نمیدونم چقدره )
      آیا خازنی که توی این مسیر هست مدام شارژ و دشارژ میشه ؟ وآیا باعث تخلیه باتری نمیشه؟یعنی اگر درحالت عادی و بدون استفاده از خازن مصرف ضبط از باتری مثلا مقدار Aباشه وقتی خازن میاد توی مدار ،آیا این مقدار Aزیاد نمیشه؟!
      نمیدونم منظورم رو درست رسوندم یا نه
      جدیدترین ویرایش توسط Sapphire144; ۰۱:۲۵ ۱۴۰۳/۱۱/۰۵.

      دیدگاه


        #33
        نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

        سلام
        یه سوال دیگری که به ذهنم رسید اینه که:
        سیم بکاپ ضبط همیشه برق داره (حتی در حالت خاموشی خودرو)چون اگر اینجوری نباشه تنظیمات ضبط ریست میشه

        حالا ما اومدیم و یه خازن ۶۶۰۰۰میکروفاراد به این سیم بکاپ وصل کردیم ،
        با توجه به اینکه این سیم مدام به باتری وصل هست و از طرفی به ضبط هم وصل هست ،و داره برای تنظیمات ضبط برق مصرف می کنه (البته مصرفش رو نمیدونم چقدره )
        آیا خازنی که توی این مسیر هست مدام شارژ و دشارژ میشه ؟ وآیا باعث تخلیه باتری نمیشه؟یعنی اگر درحالت عادی و بدون استفاده از خازن مصرف ضبط از باتری مثلا مقدار Aباشه وقتی خازن میاد توی مدار ،آیا این مقدار Aزیاد نمیشه؟!
        نمیدونم منظورم رو درست رسوندم یا نه
        با سلام به شما ....
        خازن هر جایی که باشه ..برق مصرف نمی کند.
        بلکه خازن فقط،انرژی را ذخیره می کند
        ... فقط
        در لحظه اول که به برق وصل می شود. ‌انرژی را جذب کرده و در خود ذخیره می کند. ..و هر جا نیاز داشتیم به ما پس می دهد
        .مانند یک مخزن آب
        جدیدترین ویرایش توسط حمید الکترونیک; ۱۰:۲۰ ۱۴۰۳/۱۱/۰۵.

        دیدگاه


          #34
          نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

          سلام
          یه سوال دیگری که به ذهنم رسید اینه که:
          سیم بکاپ ضبط همیشه برق داره (حتی در حالت خاموشی خودرو)چون اگر اینجوری نباشه تنظیمات ضبط ریست میشه

          حالا ما اومدیم و یه خازن ۶۶۰۰۰میکروفاراد به این سیم بکاپ وصل کردیم ،
          با توجه به اینکه این سیم مدام به باتری وصل هست و از طرفی به ضبط هم وصل هست ،و داره برای تنظیمات ضبط برق مصرف می کنه (البته مصرفش رو نمیدونم چقدره )
          آیا خازنی که توی این مسیر هست مدام شارژ و دشارژ میشه ؟ وآیا باعث تخلیه باتری نمیشه؟یعنی اگر درحالت عادی و بدون استفاده از خازن مصرف ضبط از باتری مثلا مقدار Aباشه وقتی خازن میاد توی مدار ،آیا این مقدار Aزیاد نمیشه؟!
          نمیدونم منظورم رو درست رسوندم یا نه
          با سلام مجدد دوست عزیز ...
          یک خازن به ظرفیت ۰.۰۶ فاراد یا همان ۶۶۰۰۰
          میکرو فاراد مقدار انرژی طبق فرمول: (۴.۳) یا
          4.3
          ژول انرژی برای شارژ مصرف می کند...که مقدار خیلی ناچیزی است،،،،،،
          برای مقایسه باید یاد آوری کنم که ..یک باتری قلمی AA
          نیکل هیدرید فلزی ...در ولتاژ ۱.۳ ولت.. و
          جریان ۲۵۰۰ ...
          میلی آمپر ساعت ..مقدار ۱۱۷۰۰ ژول انرژی ذخیره دارد .( بطور تقریبی )
          جدیدترین ویرایش توسط حمید الکترونیک; ۱۵:۵۸ ۱۴۰۳/۱۱/۰۵.

