اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

    سلام
    خواستم بدونم این 3 مداری که در این تالار مورد بحث قرار گرفته همشون عملی هستند یا نه ؟
    از نظر کیفیت کدوم مدار بهتره؟(مداری که hassanenginer معرفی کرده یا اون دو مدار 200 و 600 وات سایت 320v.com
    از کسایی که این مدارات رو ساختن خواهش میکنم تجربشون رو در اختیار ما هم قرار بدن.با تشکر از اساتید محترم

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

      من به جای 064از irfp250 استفاده کردم مشکلی نداشت
      تنها مشکلشون قیمتشونه من دونه ای 6500 گرفتم

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

        نوشته اصلی توسط mamad_ar
        من به جای 064از irfp250 استفاده کردم مشکلی نداشت
        تنها مشکلشون قیمتشونه من دونه ای 6500 گرفتم
        ماسفت های من دقیقا مشخصاتشون یکیه با 064 ، یه مشکل عجیبی برام پیش اومد! من مدار (600 واتی) بستم ، ولی با یدونه ترانس EI33 ، و بدون سلف. چون گفتم یه وقت سلف رو اشتباه وصل کنم بترکه ، سلف یه پاور رو در آوردم ولی وصلش نکردم.مدارو با پاور کامپیوتر وصلش کردم ، GREEN خفن بود!! 16 آمپر رو 12 ولت می داد. وصلش ک کردم هیچ اتفاق خاصی نیافتاد ، LED هم روشن نشد ، اومدم با مولتی متر یکی یکی تست کنم ولتاژ ها رو ، اشتباهی برای یه لحظه یه جایی رو اتصال کوتاه کردم :cry2: :cry2: و پاور خاموش شد.

        از اون موقع ب بعد ورودی 12 ولتی مدار کاملا اتصال کوتاه شده ، پشت فیبر رو چک کردم هیچجا مشکلی نداره ، دوباره با یه مقاومت 0.27 اهم 10 وات وصل کردم به پاور ، 14 آمپر رد میشد ، اتصال کوتاهه دیگه؟؟!!
        در ضمن هیچ جای مدار هم اصلا داغ نمیشه
        ممکنه از IC باشه ؟ IC رو هم به جای SG3525 ، یه KA3525 گرفتم که کاملا یکین فقط سازنده فرق می کنه.. چطوری می شه IC رو تست کرد نسوخته باشه؟!
        از ماسفت ها نبااااااااااااشه؟؟؟؟ :angry: گروووونن

        آقا جون عزیزتون یکی بیاد جواب بده! من بدجوری درگیر این مدارم. میانترم ها هم داره شروع میشه :angry:

        این عکسهای مداره! خازن هاش جا نشد!!!!!! تازه به جای 140 ولت ، 71 ولت گذاشتم ، هیتسینک هاشو هم موقتی گذاشتم! امکانات برای دریل کردن و اینا نداشتم توی خوابگاه :(



        دیدگاه


          #64
          پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

          ماسفت هارو دربیار ببین بازم جریان رد میکنه ؟
          احتمالش زیاده که ماسفت سوزونده باشی
          احتمالا گیت رو اشتباهی به جایی وصلش کردی :NO:
          زکات علم نشر آن است
          بیشتر با من اشنا بشین :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
          ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
          http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

            منممثل تو بودم برای اولین بار احتمال 90%ماسفت ها خدا بیامرز شدن دومن ماسفت هات سایز کوچیکه برو سایز بزرگشون را بگیرورودی مدارت ضعیفه با قلع اندود کن بعد سیم هم بخابون داخل قلع ها
            در ضمنمن حدکد 6تنا ترانس تست کردم فقط با یدونه از ei33جواب داده ei35اصلا جواب نداد برای ترانس دوم هم دارم میگردم هنوز

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

              سلام
              لطفا جواب ما رو هم بدین

              این مداراتی که دوستان در این تالار ارائه دادند کسی هم ساخته که جواب گرفته باشه؟
              لطفا کسایی مثه من رو که میخوان تازه شروع به ساخت کنند رو راهنمایی کنید
              از آقا سام - سیروس و دیگر دوستان تشکر میکنم جهت راهنمایی من در ساخت nmos 200 W
              از همتون ممنونم

              دیدگاه


                #67
                پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                نوشته اصلی توسط b e h n a m
                ماسفت هارو دربیار ببین بازم جریان رد میکنه ؟
                احتمالش زیاده که ماسفت سوزونده باشی
                احتمالا گیت رو اشتباهی به جایی وصلش کردی :NO:
                ماسفت به همین راحتی می سوزه یعنی؟ در حد صدم ثانیه اتصال کوتاه شدا! چون خود پاور محافظ داره دیگه ، بلافاصله خاموش می کنه

