اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

    نوشته اصلی توسط -LEO-
    سید 2 امپر چیه؟
    من به سام گفتم میدونه سیستمم چیه
    سام تو بگو
    تو حالت ماکزیموم توان ماشینم خاموش میکنه 670 700 وات توان دیناممه که جواب نمیده
    دینام یه توان داره که دینام های بیس هر ماشین تا 65 امپرو خوب شارژ میکنن
    کربلایی خازن خیلی ضروریه :rolleyes: از هرکس میخوای بپرس من الان حدود 7 8 ساله تو کار امپلی ماشینم
    یعنی کل کل دارم با همکارام
    خوف ترین سیستم صوتی الان رو ماشین منه تو شهر ( قصد تعریف ندارم )
    از زمانی که امپلی های جی بی ال 50 وات اومد بازار من سیستم بستم تا الان
    هر 3 4 ماه یه دف سیستم ماشین اپگریت میکنم
    اگر خازن نباشه رو ماشینم یه ماه باتری به..میره.
    خازن مال امپلی هایی هست که شدید مصرف دارن..
    تو میتونی 2 تا 100 وات ببندی و خازنم نبندی اما سیستم های پر توان یعنی خراب کردن دینام باتری ( بدون خازن)
    قضیه شارژ کردن با تامین برق مصرفی ماشین خیلی فرق داره
    کافیه به ازای هر سلول (دقیق نمیدونم فکر کنم 1.3 ولت) بیشتر از ولتاژ سلول بدی تا شارژ بشه
    واسه همینه که برق دینام ماشین 14.4 ولته ولی باطری خودش 12 ولت
    هر چی جریان دینام بیشتر باشه بهتره چون کمتر از باطری مصرف میشه
    باطری در کل تو ماشین وقتی روشنه وظیفه صافی رو داره و اگه سیستم ماشینت خاموش باشه احتمال زیاد کلا هیچ برقی هم ازش کشیده نمیشه وقتی ماشین روشنه چون دینام برق مورد نیاز رو تامین میکنه
    اون ریپ زدنی که هم میکی مثل نیم کلاچ میشه بخاطر همینه. جریان زیاد میکشه از دینام شفت دینام سفت تر میشه چرخوندنش واسه موتور سخت تر میشه ی لحظه ماشین افت دور پیدا میکنه
    اگه دور موتورت رو رو حدود 3000 دور نگه داری (دینام طراحی شده تو این دور حداکثر جریانش رو بده ) میبینی ماشین در حالت درجا هم بدون هیچ مشکلی کار میکنه و افت دور نخواهی داشت چه بسا که افت ولتاژ داشته باشی

    خازن هم سافت نداره ی بازه زمانی داره که تو کمتر از اون نمیتونه تخلیه بار انجام بده.
    باطری خیلی بصرفه تره برای سیستم های سنگین
    برای سیستم های نیمه سنگین خازن و برای سیستم های ساده هم باطری درست و حسابی کافیه.

    الان من با باطری فابریک ماشین (مدل 88 سمند ) ی سیتم متوسط بستم بدون هیچ خازنی. از اولم روش سیستم بستم باطریم اخ نمیگه. پس زیاد ضروری نیست.

    برای سیستم سنگین هم بنا به دلایلی لازمه ولی باز ضروزی نیست و باطری بهتره :biggrin: :icon_razz:


    ما دیگه گوشمون خسته شده از بس صدای زیاد گوش دایدم.
    الان فقط دنبال کیفیتم و بس
    زکات علم نشر آن است
    بیشتر با من اشنا بشین :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
    ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
    http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

    دیدگاه


      #47
      پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

      نوشته اصلی توسط b e h n a m
      باطری ماشینت رو عوض کن + اینکه با این امپ از نصف توان سابت هم استفاده نمیکنی


      یا باطری ایراد داره یا خوب شارژ نمیشه.
      ببر پیش باطری ساز چک کنه اگه شارژ نمیکنه درستش کنه اگه نه که باید باطریو عوض کنی

      دینام و باطری پزو و سمند یکیه . منم رو ماشین سیستم دارم با جریان کشی 3-4 برابر سیستم تو.



