اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تبدیل جارو شارژی به سیمی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

    برای باطری شما با مشخصات تصویر من این دیتا شیت رو پیدا کردم
    کد:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://datasheetz.com/data/Batteries/Lead%2520Acid/P164-datasheetz.html&ved=2ahUKEwix4emroPTjAhUP06YKHTTkBEMQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw36ungeMvMWJFhJSbtK0gqA&cshid=1565300963333
    تو نمودار Discharge characteristics برای دشارژ ۱۲ امپری زمان ۱۱ دقیقه ذکر شده و دشارژ ۴ امپری حدودا ۴۰ دقیقه با توجه به متقارن نبودن تقسیم بندی های نمودار نمیشه دقیقا مشخص کرد که با چه امپری اگه دشارژ بشه بیست دقیقه طول میکشه ولی حدودا میشه گفت ۸ تا ده امپر اگه مصرف بشه بیست دقیقه بعد باطری خالی میشه یعنی ولتاژ باطری به ۵.۲۵ ولت میرسه (تقریبا همون عددی که خودتون گفتید)
    ولی اینا همش حدس و گمانه شما اگه میخوای امپر مصرفی موتور رو بدونی باید عملا به کار بندازی و امپر رو ببینی .. با توجه به اینکه باطری شما اسیدیه میتونید ولتاژ ۳.۳ دو تا پاور کامپیوتر رو باهم سری کنید و ۶.۶ ولت رو بدید به موتور تا ببینید چند امپر میکشه

    یه مورد هم هست که نمیدونم چقدر عملیه یا برای پاور خطر داره یا نه .. باید دوستان با تجربه جواب بدن .. شاید بشه از اختلاف ولتاژ ۱۲ ولت و ۵ ولت یه ۷ ولت جور کرد چون باطری اسیدی بعد از شارژ ۷.۲ یا ۷.۴ ولت میشه و بنابراین تفاوتی نسبت به باطری نداره .. بهتره برای احتیاط یه مقاومت ۰.۵ یا یک اهم وات بالا با ۷ ولت سری کرد
    این روش رو فعلا امتحان نکنید ممکنه موتور یا پاور صدمه ببینن
    بعد از بدست اوردن امپر میتونید نسبت به تهیه منبع تغذیه اقدام کنید


    در مورد استفاده از ترانس ۴ امپر ۱۲ ولت برای موتور ۶ ولت هیچ نظری ندارم

    ضمنا
    تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه .. باطری های اسیدی ۶ ولت در ۵.۲۵ ولت میران شارژشون به صفر میرسه و نباید بیشتر از این استفاده بشن
    زندگی پر ز وجود است ولی ..
    ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

    دیدگاه


      #32
      پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

      نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
      برای باطری شما با مشخصات تصویر من این دیتا شیت رو پیدا کردم
      کد:
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://datasheetz.com/data/Batteries/Lead%2520Acid/P164-datasheetz.html&ved=2ahUKEwix4emroPTjAhUP06YKHTTkBEMQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw36ungeMvMWJFhJSbtK0gqA&cshid=1565300963333
      تو نمودار Discharge characteristics برای دشارژ ۱۲ امپری زمان ۱۱ دقیقه ذکر شده و دشارژ ۴ امپری حدودا ۴۰ دقیقه با توجه به متقارن نبودن تقسیم بندی های نمودار نمیشه دقیقا مشخص کرد که با چه امپری اگه دشارژ بشه بیست دقیقه طول میکشه ولی حدودا میشه گفت ۸ تا ده امپر اگه مصرف بشه بیست دقیقه بعد باطری خالی میشه یعنی ولتاژ باطری به ۵.۲۵ ولت میرسه (تقریبا همون عددی که خودتون گفتید)
      ولی اینا همش حدس و گمانه شما اگه میخوای امپر مصرفی موتور رو بدونی باید عملا به کار بندازی و امپر رو ببینی .. با توجه به اینکه باطری شما اسیدیه میتونید ولتاژ ۳.۳ دو تا پاور کامپیوتر رو باهم سری کنید و ۶.۶ ولت رو بدید به موتور تا ببینید چند امپر میکشه