          دیدگاه


            #35
            نوشته اصلی توسط حمید الکترونیک نمایش پست ها

            با سلام مجدد دوست عزیز ...
            یک خازن به ظرفیت ۰.۰۶ فاراد یا همان ۶۶۰۰۰
            میکرو فاراد مقدار انرژی طبق فرمول: (۴.۳) یا
            4.3
            ژول انرژی برای شارژ مصرف می کند...که مقدار خیلی ناچیزی است،،،،،،
            برای مقایسه باید یاد آوری کنم که ..یک باتری قلمی AA
            نیکل هیدرید فلزی ...در ولتاژ ۱.۳ ولت.. و
            جریان ۲۵۰۰ ...
            میلی آمپر ساعت ..مقدار ۱۱۷۰۰ ژول انرژی ذخیره دارد .( بطور تقریبی )
            با سلام و درود فراوان
            بعد از مدتی که از ضبط استفاده می کنم متوجه یه ایرادی شدم
            مشکل: دوربین عقب و سنسور دما دارم
            شرح مشکل:وقتی خودرو رو روشن می کنم و از ضبط استفاده می کنم همه چیز خوبه و ((سنسور دما و دوربین دنده عقب هم روی مانیتور نشون داده میشه))
            ولی اگر ماشین رو چند دقیقه(۳یا۴دقیقه) خاموش کنم و
            دوباره روشن کنم ،این بار دیگه دوربین و سنسور دما توی مانیتور نشون داده نمیشه ولی صدای بوق دوربین میاد،ضمنا همون لحظه اگر ضبط رو ریست کنم یا فیوز ضبط رو دربیارم دوباره دوربین فعال میشه و سنسور دما هم کار میکنه
            یعنی خازن باید تخلیه بشه تا دوربین و سنسور دوباره روی مانیتور بیاد
            ممنون میشم راهنمایی کنین
            جدیدترین ویرایش توسط Sapphire144; ۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۱۲/۰۷.

            دیدگاه


              #36
              نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

              با سلام و درود فراوان
              بعد از مدتی که از ضبط استفاده می کنم متوجه یه ایرادی شدم
              مشکل: دوربین عقب و سنسور دما دارم
              شرح مشکل:وقتی خودرو رو روشن می کنم و از ضبط استفاده می کنم همه چیز خوبه و ((سنسور دما و دوربین دنده عقب هم روی مانیتور نشون داده میشه))
              ولی اگر ماشین رو چند دقیقه(۳یا۴دقیقه) خاموش کنم و
              دوباره روشن کنم ،این بار دیگه دوربین و سنسور دما توی مانیتور نشون داده نمیشه ولی صدای بوق دوربین میاد،ضمنا همون لحظه اگر ضبط رو ریست کنم یا فیوز ضبط رو دربیارم دوباره دوربین فعال میشه و سنسور دما هم کار میکنه
              یعنی خازن باید تخلیه بشه تا دوربین و سنسور دوباره روی مانیتور بیاد
              ممنون میشم راهنمایی کنین
              با سلام به شما ..
              . ایا مقاومت تخلیه کننده برای خازن گذاشته اید یا نه؟ .. میتوانید مقاومت ۱ تا ۲.۲ کیلو برای تخلیه .دوسر خازن وصل کنيد..،،مقاومت یک وات....
              مقاومت ۵ کیلو اهم می‌تواند، ،خازن را در مدت تقريبا ۵ دقیقه تخلیه کند ..مقاومت می‌تواند نیم تا یک وات
              باشد . ،،این
              مقاومت ۵ کیلو اهم ولتاژ خازن را در مدت تقریبا ۵ دقیقه ..
              ۳۷ درصد‌.کاهش،. می دهد......
              ...
              ایا دیود ۱۰ امپر سالم هست یا نه ؟
              جدیدترین ویرایش توسط DAVID347; ۲۰:۵۲ ۱۴۰۳/۱۲/۰۷.