      قطر قسمت مسیش 10 میلیمتره یا با قسمت پلاستیکی؟؟
      قطرش با لایه پلاستیکیش 10 هست،باشه حتما دینام و باتری رو میبرم تا چک کنن
      برای کسب علم هیچ وقت دیر نیست،همیشه تلاش کن مطمئن باش پیروزی از آن توست

      دیدگاه


        #48
        پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

        نوشته اصلی توسط b e h n a m
        قضیه شارژ کردن با تامین برق مصرفی ماشین خیلی فرق داره
        کافیه به ازای هر سلول (دقیق نمیدونم فکر کنم 1.3 ولت) بیشتر از ولتاژ سلول بدی تا شارژ بشه
        واسه همینه که برق دینام ماشین 14.4 ولته ولی باطری خودش 12 ولت
        هر چی جریان دینام بیشتر باشه بهتره چون کمتر از باطری مصرف میشه
        باطری در کل تو ماشین وقتی روشنه وظیفه صافی رو داره و اگه سیستم ماشینت خاموش باشه احتمال زیاد کلا هیچ برقی هم ازش کشیده نمیشه وقتی ماشین روشنه چون دینام برق مورد نیاز رو تامین میکنه
        اون ریپ زدنی که هم میکی مثل نیم کلاچ میشه بخاطر همینه. جریان زیاد میکشه از دینام شفت دینام سفت تر میشه چرخوندنش واسه موتور سخت تر میشه ی لحظه ماشین افت دور پیدا میکنه
        اگه دور موتورت رو رو حدود 3000 دور نگه داری (دینام طراحی شده تو این دور حداکثر جریانش رو بده ) میبینی ماشین در حالت درجا هم بدون هیچ مشکلی کار میکنه و افت دور نخواهی داشت چه بسا که افت ولتاژ داشته باشی

        خازن هم سافت نداره ی بازه زمانی داره که تو کمتر از اون نمیتونه تخلیه بار انجام بده.
        باطری خیلی بصرفه تره برای سیستم های سنگین
        برای سیستم های نیمه سنگین خازن و برای سیستم های ساده هم باطری درست و حسابی کافیه.

        الان من با باطری فابریک ماشین (مدل 88 سمند ) ی سیتم متوسط بستم بدون هیچ خازنی. از اولم روش سیستم بستم باطریم اخ نمیگه. پس زیاد ضروری نیست.

        برای سیستم سنگین هم بنا به دلایلی لازمه ولی باز ضروزی نیست و باطری بهتره :biggrin: :icon_razz:


        ما دیگه گوشمون خسته شده از بس صدای زیاد گوش دایدم.
        الان فقط دنبال کیفیتم و بس
        هر سلول 1.2 هست که 8 12 = 14.4 ولت
        بله هرچه توان دینام بالا تر باشه فشار کمتره رو مدار
        خب وقتی رووشنه که جرین اصلی از دینام کشیده میشه
        حالا یه سوال..تو میگه در 3هزار دور
        نکته ی ابهام ایا همیشه ماشین د دور 3000 هست؟
        در حال سکون بین 1100 تا 900 دوره
        در حالت نیم کلاچ 1200 تا 1800 دوره
        و سوال دیگر دینام مثه ژنراتور های نیروگاههاست تا جایی که سوادم قد میده یعنی هرچه دور میره بالا بیشتر جریان میده و شارژ میکنه
        شما میگی وقتی ماشین روشنه حکم صافی رو داره قبول تا حدودی
        اما وقتی ماشین خاموشه چی حکم صافیه ؟ جز خازن...
        و سوال دگر.. خازن سافت نداره؟ پس 100% مدارشو باز کن
        مسئله ای دیگه سیستم شما چقدر میکشه؟
        من و سام و دیگران بحثمون رو سیستمایی هست که مثه..میکشن
        ماشین منم سمنده 89 هست ال ایکس.
        و...اگر خازن در سیستم ها مهم نیس چرا هر سیستم بندی اول میگه خازن بعد امپلی؟
        . ترسو پرخاش میکند .
        و
        قدرتمند سکوت

        . هیتلر .