                نوشته اصلی توسط mamad_ar
                منممثل تو بودم برای اولین بار احتمال 90%ماسفت ها خدا بیامرز شدن دومن ماسفت هات سایز کوچیکه برو سایز بزرگشون را بگیرورودی مدارت ضعیفه با قلع اندود کن بعد سیم هم بخابون داخل قلع ها
                در ضمنمن حدکد 6تنا ترانس تست کردم فقط با یدونه از ei33جواب داده ei35اصلا جواب نداد برای ترانس دوم هم دارم میگردم هنوز
                خودم هم تعجب کردم ماسفتاش خیلی کویک بودن! حالا سایز بزرگشون چ فرقی داره؟ توانشون بیشتره؟؟
                ماسفت های من اصلا داغ هم نشدنا! فقط یه دونشون گرم شد. به هیت سینکم که وصل بود. اون ورودی مدار رو هم به روی چشم ، موقتی سیم وصل کرده بودم. ایشالا ک ترانس درست باشه :(

                نوشته اصلی توسط EleCoModern
                سلام
                لطفا جواب ما رو هم بدین

                این مداراتی که دوستان در این تالار ارائه دادند کسی هم ساخته که جواب گرفته باشه؟
                لطفا کسایی مثه من رو که میخوان تازه شروع به ساخت کنند رو راهنمایی کنید
                از آقا سام - سیروس و دیگر دوستان تشکر میکنم جهت راهنمایی من در ساخت nmos 200 W
                از همتون ممنونم
                آره داداش این مدار عملیه! فقط نباید مثل من گیج بازی در بیاری من که هنوز اقدام به عیب یابی نکردم ، وقت نشده. ولی اساتید که تجربشون بیشتره انجام دادن کار می ده.

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                  اون سلف هم نویز گیره از توی پاور امادشا در بیارید و استفاده کنید
                  با اهم متر ماسفتا را چک کن احتمالا با پتانسیومتر که ولتاژ را میبری بالا ماسفتا میسوزن پتانسیومتر را کمترین بذار تا ولتز کم باشه ماسفتم نسوزه

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                    درود بر شما ارمان خان چه طوری ؟؟
                    شما به جای 064 الان z44 گذاشتی؟؟؟ مشکلی نداره منم همین کارو کردم راه میوفته فقط یک تست بزن ماسفت ها تو راستی اون پایه ریموت رو حواست هست که باید به 12 +وصل کنی تا مدار روشن بشه یا یادت رفته بود؟؟
                    موفق باشی نگران نباش این جا کار کسی لنگ نمیمونه همه کارشون راه میفته ماشا الله همه حرفه ای ان
                    Fail Never
                    گروه انجمن صوتی در تلگرام 09159126127
                    دوستانی که تمایل دارن لطفا پیام بدین

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                      نوشته اصلی توسط jooly
                      درود بر شما ارمان خان چه طوری ؟؟
                      شما به جای 064 الان z44 گذاشتی؟؟؟ مشکلی نداره منم همین کارو کردم راه میوفته فقط یک تست بزن ماسفت ها تو راستی اون پایه ریموت رو حواست هست که باید به 12 +وصل کنی تا مدار روشن بشه یا یادت رفته بود؟؟
                      موفق باشی نگران نباش این جا کار کسی لنگ نمیمونه همه کارشون راه میفته ماشا الله همه حرفه ای ان
                      آقا دمت گرم! من چند روزی نبودم دستم بند بود. ایشالا فردا می رم سراغ خرید ماسفت های جدید. ماسفت ها رو در آوردم دیگه جریان نمی کشید. احتمالا فقط یکیش سوخته.
                      اون ریموت رو هم مونده بودم به چه دردی می خوره! دمت گرم روشنم کردی. نه من به جای 064 ، IRF3205 گذاشتم. ولی کوچیکن!!!

                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                        امروز رفتم P064 گیر آوردم ، دونه ای 5 تومن :eek:
                        ماسفتارو جایگذین کردم، باز هم آمپر زیاد می کشه مدارم و خروجی هم هیچی ندارم :( سلف پاور رو گذاشتم ، با یه ترانس EI33 امتحان کردم نشد ، بعدش یه ERI-35 هم گذاشتم بازم همونجوریه. بعضی وقتا مدار حدود 1 آمپر می کشه و ماسفتا هم داغ نمی شن ولی بعدش یهو میره رو 7-8 آمپر و ماسفتا داغ می کنن. تازه جالب اینجاست که ماسفتها دو تا دوتا داغ می شن یعنی یا دو تای بالایی داغ می شن یا دوتای پایینی!!!!!