      یه مورد هم هست که نمیدونم چقدر عملیه یا برای پاور خطر داره یا نه .. باید دوستان با تجربه جواب بدن .. شاید بشه از اختلاف ولتاژ ۱۲ ولت و ۵ ولت یه ۷ ولت جور کرد چون باطری اسیدی بعد از شارژ ۷.۲ یا ۷.۴ ولت میشه و بنابراین تفاوتی نسبت به باطری نداره .. بهتره برای احتیاط یه مقاومت ۰.۵ یا یک اهم وات بالا با ۷ ولت سری کرد
      این روش رو فعلا امتحان نکنید ممکنه موتور یا پاور صدمه ببینن
      بعد از بدست اوردن امپر میتونید نسبت به تهیه منبع تغذیه اقدام کنید


      در مورد استفاده از ترانس ۴ امپر ۱۲ ولت برای موتور ۶ ولت هیچ نظری ندارم

      ضمنا
      تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه .. باطری های اسیدی ۶ ولت در ۵.۲۵ ولت میران شارژشون به صفر میرسه و نباید بیشتر از این استفاده بشن
      بسیار ممنون از توضیحات و وقتی که گذاشتید.

      گفتید که "تخلیه باطری به حدی که ولتاژش زیر ۵.۲۵ ولت باشه برای باطری خطرناکه"، این عدد ۵.۲۵ از نمودار دیتاشیت بدست آوردید؟
      و همچنین تفاوت باتری سیلداسید و
      نیکل کادمیوم برای کار ما چیه؟ فرضاً اگه باتری من نیکل کادمیوم بود، چه تفاوتی با باتری سیلداسیدی داشت؟
      جدیدترین ویرایش توسط amir200; ۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۰۵/۱۸.

      دیدگاه


        #33
        پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

        خواهش میکنم :-)

        بله دیتاشیت هرباطری درسترین اطلاعات رو میده
        برای امپرهای مختلف ولتاژ های متفاوتی نوشتن .. به ازای هر سلول (باطری ۶ ولت ۳ سلول داره) از ۱.۶ تا ۱.۸ متغییره
        اگه دیتاشیت نباشه معمولا ۱.۷۵ ولت در نظر میگیرن
        زندگی پر ز وجود است ولی ..
        ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

        دیدگاه


          #34
          پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

          نوشته اصلی توسط 137889 نمایش پست ها
          دوست عزیز پاور کامپیوتر سیم هاش رنگ های مختلفی دارن. برای روشن شدن پاور سیم سبز(سبزابی)رو به مشکی متصل کنید، پاور روشن میشه. رنگ سیم ولتاژ ها 3.3نارنجی / 5ولت قرمز / 12ولت زرد / -12ولت سرمه ای یا ابی تیره / 0ولت یا زمین یا منفی مشکی
          خوب اگر به دوازده ولت نیاز دارید سیم مشکی به عنوان منفی و زرد به عنوان مثبت (برای 5ولت مشکی و قرمز و ...). خوب شما میتونید با استفاده از سیم زرد که 12 ولت هست و ابی که منفی 12 ولته ولتاز 24 ولت هم داشته باشید
          اختلاف بین دو ولتاژ میزان اختلاف پتانسیل هست
          نوشته اصلی توسط mohammadreza09z نمایش پست ها
          اگر سایز براتون مهم نیست پاور کامپیوتر 5 ولت 20 امپر و بالاتر هم موجوده از اونم میتونید استفاده کنید

          نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
          برای تست اینکه چقدر جریان میکشه میتونید یه پاور امانت بگیرید و ۳.۳ ولتش رو با پاور خودتون سری ببندید ۶.۶ ولت داشته باشید. برای اینکار حتما پاور ها رو از سیستم جدا کنید
          احتمال داره بخاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور ها اتوماتیک خاموش بشن برای حلش میتونید اول جارو رو با مقاومت مناسب ( با وات مناسب) وصل کنید و بعد از شروع مقاومت رو از دور خارج کنید (مثلا با وصل کردن دو سیم به پایه های مقاومت)