              دیدگاه


                #37
                نوشته اصلی توسط DAVID347 نمایش پست ها

                با سلام به شما ..
                . ایا مقاومت تخلیه کننده برای خازن گذاشته اید یا نه؟ .. میتوانید مقاومت ۱ تا ۲.۲ کیلو برای تخلیه .دوسر خازن وصل کنيد..،،مقاومت یک وات....
                مقاومت ۵ کیلو اهم می‌تواند، ،خازن را در مدت تقريبا ۵ دقیقه تخلیه کند ..مقاومت می‌تواند نیم تا یک وات
                باشد . ،،این
                مقاومت ۵ کیلو اهم ولتاژ خازن را در مدت تقریبا ۵ دقیقه ..
                ۳۷ درصد‌.کاهش،. می دهد......
                ...
                ایا دیود ۱۰ امپر سالم هست یا نه ؟
                سلام و درود فراوان
                خازنی که استفاده کردم ،ضبط خودرو رو به مدت ۲۸دقیقه بدون سوییچ روشن نگه میداره
                حالا اگر مقاومت دو سر خازن استفاده بشه ،باعث تخلیه خازن میشه ؟درسته ؟من نمیخوام خازن تخلیه بشه چون اگه خازن تخلیه بشه ضبط هم خاموش میشه ،
                هدف من از گذاشتن خازن ،روشن نگه داشتن ضبط بدون سوییچ هست که اینکار انجام شده ولی دوربین و سنسور دما تا خازن کاملا تخلیه نشه ،روی مانیتور نشون داده نمیشه
                *دیود هم سالم هست
                جدیدترین ویرایش توسط Sapphire144; ۱۹:۱۷ ۱۴۰۳/۱۲/۰۸.

                دیدگاه


                  #38
                  نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

                  با سلام و درود فراوان
                  بعد از مدتی که از ضبط استفاده می کنم متوجه یه ایرادی شدم
                  مشکل: دوربین عقب و سنسور دما دارم
                  شرح مشکل:وقتی خودرو رو روشن می کنم و از ضبط استفاده می کنم همه چیز خوبه و ((سنسور دما و دوربین دنده عقب هم روی مانیتور نشون داده میشه))
                  ولی اگر ماشین رو چند دقیقه(۳یا۴دقیقه) خاموش کنم و
                  دوباره روشن کنم ،این بار دیگه دوربین و سنسور دما توی مانیتور نشون داده نمیشه ولی صدای بوق دوربین میاد،ضمنا همون لحظه اگر ضبط رو ریست کنم یا فیوز ضبط رو دربیارم دوباره دوربین فعال میشه و سنسور دما هم کار میکنه
                  یعنی خازن باید تخلیه بشه تا دوربین و سنسور دوباره روی مانیتور بیاد
                  ممنون میشم راهنمایی کنین
                  ،،
                  با سلام به شما ..
                  یک احتمال وجود دارد و آن اینکه سیم دوربین و حسگر دما
                  دوسر ضبط وصل شده است .. آنها را قبل از دیود
                  ۱۰ امپر وصل کنید ...

                  دیدگاه


                    #39
                    نوشته اصلی توسط DAVID347 نمایش پست ها

                    ،،
                    با سلام به شما ..
                    یک احتمال وجود دارد و آن اینکه سیم دوربین و حسگر دما
                    دوسر ضبط وصل شده است .. آنها را قبل از دیود
                    ۱۰ امپر وصل کنید ...
                    سلام
                    وقت بخیر
                    ۱-دیود سر راه سیم دوربین و سنسور دما نیست که بخواهیم این دو سیم را قبل از دیود بگذاریم
                    ۲-بلکه خازن به سیم ورودی برق ضبط وصل هست و برای اینکه برق خازن به سمت قطعات دیگری نرود قبل از خازن دیود گذاشتیم
                    ۳-آیا منظور شما این است که برق خازن باعث اختلال در کار دوربین و سنسور می شود و ما باید یک دیود سر راه دوربین و سنسور دما بگذاریم که برق خازن با دوربین تداخل نداشته باشه؟
                    جدیدترین ویرایش توسط Sapphire144; ۲۲:۴۳ ۱۴۰۳/۱۲/۱۰.