                        من واقعا گیج شدم :( مشکل این مدار از کجاست پس؟ از ترانس هام نیست؟؟ پایه های ترانس رو هم دوبار عوض کردم اما توفیقی نشد.



                        مشکل از کجا می تونه باشه؟ ولتاژ توی خروجی بعضی وقتا حداکثر 2 ولت میشه :angry:

                        الان پاور کامپیوتر ندارم که تست کنم ، یه منبع تغذیه دارم روی 12 ولت 4-5 آمپر می ده. سوچینگ هم هست فک کنم خیلی نوسان داشته باشه روی آمپرهای بالا.

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                          نوشته اصلی توسط Arman92
                          امروز رفتم P064 گیر آوردم ، دونه ای 5 تومن :eek:
                          ماسفتارو جایگذین کردم، باز هم آمپر زیاد می کشه مدارم و خروجی هم هیچی ندارم :( سلف پاور رو گذاشتم ، با یه ترانس EI33 امتحان کردم نشد ، بعدش یه ERI-35 هم گذاشتم بازم همونجوریه. بعضی وقتا مدار حدود 1 آمپر می کشه و ماسفتا هم داغ نمی شن ولی بعدش یهو میره رو 7-8 آمپر و ماسفتا داغ می کنن. تازه جالب اینجاست که ماسفتها دو تا دوتا داغ می شن یعنی یا دو تای بالایی داغ می شن یا دوتای پایینی!!!!!

                          من واقعا گیج شدم :( مشکل این مدار از کجاست پس؟ از ترانس هام نیست؟؟ پایه های ترانس رو هم دوبار عوض کردم اما توفیقی نشد.



                          مشکل از کجا می تونه باشه؟ ولتاژ توی خروجی بعضی وقتا حداکثر 2 ولت میشه :angry:

                          الان پاور کامپیوتر ندارم که تست کنم ، یه منبع تغذیه دارم روی 12 ولت 4-5 آمپر می ده. سوچینگ هم هست فک کنم خیلی نوسان داشته باشه روی آمپرهای بالا.
                          درود
                          دوست عزیزبنده هم200واتی و600هم واتی اینوساختم کارمی کنن اگه ازهمه جای مدارمطمئنی که سالمه وهمینطورسلف رودرست وصل کردی دراین صورت بایستی چندتاچوک پاوردربیاری یکی یکی تست کنی تابلکه بایکیش جواب بگیری.
                          سفارش سوئیچینگ آمپلی فایر ماشین پذیرفته میشود.

                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                            نوشته اصلی توسط Arman92
                            ماسفت به همین راحتی می سوزه یعنی؟ در حد صدم ثانیه اتصال کوتاه شدا! چون خود پاور محافظ داره دیگه ، بلافاصله خاموش می کنه

                            خودم هم تعجب کردم ماسفتاش خیلی کویک بودن! حالا سایز بزرگشون چ فرقی داره؟ توانشون بیشتره؟؟
                            ماسفت های من اصلا داغ هم نشدنا! فقط یه دونشون گرم شد. به هیت سینکم که وصل بود. اون ورودی مدار رو هم به روی چشم ، موقتی سیم وصل کرده بودم. ایشالا ک ترانس درست باشه :(
                            آره داداش این مدار عملیه! فقط نباید مثل من گیج بازی در بیاری من که هنوز اقدام به عیب یابی نکردم ، وقت نشده. ولی اساتید که تجربشون بیشتره انجام دادن کار می ده.
                            بله
                            با یک اشتباه در حد میکرو ثانیه هم ماسفت میتونه بسوزه

                            از طرفی هم اندازه ماسفت تو سوییچینگ اصلا مهم نیست
                            چون دفع تلفات خیلی کمی داریم و همون اندازه کوچیک هم بخوبی از عهده دفع این مقدار کم برمیاد . تنها مزیت ماسفت بزرگتر دفع بهتر حرارت بخاطر سطح مقطع بزرگتر هست نه چیز دیگه ای
                            من خودم تازگیا زدم تو خط IRFZ44N چون خیلی ارزونتره و همون کارایی رو هم داره. از طرفی هم باعث کوچیک شدن مدار میشه