          با تشکر از راهنمایی دوستان.
          با پاور کامپیوتر امتحان کردم. سیم قرمز (5 ولت) + سیم مشکی (منفی) رو به جارو متصل کردم. جارو با قدرت عالی شروع به کار کرد و موقع روشن شدن جارو، پاور قطع نشد. با حدود 4 متر سیم با ضخامت متوسط (حدود ضخامت سیم آنتن تلویزیون) هم تست کردم و جارو با 60 درصد قدرتش کار کرد. فقط حالا باید یه فکری برای روشن کردن پاور با استفاده از کلید کنم و سیم کوتاه تر و نازک تر پیدا کنم.

          دیدگاه


            #35
            پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

            نوشته اصلی توسط afceaglee2013 نمایش پست ها
            برای تست اینکه چقدر جریان میکشه میتونید یه پاور امانت بگیرید و ۳.۳ ولتش رو با پاور خودتون سری ببندید ۶.۶ ولت داشته باشید
            برای اینکار حتما پاور ها رو از سیستم جدا کنید
            احتمال داره بخاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور ها اتوماتیک خاموش بشن برای حلش میتونید اول جارو رو با مقاومت مناسب ( با وات مناسب) وصل کنید و بعد از شروع مقاومت رو از دور خارج کنید (مثلا با وصل کردن دو سیم به پایه های مقاومت)
            ببخشید من با یک پاور دیگه که خیلی قدیمی بود تست کردم، به خاطر جریان زیاد لحظه شروع پاور اتوماتیک خاموش میشه. میشه بگید مقاومت رو چطوری باید در مدار قرار بدم؟ و چه مقاومتی تهیه کنم؟

            دیدگاه


              #36
              پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

              نمیدونم روش بهتری هست یا نه .. روشی که من استفاده کردم و نتیجه داده رو توضیح میدم

              باید یجوری تنظیم کنید که یواش یواش جریان بکشه تا جریان لحظه شروع مدار حفاظت پاور رو فعال نکنه
              بسته به مقاومت های دم دستتون در یک یا دو مرحله اول مقاومت رو سری ببندید بعد دو سر مقاومت رو اتصال کوتاه کنید
              باید اول مقاومتی بذارید که به اندازه ای امپر بده* که موتور بتونه با سرعت کمتر بچرخه بعد دو سر مقاومت رو اتصال کوناه کنید
              مثلا اگه موتورتون با ۲ امپر بتونه چرخش ایجاد کنه ۲.۵ اهم بذارید که حداکثر جریان رو دو امپر محدود بشه و بعد که چرخید ، اتصال کوتاه دو سر مقاومت ...
              وات مقاومت هم بیشتر از ۱۰ وات باید باشه .. اینو به عنوان مثال عرض کردم .. باید با ازمایش و خطا و بسته به مقاومت های دم دست ببینید چیکار میشه کرد .. اگه موتور در ۵ ولت ده امپر بکشه امپدانسش ۰.۵ اهم ه پس در گام اول تقریبا همه تلفات میوفته رو مقاومت پس حتما وات مقاومت رو حساب کنید تا نسوزه
              مقاومت وات بالا میتونید از لامپ ماشین رشته ای هم استفاده کنید(تکی یا چنتا سری باهم) مدل ۶۰ وات احتمالا دو سه اهم باید باشه دوتاش موازی با هم ۱ یا ۱.۵ اهم میشه و جریان رو روی حدودا ۳ امپر محدود میکنه

              .....
              نمیدونم با افزایش مقدار خازن خروجی هم میشه پروتکشن پاور رو دور زد یا نه (برای من که جواب نداد)
              یه راهی هم هست ک جناب اروین استفاده کردن تو این پست
              با درود . . . اساتید عزیز آیا امکانش هست ولتاژ 12 یا 5 ولت پاور رو با دستکاری کردن مدارش به 8 ولت رسوند؟ مقدار جریان باید افت نکنه و حداقل توانایی 10 آمپر رو داشته باشه من الان 2 تا پاور ATX دست دوم دارم و بدجوری هم نیاز به 8 ولت دارم :biggrin: حال و حوصله ساخت یه منبع سوئیچینگ رو هم ندارم. برا همین میخوام اگر بشه همین پاور رو