                    دیدگاه


                      #40
                      نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها

                      سلام
                      وقت بخیر
                      ۱-دیود سر راه سیم دوربین و سنسور دما نیست که بخواهیم این دو سیم را قبل از دیود بگذاریم
                      ۲-بلکه خازن به سیم ورودی برق ضبط وصل هست و برای اینکه برق خازن به سمت قطعات دیگری نرود قبل از خازن دیود گذاشتیم
                      ۳-آیا منظور شما این است که برق خازن باعث اختلال در کار دوربین و سنسور می شود و ما باید یک دیود سر راه دوربین و سنسور دما بگذاریم که برق خازن با دوربین تداخل نداشته باشه؟
                      با سلام به شما ...
                      بله اینطور بنظر میرسد ...یک دیود برای دوربین و سنسور دما قرار دهید و ازمایش،کنید ،،..
                      ..

                      موفق باشید

                      دیدگاه


                        #41
                        نوشته اصلی توسط Sapphire144 نمایش پست ها
                        سلام
                        بنده میخوام وقتی ماشین رو استارت میزنم ،ضبط خاموش روشن نشه و حتی بعد از اینکه ماشین رو خاموش کردم یه مدت زمانی هم روشن بمونه
                        ممنون میشم راهنمایی کنین.
                        درود.
                        اینو میگم که بقیه دوستان بدونند و پخش ماشینشون اسیب نبینه.
                        تمام وسایل موتوری ماشین مثل استارت و موتور برف پاک کن و ...موقع عملکرد بعد خاموش شدن ولتاژ برگشت بسیار بالایی تولید میکنن.
                        این ولتاژ برگشتی میتونه باعث سوختن پخش یا تمام وسایل الکترونیکی خودرو بشود.مورد بوده حتی ecu سوخته....البته روی تمام این قطعات موتوری دیودهای هرزگرد حفاظتی نصب هست.اما اگر یک روزی اون دیود بسوزه تمام وسایل الکترونیکی ماشین میسوزه.

                        شرکت های خودروسازی اومدن سویچ خودرو رو طوری طراحی کردن که اکثر وسایل غیر ضروری و حساس موقع استارت خاموش بشود .از جمله پخش و فندکی و ....

                        حالا اگر خودروی بنز پخشش خاموش نمیشه احتمالا خیلی از طراحی ماشینش مطمعن هست.
                        ابتدا و شروع هرکاری سخت ترین مرحله آن کار است. برای مثال به عقابها نگاه کن ، حتی اونها هم در ابتدای پرواز ، زیاد بال و پر می زنند، اما هنگامی که اوج می گیرند ، دیگر حتی نیازی به پر زدن هم ندارند ...

                        کافیست اولین قدمها را بدون ترس و با پشتکارِ بالا برداری مطمئن باش بزودی به اوج خواهی رسید و روزهای سخت همیشه نخواهند ماند ...

                        دیدگاه


                          #42
                          با اینکه مطالب خیلی خوب و آموزشی بودن ولی چرا اصل قضیه به جایی ختم شده که از خازن به عنوان منبع انرژی یا یو‌پی‌اس استفاده بشه؟!! چه دلیلی داره که خازن زمان بیشتری انرژی رو ذخیره کنه؟!!! راهکار برای روشن نگه داشتن پخش خودرو بعد از قطع سوییچ این نیست!!! واقعا امنیت سرنشین و تعمیرکار به خطر میفته.
                          فرض کنین مقاومت موازی دو سر خازن مدار باز (قطع) بشه و خازن تخلیه نشه و در فاصله‌ی قبل از تخلیه‌ی کامل خازن، ماشین توی تعمیرگاه باشه و تعمیرکار با خیال راحت از قطع بودن برق و باتری بخواد کاری کنه! به گمانم با اون ظرفیت بالای خازنی، اینجا حتی ولتاژ کاری خازن هم مهم نباشه و انرژی ذخیره شده ریسک ایجاد کنه.
                          زیادتر شدن ظرفیت مساوی با زمان بیشتر اتصال کوتاه برای شارژ خازن هست و اگه سیم‌کشی ضعیف باشه (و شاید حتی باتری) رو تحت تاثیر قرار بده
                          جدیدترین ویرایش توسط fayyellow; ۰۱:۱۲ ۱۴۰۴/۰۲/۱۱.