                            نوشته اصلی توسط mamad_ar
                            پتانسیومتر را کمترین بذار تا ولتز کم باشه ماسفتم نسوزه
                            سوختن ماسفت هیچ ربطی به ولتاژ خروجی نداره. حتی اگه رو حداکثر ولتاژ هم باشه نباید ماسفت بسوزونه



                            الان با شراطی که گفتی احتمال زیاد خود ایسی سوخته
                            مال من یکم گرم میشد ! ببین مال توام گرم میکنه ؟
                            یا تغذیه اش رو قطع کن خودش رو دربیار ببین بازم مشکلی هست ؟ (ایسی رو میگم )
                            زکات علم نشر آن است
                            بیشتر با من اشنا بشین :
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=1721.375
                            ساخت منبع تغذیه ازمایشگاهی :
                            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=110170.0

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                              در جواب آرمان جان باید بگم که :
                              من تا حالا چند تا سوئیچینگ ساختم . تو اون شکل که واسه ترانس گذاشته پایه های 5 ولتی رو به هم وصل کرده . شما نباید اونا رو به هم وصل کنی . یعنی کل پایه های ترانس باید آزاد باشن و جدا از همدیگه . خوب !!!!!
                              حالا :
                              شما خروجی ماسفت هاتونو را به اون پایه هایی که 12 ولت نوشته بدین . هر خروجی به یک پایه.
                              سیم مشترک و کلفتی که احتمالا وارنیش ( غلاف نسوز ) روش هست رو به 12+ ولت باطری وصلش کنین
                              از طرف دیگه ترانس ولتاژ سه سر رو تحویل بگیرین البته بعد از یکسو سازی توسط دیود شاتکی. :rolleyes: :rolleyes: :agree: :agree:

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : تغذیه سوییچینگ واسه ماشین

                                نوشته اصلی توسط ASMAN59173
                                در جواب آرمان جان باید بگم که :
                                من تا حالا چند تا سوئیچینگ ساختم . تو اون شکل که واسه ترانس گذاشته پایه های 5 ولتی رو به هم وصل کرده . شما نباید اونا رو به هم وصل کنی . یعنی کل پایه های ترانس باید آزاد باشن و جدا از همدیگه . خوب !!!!!
                                حالا :
                                شما خروجی ماسفت هاتونو را به اون پایه هایی که 12 ولت نوشته بدین . هر خروجی به یک پایه.
                                سیم مشترک و کلفتی که احتمالا وارنیش ( غلاف نسوز ) روش هست رو به 12+ ولت باطری وصلش کنین
                                از طرف دیگه ترانس ولتاژ سه سر رو تحویل بگیرین البته بعد از یکسو سازی توسط دیود شاتکی. :rolleyes: :rolleyes: :agree: :agree:
                                دوست عزیز این مدار همینجوری که هست کار میکنه منم ساختمش !
                                نوشته اصلی توسط Arman92
                                امروز رفتم P064 گیر آوردم ، دونه ای 5 تومن :eek:
                                ماسفتارو جایگذین کردم، باز هم آمپر زیاد می کشه مدارم و خروجی هم هیچی ندارم :( سلف پاور رو گذاشتم ، با یه ترانس EI33 امتحان کردم نشد ، بعدش یه ERI-35 هم گذاشتم بازم همونجوریه. بعضی وقتا مدار حدود 1 آمپر می کشه و ماسفتا هم داغ نمی شن ولی بعدش یهو میره رو 7-8 آمپر و ماسفتا داغ می کنن. تازه جالب اینجاست که ماسفتها دو تا دوتا داغ می شن یعنی یا دو تای بالایی داغ می شن یا دوتای پایینی!!!!!

                                من واقعا گیج شدم :( مشکل این مدار از کجاست پس؟ از ترانس هام نیست؟؟ پایه های ترانس رو هم دوبار عوض کردم اما توفیقی نشد.



                                مشکل از کجا می تونه باشه؟ ولتاژ توی خروجی بعضی وقتا حداکثر 2 ولت میشه :angry:

                                الان پاور کامپیوتر ندارم که تست کنم ، یه منبع تغذیه دارم روی 12 ولت 4-5 آمپر می ده. سوچینگ هم هست فک کنم خیلی نوسان داشته باشه روی آمپرهای بالا.
                                شما هم ای سی رو عوض کن این که میگی 2 تا 2 تا داغ میشن احتمالا یه طرف خروجی ای سی سوخته و پالس نمیفرسته ! مراقب ماسف ها هم باش
                                میگن یه نخ سیگار به آدم ارامش میده!
                                به اندازه یه سیگار نبودی!

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X