پاسخ : کمک برای ساخت خازن برای آمپلی ماشین جهت تامین افت آمپر باتری ماشین
قضیه شارژ کردن با تامین برق مصرفی ماشین خیلی فرق داره
کافیه به ازای هر سلول (دقیق نمیدونم فکر کنم 1.3 ولت) بیشتر از ولتاژ سلول بدی تا شارژ بشه
واسه همینه که برق دینام ماشین 14.4 ولته ولی باطری خودش 12 ولت
هر چی جریان دینام بیشتر باشه بهتره چون کمتر از باطری مصرف میشه
باطری در کل تو ماشین وقتی روشنه وظیفه صافی رو داره و اگه سیستم ماشینت خاموش باشه احتمال زیاد کلا هیچ برقی هم ازش کشیده نمیشه وقتی ماشین روشنه چون دینام برق مورد نیاز رو تامین میکنه
اون ریپ زدنی که هم میکی مثل نیم کلاچ میشه بخاطر همینه. جریان زیاد میکشه از دینام شفت دینام سفت تر میشه چرخوندنش واسه موتور سخت تر میشه ی لحظه ماشین افت دور پیدا میکنه
اگه دور موتورت رو رو حدود 3000 دور نگه داری (دینام طراحی شده تو این دور حداکثر جریانش رو بده ) میبینی ماشین در حالت درجا هم بدون هیچ مشکلی کار میکنه و افت دور نخواهی داشت چه بسا که افت ولتاژ داشته باشی
خازن هم سافت نداره ی بازه زمانی داره که تو کمتر از اون نمیتونه تخلیه بار انجام بده.
باطری خیلی بصرفه تره برای سیستم های سنگین
برای سیستم های نیمه سنگین خازن و برای سیستم های ساده هم باطری درست و حسابی کافیه.
الان من با باطری فابریک ماشین (مدل 88 سمند ) ی سیتم متوسط بستم بدون هیچ خازنی. از اولم روش سیستم بستم باطریم اخ نمیگه. پس زیاد ضروری نیست.
برای سیستم سنگین هم بنا به دلایلی لازمه ولی باز ضروزی نیست و باطری بهتره :biggrin: :icon_razz:
ما دیگه گوشمون خسته شده از بس صدای زیاد گوش دایدم.
الان فقط دنبال کیفیتم و بس
نوشته اصلی توسط -LEO-
کافیه به ازای هر سلول (دقیق نمیدونم فکر کنم 1.3 ولت) بیشتر از ولتاژ سلول بدی تا شارژ بشه
واسه همینه که برق دینام ماشین 14.4 ولته ولی باطری خودش 12 ولت
هر چی جریان دینام بیشتر باشه بهتره چون کمتر از باطری مصرف میشه
باطری در کل تو ماشین وقتی روشنه وظیفه صافی رو داره و اگه سیستم ماشینت خاموش باشه احتمال زیاد کلا هیچ برقی هم ازش کشیده نمیشه وقتی ماشین روشنه چون دینام برق مورد نیاز رو تامین میکنه
اون ریپ زدنی که هم میکی مثل نیم کلاچ میشه بخاطر همینه. جریان زیاد میکشه از دینام شفت دینام سفت تر میشه چرخوندنش واسه موتور سخت تر میشه ی لحظه ماشین افت دور پیدا میکنه
اگه دور موتورت رو رو حدود 3000 دور نگه داری (دینام طراحی شده تو این دور حداکثر جریانش رو بده ) میبینی ماشین در حالت درجا هم بدون هیچ مشکلی کار میکنه و افت دور نخواهی داشت چه بسا که افت ولتاژ داشته باشی
خازن هم سافت نداره ی بازه زمانی داره که تو کمتر از اون نمیتونه تخلیه بار انجام بده.
باطری خیلی بصرفه تره برای سیستم های سنگین
برای سیستم های نیمه سنگین خازن و برای سیستم های ساده هم باطری درست و حسابی کافیه.
الان من با باطری فابریک ماشین (مدل 88 سمند ) ی سیتم متوسط بستم بدون هیچ خازنی. از اولم روش سیستم بستم باطریم اخ نمیگه. پس زیاد ضروری نیست.
برای سیستم سنگین هم بنا به دلایلی لازمه ولی باز ضروزی نیست و باطری بهتره :biggrin: :icon_razz:
ما دیگه گوشمون خسته شده از بس صدای زیاد گوش دایدم.
الان فقط دنبال کیفیتم و بس
دیدگاه