        دیدگاه


          #49
          پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

          نوشته اصلی توسط -LEO-
          هر سلول 1.2 هست که 8 12 = 14.4 ولت
          بله هرچه توان دینام بالا تر باشه فشار کمتره رو مدار
          خب وقتی رووشنه که جرین اصلی از دینام کشیده میشه
          حالا یه سوال..تو میگه در 3هزار دور
          نکته ی ابهام ایا همیشه ماشین د دور 3000 هست؟
          در حال سکون بین 1100 تا 900 دوره
          در حالت نیم کلاچ 1200 تا 1800 دوره
          و سوال دیگر دینام مثه ژنراتور های نیروگاههاست تا جایی که سوادم قد میده یعنی هرچه دور میره بالا بیشتر جریان میده و شارژ میکنه
          شما میگی وقتی ماشین روشنه حکم صافی رو داره قبول تا حدودی
          اما وقتی ماشین خاموشه چی حکم صافیه ؟ جز خازن...
          و سوال دگر.. خازن سافت نداره؟ پس 100% مدارشو باز کن
          مسئله ای دیگه سیستم شما چقدر میکشه؟
          من و سام و دیگران بحثمون رو سیستمایی هست که مثه..میکشن
          ماشین منم سمنده 89 هست ال ایکس.
          و...اگر خازن در سیستم ها مهم نیس چرا هر سیستم بندی اول میگه خازن بعد امپلی؟
          باطری تو خاموشی وظیفه تامین برق رو داره
          و وقتی ماشین روشنه وظیفه صاف کردن ولتاژ تا وقتی جریان کشی زیاد اتفاق میافته و دور ماشین پایین هست وارد عمل میشه و وقتی ماشین دورش میره بالا شارژ

          شما حرفای این سیستم بندارو زیاد جدی نگیر. البته منظورم خودت نیستیا سو تفاهم نشه
          خیلیاشون میگن امپ MAXEEDER بهتر از JBL هست
          درست میگن ؟
          قضیه خازنم همینه. اگه این حرفو نزنن کی میره پول خازن بده اخه ؟

          برای سیستم سنگین هم ی چند راهی هست از جمله BIG3 که شاید به گوشتم نخورده باشه و تعویض دینام.
          باطری جلو 100 امپر مینیبوس دیدم گزاشتن زیر کاپوت صندوق عقب هم هرچی کرمته بزار دیگه :biggrin:


          کلیپینگ امپلی فایر میدونی دقیقا چیه ؟!

          خازن فقط جلوی اونو میگیره و بس

          سافت استارت هم نداره
          فرمول زیر رو ببین توش زمان هم اومده :
          CV = IT
          برای همین خازن نمیتونه در کسری از زمان که حدی به صفر میل میکنه تخلیه بشه

          قضیه اینه و سافت استارتی در کار نیست :biggrin:
          زکات علم نشر آن است
          بیشتر با من اشنا بشین :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

          دیدگاه


            #50
            پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

            نوشته اصلی توسط b e h n a m
            باطری تو خاموشی وظیفه تامین برق رو داره
            و وقتی ماشین روشنه وظیفه صاف کردن ولتاژ تا وقتی جریان کشی زیاد اتفاق میافته و دور ماشین پایین هست وارد عمل میشه و وقتی ماشین دورش میره بالا شارژ

            شما حرفای این سیستم بندارو زیاد جدی نگیر. البته منظورم خودت نیستیا سو تفاهم نشه
            خیلیاشون میگن امپ MAXEEDER بهتر از JBL هست
            درست میگن ؟
            قضیه خازنم همینه. اگه این حرفو نزنن کی میره پول خازن بده اخه ؟

            برای سیستم سنگین هم ی چند راهی هست از جمله BIG3 که شاید به گوشتم نخورده باشه و تعویض دینام.
            باطری جلو 100 امپر مینیبوس دیدم گزاشتن زیر کاپوت صندوق عقب هم هرچی کرمته بزار دیگه :biggrin:


            کلیپینگ امپلی فایر میدونی دقیقا چیه ؟!

            خازن فقط جلوی اونو میگیره و بس

            سافت استارت هم نداره
            فرمول زیر رو ببین توش زمان هم اومده :
            CV = IT
            برای همین خازن نمیتونه در کسری از زمان که حدی به صفر میل میکنه تخلیه بشه