              که باید یه خازن به مدار پروتکشن پاور اضافه بشه .. کجا چطور چه اندازه شو نمیدونم
              این روش رو اگه بتونید استفاده کنید بهترین راهه به نظر من
              زندگی پر ز وجود است ولی ..
              ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

              دیدگاه


                #37
                پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                @afceaglee2013
                ببخشید دوباره سوال می پرسم. پاورهایی که تست کردم، امانت گرفته بودم و پاور دست دوم که پروتکشنش جریان رو قطع نکنه فعلاً پیدا نکردم. تصمیم گرفتم سویچینگ صنعتی بخرم. الآن نمیدونم 5 ولت 10 آمپر بگیرم یا 5 ولت 20 آمپر؟!
                قیمت هر دو هم یکسانه. جریان مصرفی هم نتونستم اندازه بگیرم. 5 ولت 20 آمپر از نظر ساپورت آمپر مورد نیاز، اطمینان بیشتری داره ولی آیا احتمال سوختن موتور جارو به دلیل آمپر بالاتر و یا داغ شدن سیم های رابط، در 5 ولت 20 آمپر وجود داره؟!

                دیدگاه


                  #38
                  پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                  سلام
                  میشه موتور جارو شارژی با موتور هواکش عوض کرد و کلا برقیش کرد

                  دیدگاه


                    #39
                    پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                    من خیلی وقت پیش این کار رو واسه کسی کردم اون موقع باطری اینها گیر نمیومد یا نسبت به قیمت جارو خیلی گرون بود من تغذیه سوییچینگ هالوژن لوستری که 160 وات بود و ارزون بود و اندازش هم از باطری جارو کوچکتر بود استفاده کردم اما باید حوصله بخرج بدی و تغییراتی بدی چون خروجی اونا دی سی نیست و نمیشه با گذاشتن دیود راحت دی سیش کرد چون فیدبک در کار نیست وزنش هم چون کاورش رو لازم نداری شاید 50 گرم بشه اما ترانس 6ولت 10 آمپر فکر کنم بیش از یک کیلو بشه

                    دیدگاه


                      #40
                      پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                      نوشته اصلی توسط Jalili7 نمایش پست ها
                      میشه موتور جارو شارژی با موتور هواکش عوض کرد و کلا برقیش کرد
                      نوشته اصلی توسط meyti2 نمایش پست ها
                      من خیلی وقت پیش این کار رو واسه کسی کردم اون موقع باطری اینها گیر نمیومد یا نسبت به قیمت جارو خیلی گرون بود من تغذیه سوییچینگ هالوژن لوستری که 160 وات بود و ارزون بود و اندازش هم از باطری جارو کوچکتر بود استفاده کردم اما باید حوصله بخرج بدی و تغییراتی بدی چون خروجی اونا دی سی نیست و نمیشه با گذاشتن دیود راحت دی سیش کرد چون فیدبک در کار نیست وزنش هم چون کاورش رو لازم نداری شاید 50 گرم بشه اما ترانس 6ولت 10 آمپر فکر کنم بیش از یک کیلو بشه
                      دانش فنی و الکترونیکی من خیلی کمه و متاسفانه تعمیرکاران شهر ما، ساده ترین اطلاعات هم ندارن. پس این گزینه ها نمیتونم استفاده کنم وگرنه اگه گزینه ای بود که جای باتری جارو قرار می گرفت، خیلی خوب میشد ولی با قراردادن منبع تغذیه خارج از محفظه باتری مشکلی ندارم اما سیمش رو نمیشه بیشتر از دو تا دو نیم متر در نظر گرفت.