                          دیدگاه


                            #43
                            نوشته اصلی توسط fayyellow نمایش پست ها
                            با اینکه مطالب خیلی خوب و آموزشی بودن ولی چرا اصل قضیه به جایی ختم شده که از خازن به عنوان منبع انرژی یا یو‌پی‌اس استفاده بشه؟!! چه دلیلی داره که خازن زمان بیشتری انرژی رو ذخیره کنه؟!!! راهکار برای روشن نگه داشتن پخش خودرو بعد از قطع سوییچ این نیست!!! واقعا امنیت سرنشین و تعمیرکار به خطر میفته.
                            فرض کنین مقاومت موازی دو سر خازن مدار باز (قطع) بشه و خازن تخلیه نشه و در فاصله‌ی قبل از تخلیه‌ی کامل خازن، ماشین توی تعمیرگاه باشه و تعمیرکار با خیال راحت از قطع بودن برق و باتری بخواد کاری کنه! به گمانم با اون ظرفیت بالای خازنی، اینجا حتی ولتاژ کاری خازن هم مهم نباشه و انرژی ذخیره شده ریسک ایجاد کنه.
                            زیادتر شدن ظرفیت مساوی با زمان بیشتر اتصال کوتاه برای شارژ خازن هست و اگه سیم‌کشی ضعیف باشه (و شاید حتی باتری) رو تحت تاثیر قرار بده
                            با سلام به‌شما
                            در خیلی از دستگاه‌های الکترونیکی جدید
                            برای ابرخازن این وظیفه معمولی و عادی است که از آن به عنوان پشتیبان و به عنوان UPS به‌جای باتری استفاده شود .
                            ..اما خطرات آن هم زیاد نیست و
                            ‌ هر قطعه ای که هست باید درست و صحیح استفاده شود
                            وگرنه خطرات خود را خواهد داشت..
                            . فقط،مختص،خازن نیست
                            این ابرخازن در هنگام استفاده درست هیچ‌ خطری ندارد. و شما باید هنگام کار با .مثلا هویه قلمی هم مواظب خطرات آن باشی ..
                            که دستت نسوزد ....

                            دیدگاه


                              #44
                              رفیق جوابت اینجاس :
                              با اجازه از اساتید
                              باید بگم همه (همه) ضبطهای ماشین دو تا ورودی 12 ولت دارن که یکیش همیشه وصله که اطلاعات پخش ذخیره بشه به جای باتری بکاپ (که جریان خیلی خیلی کمی میکشه تا اطلاعات و تنظیمات هر بار ریست نشه و مثلا فلش رو از ادامه بخونه یا... اون یکی 12 ولته از سوئیچ میاد که وقتی سوئیچ باز میشه برقش وصل میشه و پخش روشن )
                              روی ظبط زده که کدوم سیم مربوط به ورودی دائمه کدوم after start هست . در حقیقت دو تا ورودی 12 ولت داره که اگه سیم +12 استندبای رو با +12 after start یکی کنید نیازی به باز کردن سوئیچ نیست و پخشتون دستی با دکمه پاور خودش خاموش و روشن میشه و دیگه نیازی به اینکه حتما سوئیچ باز باشه نیست . همین دلیل روشن نشدن پخشه موقعی که سوئیچ باز نیست ،که البته اکثر ماشینا رو دو تا سیمو یکی میکنن که اینجوری نباشه .
                              موفق باشی

                              دیدگاه


                                #45
                                با این اوصاف که دو ورودی ولتاژ پخش را یکی می‌کنند، شاید مشکل ولتاژ برگشتی و نوسانات هنگام استارت را هم باید در مدارهای جدید ضبوط حل کرده باشند.. و همینطور نویزی که آن موقع روی بلندگو‌ها میافتند؛
                                کاش چالشهای زندگی در حد اینها بود که ضبط یکسره بشه خوشحال بشیم..

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X