            قضیه اینه و سافت استارتی در کار نیست :biggrin:
            ما که کارمون تو داروسازیه با سیستم بندا رفیقیم..
            سوالاشونو از ما میپرسن
            خازن هم اگه بد بود و خرج اضافه واسه خودشون نمیندااختن
            شما تو گوگل سرچ کن car system اول خازنشونو میبینی
            شما که تا چند تایپیک قبل میگفتی دینام تاثیری نداره حالا...
            بیگ 3 هم روش قدیمی هست مال سال 2010 بوده داداشم :biggrin: گوش ما زود تر از همه این چیزا و میشنوه
            یه مقاله ام دارم دم دسته میزارم واست
            بله باتری هم که عقب میزارن یا باتری جیپه یا پاترل چون امپرازش بالا تره.
            امروزم داشتم میرفتم بخرم اتفاقا با سامم داشتم تلفنی حرف میزدم
            اگه فوق لیسانس گرفتم و درسای برق و پاس کردم تو دانشگاه میدونم کلیپ یعنی چی
            شما یه خازن باز کنی متوجه میشی داره یا نه نیازی به فرمول نداره
            این فرمول هم بنده در 13 14 سال قبل در فصل 3 یا 4 فیزیک 3 دبیرستان خوندم :agree:
            در کل بهنام ما ایرانیا یه سری خیلی عادت های بدی داریم..
            . ترسو پرخاش میکند .
            و
            قدرتمند سکوت

            . هیتلر .

            دیدگاه


              #51
              پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

              tree big هم یادم رفت بگم :

              کابل منفی باتری به بدنه
              کابل مثبت دینام به مثبت باتری
              کابل منفی دینام به بدنه

              برای حداکثر بازدهی از این روش استفاده میکردیم 2 سال پیش
              . ترسو پرخاش میکند .
              و
              قدرتمند سکوت

              . هیتلر .

              دیدگاه


                #52
                پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                از تمام وستان برای راهنمایی که میکنن ممنونم،من دارم از شما درس یاد میگیرم پس هرچی بیشتر آموزش بدید من بیشتر از شما کسب علم و دعاتون میکنم،پاداششم که خدا بهتون میده

                بازم از همه ممنون
                برای کسب علم هیچ وقت دیر نیست،همیشه تلاش کن مطمئن باش پیروزی از آن توست

                دیدگاه


                  #53
                  پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                  دوستـــــــــــــــــــان سخت در اشتباهید !!

                  خازن 600 فاراد هم هست که مثلا تو کف دست جا میشه !! ولی 2.5 ولته !!
                  تو خازنهای ماشین معمولا از رنج خازنهای 2.5 ولت (یه مقدار کمتر یا بیشتر استفاده میشه)..

                  مثلا یه خازن 22 فاراد 2.5 ولت رو 10 تا به صورت سری قرار میدن...میشه 2.2 فاراد 25 ولت !! به همین سادگی..خازناهش هم هر کدوم به اندازه 2 تا بند اندگشت ممکنه باشن..

                  البته خازنهاش رو یه زمانی یادمه زیر زمین امجد داشتند ولی قیمتش بالا بود..مثلا هر کدوم 25 تومن..قضیه برای چند سال پیشه..
                  تو سایتهای روبیکن یا النا هم میتونید اثری ازشون پیدا کنید..

                  :job:

                  دیدگاه


                    #54
                    پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                    نوشته اصلی توسط محمد.ح
                    خازن 600 فاراد هم هست که مثلا تو کف دست جا میشه !! ولی 2.5 ولته !!
                    تو خازنهای ماشین معمولا از رنج خازنهای 2.5 ولت (یه مقدار کمتر یا بیشتر استفاده میشه)..

                    مثلا یه خازن 22 فاراد 2.5 ولت رو 10 تا به صورت سری قرار میدن...میشه 2.2 فاراد 25 ولت !! به همین سادگی..خازناهش هم هر کدوم به اندازه 2 تا بند اندگشت ممکنه باشن..

                    البته خازنهاش رو یه زمانی یادمه زیر زمین امجد داشتند ولی قیمتش بالا بود..مثلا هر کدوم 25 تومن..قضیه برای چند سال پیشه..
                    تو سایتهای روبیکن یا النا هم میتونید اثری ازشون پیدا کنید..

                    :job:
                    بله شما درست میگین همچین خازنایی هم وجود داره که بهشون supercapacitor یا ultracapacitor میگن. اینم چندتا عکس ازشون:





                    اینم 3000 فاراد 2.7ولت که roboeq داره.:
                    http://roboeq.ir/#/products/detail/خ...د 2.7 ولت/

                    دیدگاه


                      #55
                      پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                      نوشته اصلی توسط محمد.ح
                      دوستـــــــــــــــــــان سخت در اشتباهید !!