                      دیدگاه


                        #41
                        پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                        ببین اگر میخوای این کار رو بکنی حتما تغذیه رو توی جارو بذار وگرنه مشکلات باعث میشه خیلی زود ازش خسته بشی وقیدش رو بزنی دلیلش هم سیمهاست که سیم تغذیه رو باید به 220 بزنی بعد خروجی رو فرض کن برای 2متر باید دو رشته افشان مثلا 1 میل بذاری و اگه بخوای طول سیمت رو 2بابر کنی باید قطر سیمت رو هم دو برابر کنی و چون جارو سیم نسبتا بلندی میخواد تبدیل به مصیبت میشه
                        نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها

                        دانش فنی و الکترونیکی من خیلی کمه و متاسفانه تعمیرکاران شهر ما، ساده ترین اطلاعات هم ندارن. پس این گزینه ها نمیتونم استفاده کنم وگرنه اگه گزینه ای بود که جای باتری جارو قرار می گرفت، خیلی خوب میشد ولی با قراردادن منبع تغذیه خارج از محفظه باتری مشکلی ندارم اما سیمش رو نمیشه بیشتر از دو تا دو نیم متر در نظر گرفت.

                        دیدگاه


                          #42
                          پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                          نوشته اصلی توسط amir200 نمایش پست ها
                          @afceaglee2013
                          ببخشید دوباره سوال می پرسم. پاورهایی که تست کردم، امانت گرفته بودم و پاور دست دوم که پروتکشنش جریان رو قطع نکنه فعلاً پیدا نکردم. تصمیم گرفتم سویچینگ صنعتی بخرم. الآن نمیدونم 5 ولت 10 آمپر بگیرم یا 5 ولت 20 آمپر؟!
                          قیمت هر دو هم یکسانه. جریان مصرفی هم نتونستم اندازه بگیرم. 5 ولت 20 آمپر از نظر ساپورت آمپر مورد نیاز، اطمینان بیشتری داره ولی آیا احتمال سوختن موتور جارو به دلیل آمپر بالاتر و یا داغ شدن سیم های رابط، در 5 ولت 20 آمپر وجود داره؟!
                          ما از روی امپر ساعت و دیتاشیت و زمان گفته شدهذدر دفترچه جارو ده امپر رو بدست اوردیم و فعلا همین ده امپر رو داریم. تو این شرایط درسته بله ۲۰ امپر اطمینان بیشتری داره
                          من نمیتونم بگم حتما مشکلی برای موتور ایجاد نمیشه .. نهایتش باید بعد از خرید منبع ۲۰ امپر یه تست بزنید و ببینید چند امپر میکشه اگه دوروبر ده امپر بود که هیچی اگه نبود باید مقاومتی چیزی بذارید

                          حتما قبل از خرید جارو رو ببرید یه تستی با منبع تغذیه بزنید و تو مغازه یجورایی تست کنید که رو دستتون نمونه یا پروتکشنش کار دستتون نده
                          زندگی پر ز وجود است ولی ..
                          ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                          دیدگاه


                            #43
                            پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                            کسی از مدار پاور کامپیوتر اطلاعی داره ؟؟
                            امکانش هست سیستم خاموش کردنش رو در جریان کشی بالا قطع کرد ؟؟

                            دیدگاه


                              #44
                              پاسخ : تبدیل جارو شارژی به سیمی

                              قطع که میشه کرد بسته به مدل پاور ... ولی چند پست قبلتر یکی از دوستان (arvin) که لینک پستشونو گذاشتم کار بهتری کرده، با خارن کاری کرده بودن که کمی با تاخیر این پروتکشن بکار بیوفته
                              جسارتا یاداوری کنم که پروتکشن برای پاور ضروریه اگه کلا از کار بیوفته ممکنه قطعات کلیدی بسوزن
                              زندگی پر ز وجود است ولی ..
                              ما چه را می خواهیم چه را می جوییم که لب چشمه ی امید اینچنین نا امیدانه به سرابی تلخ مینگریم...

                              دیدگاه


                                #45
                                لطفا در مورد راه اندازی موتور جارو شارژی که روش نوشته dc 3.6 ولت با چه آداپتوری میشه راش انداخت ؟؟؟ گیر کردم آداپتور ۹ ولت ۳ آمپر زدم نتونست روشنش کنه ، باطریاش نیکل کادمیون بود مشکل کجاست ؟؟؟

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X