گوگل توقف رسمی پروژه گوگلآویو را اعلام کرد
موج گوگل به هیچ جا نرسید
گوگل، اسطورهآای که تنها به پیروزیآهایش عادت کرده بودیم، بالاخره شکست خورد.
موجی که انتظار میآرفت تمام رقبای گوگل را غرق کند، دامنگیر پدیدآورندهآاش شد.
این موج، خبری بود که در چند روز گذشته، اقصی نقاط جهان را درنوردید.
رسانهآهای جهان گفتند که اریک اشمیت مدیرعامل گوگل، سعی دارد شکست گوگل را بهآصورت فرهنگی ابتکاری نشان بدهد.
سیاست ما آزمودن است
آنچه رسانهآها به اشمیت نسبت دادهآاند، به سبب گفتهآهای وی در مصاحبه اخیرش در مورد شکست در پروژه گوگلآویو است.
چند ساعت پس از اینآکه گوگل بهآصورت رسمی اعلام کرد که توسعه ابزار ارتباط چندرسانهآای گوگلآویو را متوقف کرده است، اشمیت در اظهار نظر جالبی گفت: سیاست ما آزمودن است.
اشمیت به این جمله اکتفا نکرد و ادامه داد: ما شکستآهایمان را جشن میآگیریم. اینآجا شرکتی است که در آن ایدهآهای دشوار مورد آزمون قرار میآگیرند، هر چند موفق نباشند.
مدیرعامل گوگل اعلام کرد که فناوریآهای بهآکار گرفته شده در این پروژه در پروژهآهای جدید دیگری که هنوز اعلام نشدهآاند بهآکارگیری خواهد شد.
وی معتقد است که گوگل سود مورد نظر از این پروژه را بهآدست آورده است اما نه در قالب یک پروژه مجزا.
اشمیت معتقد است که گوگل اجازه میآدهد تا بازار تعیین کند که چه پروژهآهایی ارزش سرمایهآگذاری بیشتری را دارند.
اینآها گزیدهآای از اظهارات مدیرعامل شرکتی بزرگ است که شکستی نه چندان کوچک را تجربه کرده است.
دو تیر برای یک هدف، خطا میآرود
ویژگی اصلی گوگلآویو این بود که به کاربران اجازه میآداد تا بهآصورت همآزمان از مجموعه امکانات ایمیل، اسناد و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.
در ادبیات گوگلآویو قرار بود هر ایمیل، لینک پیشنهادی، عکس و... موج راه بیندازد.
دو ماه بعد از اینآکه گوگل این سرویس را در سانآفرانسیسکو معرفی کرد، به 100 هزار نفر از کاربران عادی و 6 هزار نفر از کاربران ویژه اجازه داد تا از این خدمات استفاده کنند.
کارشناسان یکی از دلایل شکست گوگلآویو را ارائه همآزمان آن با سرویس Buzz گوگل میآدانند؛ خدماتی که هر دو با اهداف مشابهی یا دستآکم با کارکرد مشابهی برای کاربران ارائه میآشدند.
شکست پروژه پرزرق و برق گوگلآویو تا مدتآها از خاطرهآها نخواهد رفت؛ نه از خاطره گوگلیآها و نه از خاطره کارشناسان این حوزه. موجی که به هیچ جا نرسید!
موج گوگل به هیچ جا نرسید
گوگل، اسطورهآای که تنها به پیروزیآهایش عادت کرده بودیم، بالاخره شکست خورد.
موجی که انتظار میآرفت تمام رقبای گوگل را غرق کند، دامنگیر پدیدآورندهآاش شد.
این موج، خبری بود که در چند روز گذشته، اقصی نقاط جهان را درنوردید.
رسانهآهای جهان گفتند که اریک اشمیت مدیرعامل گوگل، سعی دارد شکست گوگل را بهآصورت فرهنگی ابتکاری نشان بدهد.
سیاست ما آزمودن است
آنچه رسانهآها به اشمیت نسبت دادهآاند، به سبب گفتهآهای وی در مصاحبه اخیرش در مورد شکست در پروژه گوگلآویو است.
چند ساعت پس از اینآکه گوگل بهآصورت رسمی اعلام کرد که توسعه ابزار ارتباط چندرسانهآای گوگلآویو را متوقف کرده است، اشمیت در اظهار نظر جالبی گفت: سیاست ما آزمودن است.
اشمیت به این جمله اکتفا نکرد و ادامه داد: ما شکستآهایمان را جشن میآگیریم. اینآجا شرکتی است که در آن ایدهآهای دشوار مورد آزمون قرار میآگیرند، هر چند موفق نباشند.
مدیرعامل گوگل اعلام کرد که فناوریآهای بهآکار گرفته شده در این پروژه در پروژهآهای جدید دیگری که هنوز اعلام نشدهآاند بهآکارگیری خواهد شد.
وی معتقد است که گوگل سود مورد نظر از این پروژه را بهآدست آورده است اما نه در قالب یک پروژه مجزا.
اشمیت معتقد است که گوگل اجازه میآدهد تا بازار تعیین کند که چه پروژهآهایی ارزش سرمایهآگذاری بیشتری را دارند.
اینآها گزیدهآای از اظهارات مدیرعامل شرکتی بزرگ است که شکستی نه چندان کوچک را تجربه کرده است.
دو تیر برای یک هدف، خطا میآرود
ویژگی اصلی گوگلآویو این بود که به کاربران اجازه میآداد تا بهآصورت همآزمان از مجموعه امکانات ایمیل، اسناد و بسیاری موارد دیگر استفاده کنند.
در ادبیات گوگلآویو قرار بود هر ایمیل، لینک پیشنهادی، عکس و... موج راه بیندازد.
دو ماه بعد از اینآکه گوگل این سرویس را در سانآفرانسیسکو معرفی کرد، به 100 هزار نفر از کاربران عادی و 6 هزار نفر از کاربران ویژه اجازه داد تا از این خدمات استفاده کنند.
کارشناسان یکی از دلایل شکست گوگلآویو را ارائه همآزمان آن با سرویس Buzz گوگل میآدانند؛ خدماتی که هر دو با اهداف مشابهی یا دستآکم با کارکرد مشابهی برای کاربران ارائه میآشدند.
شکست پروژه پرزرق و برق گوگلآویو تا مدتآها از خاطرهآها نخواهد رفت؛ نه از خاطره گوگلیآها و نه از خاطره کارشناسان این حوزه. موجی که به هیچ جا نرسید!
دیدگاه