                      خازن 600 فاراد هم هست که مثلا تو کف دست جا میشه !! ولی 2.5 ولته !!
                      تو خازنهای ماشین معمولا از رنج خازنهای 2.5 ولت (یه مقدار کمتر یا بیشتر استفاده میشه)..

                      مثلا یه خازن 22 فاراد 2.5 ولت رو 10 تا به صورت سری قرار میدن...میشه 2.2 فاراد 25 ولت !! به همین سادگی..خازناهش هم هر کدوم به اندازه 2 تا بند اندگشت ممکنه باشن..

                      البته خازنهاش رو یه زمانی یادمه زیر زمین امجد داشتند ولی قیمتش بالا بود..مثلا هر کدوم 25 تومن..قضیه برای چند سال پیشه..
                      تو سایتهای روبیکن یا النا هم میتونید اثری ازشون پیدا کنید..

                      :job:
                      البته این خازنها کاربردشون فرق داره و برای تامین ولتاژ حافظه های سیستمها هنگام قطع برق ساخته شده اند ( تامین جریانی در حد میکروآمپر ) و نمیشه از اونا جریان لحظه ای زیاد گرفت ( مشابه کاربرد سیستمهای صوتی پرقدرت ماشین )

                      دیدگاه


                        #56
                        پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                        نوشته اصلی توسط mohsen++
                        البته این خازنها کاربردشون فرق داره و برای تامین ولتاژ حافظه های سیستمها هنگام قطع برق ساخته شده اند ( تامین جریانی در حد میکروآمپر ) و نمیشه از اونا جریان لحظه ای زیاد گرفت ( مشابه کاربرد سیستمهای صوتی پرقدرت ماشین )
                        تا جایی که من میدونم اینا در واقع یک نوع باطری هستن که میتونن ب سرعت بسار بالاتر از سایر باطری ها شارژ بشن و در مواقع لزوم هم دشارژ بشن
                        درسته ؟

                        قبلا یجایی در موردشون خونده بودم ولی شکل ظاهریش رو ندیده بودم.
                        زکات علم نشر آن است
                        بیشتر با من اشنا بشین :
                        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                        ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                        http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                        دیدگاه


                          #57
                          پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                          نوشته اصلی توسط mohsen++
                          البته این خازنها کاربردشون فرق داره و برای تامین ولتاژ حافظه های سیستمها هنگام قطع برق ساخته شده اند ( تامین جریانی در حد میکروآمپر ) و نمیشه از اونا جریان لحظه ای زیاد گرفت ( مشابه کاربرد سیستمهای صوتی پرقدرت ماشین )
                          من یکی دارم 2.5 ولت فکر کنم 15F اندازه 16V 2200uf معموله و قیمتش 1 سال پیش 15 تومن بود. یه کیلیپ هایی هم هست که توی یوتیوب دیدم باهاش سکه رو میترکوند با جریان 30A هم شارژش داشت میکرد و بیشتر هم نمیتونس چون منبع تغذیش جواب نمیداد...

                          دیدگاه


                            #58
                            پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                            نوشته اصلی توسط arvinfx
                            من یکی دارم 2.5 ولت فکر کنم 15F اندازه 16V 2200uf معموله و قیمتش 1 سال پیش 15 تومن بود. یه کیلیپ هایی هم هست که توی یوتیوب دیدم باهاش سکه رو میترکوند با جریان 30A هم شارژش داشت میکرد و بیشتر هم نمیتونس چون منبع تغذیش جواب نمیداد...
                            سلام داداش اروین گلم

                            منظورت رو نفهمیدم.
                            سکه رو چجوری میترکوند ؟ oo:
                            حالت نقطه جوش یا طور دیگه ای ؟ :read:
                            زکات علم نشر آن است
                            بیشتر با من اشنا بشین :
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                            ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                            دیدگاه


                              #59
                              پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                              نوشته اصلی توسط b e h n a m
                              سلام داداش اروین گلم

                              منظورت رو نفهمیدم.
                              سکه رو چجوری میترکوند ؟ oo:
                              حالت نقطه جوش یا طور دیگه ای ؟ :read:
                              سلام

                              با اتصال کوتاه :biggrin: . اون قسمتی که به الکترود های + و - وصل میشد بخار میشد البته نه همه سکه ...

                              دیدگاه


                                #60
                                پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین

                                پس یعنی این خازن ها جریان لحظه ای زیاد هم میتونن بدن؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X