اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

تابلو RGB چرخشی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    پاسخ : تابلو RGB چرخشی

    سلام دوست عزیز. شما لطف دارین که مطالب من رو قابل می دار ید. (فکر کنم جمله رو اشتباه اومدم) :mrgreen:

    با روش PWM فکر نکنم در تابلو من جواب بده. البته با طراحی روش من.
    چون برای نمایش یک سطون باید طوری برنامه ریزی بشود که 96 تا LED با هم روشن بشن.
    اگر از PWM استفاده کنم نمی شود در یک لحظه 96 تا LED رو هم زمان روشن کرد که هر کدام یه رنگی داشته باشند.
    نظر شما ها چیست؟

    دیدگاه


      #77
      پاسخ : تابلو RGB چرخشی

      سلام من مطالبتون رو خوندم و تقریبا میدونم چیکار دارید میکنید چون خیلی وقته یه طرح مشابه همین رو دارم ولی متاسفانه هنوز نرسیدم پیاده اش کنم :sad:
      روشی که من گفتم این نبود که تک تک خروجی ها رو با PWM کنترل کنید بلکه منظورم این بود که این یه کاری کنیم که تک تک خروجی ها مثل PWM کنترل بشن
      یعنی فاصله زمانی بین سنسورهای مادون قرمز رو به سه قسمت تقسیم کنیم و به ازای روشن یا خاموش بودن هر LED در این زمانها شدت نورهای مختلفی رو تولید کنیم
      البته یه مشکلی که این روش داره اینه که امکان داره با این سرعت آی سی ها جواب ندن که برای اون هم شاید بشه راه حلی پیدا کرد
      نظرتون چیه؟
      زندگی را تو بساز ،
      نه بدان ساز که سازند و پذیری بی حرف ،
      زندگی یعنی جنگ ، تو بجنگ ،
      زندگی یعنی عشق ، تو بدان عشق بورز.

      دیدگاه


        #78
        پاسخ : تابلو RGB چرخشی

        سلام.
        یه کم بیشتر توضیح بدبین. یه شماتیک هم بزارید تا بهتر متوجه بشم.

        دیدگاه


          #79
          پاسخ : تابلو RGB چرخشی

          دوستان فکر می کنید بشه با PWM یه تابلو چرخشی RGB ساخت؟

          دیدگاه


            #80
            پاسخ : تابلو RGB چرخشی

            سلام آقای شرفی
            یه سوال داشتم. تا اونجایی که من فهمیدم شما برای یک led که یک بایت در نظر گرفتین از 3 تا ترانزیستور و 8 تا مقاومت و 8 تا پین میکرو(یعنی یک پورت کامل) استفاده میکنید . پس به این حساب برای 96 تا led از 96 تا پورت میکرو استفاده میکنید در صورتیکه atmega128 فقط 8 تا پورت بیشتر نداره؟ بخاطر همین از مولتی پلکس استفاده میکنید؟ میشه مدار مولتی پلکس رو توضیح بدین؟

            ممنون

            دیدگاه


              #81
              پاسخ : تابلو RGB چرخشی

              در مورد pwm میخواستم به مطلبی رو بگم.
              برای 96 تا led که هر کدوم 3 تا پایه دارند و هرکدوم باید به یک خروجی pwm وصل بشوند. حالا بدون مولتی پلکس ما 96*3 تا pwm میخواهیم که اینطوری خیلی حجم مدار زیاد میشه و اصلا با avr نمیشه که به این تعداد pwm داشته باشیم. اگه بخواهیم از مولتی پلکس استفاده کینم که باید از یک آی سی مولتی پلکسینگ آنالوگ استفاده کنیم. درسته؟ اگه این مساله حل بشه میمونه یک مورد!! اونم اینه که آیا avr میتونه از تمام پایه های I/O خودش جهت تولید سیگنال pwm استفاده کنه؟ یا اینکه از لحاظ زمانی و تولید همزمان pwm کم میاره!! مثلا باید بررسی کنیم ببینیم که مثلا میشه 16 تا پین ورودی/خروجی میکرو رو به 16 تا pwm generator تبدیل کرد؟ بعد میشه روی مولتی پلکسینگ اونها هم کار کرد. دوستان نظر بدن

              ممنون

              دیدگاه


                #82
                پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                سلام. اگر سوالی بود در خدمتم.

                دیدگاه


                  #83
                  پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                  سلام ممنون از بابت شماتیک
                  من فکر میکنم که بجای 12 تا آیسی u4 میشه از 6 تا دیکودر 4 به 16 هم استفاده کرد. نظر شما چیه؟

                  در مورد pwm
                  فکر کنم که سرعت pwm که بخواد سطح ولتاژهای مختلف بوجود بیاره از dac پایین تر میشه. نظر شما چیه؟

                  دیدگاه


                    #84
                    پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                    می دونم ولی چون قبلا با مولتی پلکس کار نکرده بودم با این آی سی ها درست کردم مدارو.
                    حالا اگر دوستان می خوان با مولتی پلکس بسازن دست خودشان است.

                    در مورد PWM والا نمی دانم. اگر دوستان اطلاعات دارند در اختیار دوستان قرار بدن
                    ممنون از دوستان

                    دیدگاه


                      #85
                      پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                      یه سوال در مورد تغذیه داشتم . چون ولتاژ مورد نیاز مدار از طریق ذغال به مدار در حال چرخش منتقل میشه پس یه نویزی روی تغذیه مدارتون می افته. ممکنه بفرمایین که اونو چه جوری حل کردین؟ آیا از سلف هم استفاده کردین؟ ممنون. بعد اینکه مقاومت ذغال چقدر هستش؟ این مقاومت باعث افت ولتاژ نمیشه؟ این بخش رو چیکار کردین؟

                      خیلی ممنون میشم یه توضیحی در این موردها بفرمایین.

                      دیدگاه


                        #86
                        پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                        سلام.
                        پیکسل ما 8بیت دارد که 3 بیت اول برای رنگ قرمز. 3 بیت بعدی برای رنگ سبز و 2 بیت آخر برای رنگ آبی.

                        چون ما یک ستون از LED داریم و چون می خواهیم یک عکس با 96 پیکسل در هر ستون نمایش بدیم پس به 96 تا LED RGB نیاز داریم.
                        الان متوجه شدم ممنون

                        خوب حالا میشه درباره اون برنامه ایی که برای تبدیل تصاویر رنگی به کد HEX استفاده کردین توضیح بدین مثلا چطور یه پیکسلی به رنگ صورتی رو به hex تبدیل کردین ...
                        ایا برنامش خیلی سنگینه ؟ اخه من تازه دارم #C یاد میگیرم میخوام بدونم میشه اینکارو خودم انجام بدم

                        منظورم از اینکه چرا 96 تا led استفاده کردین این بود که ایا باید 96تا حتما باشه یا نه فرقی نداره؟ یا مثلا تو اون برنامهایی که برای تبدیل عکس به hex نوشتین اینجوری تعریف کردین؟

                        ذکات علم یاد دادنه ....

                        دیدگاه


                          #87
                          پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                          سلام SMPS.
                          lمن دیشب جواب برای شما ارسال کردم الان که اومدم پای سیستم چیزی نبود. دوباره تایپ می کنم.

                          من خط منفی برای تابلو رو به بدنه موتور وصل کردم و مثبت رو با زغال ارسال کردم. من یک خازن 10uf 16v رو به ورودی رگولاتور وصل کردم و خروجی رگولاتور رو یک خازن 470uf 16v و یک خازن عدسی 100nf وصل کردم. من از سلف استفاده نکردم. مشکل نویز هم ندارم.
                          من برای اینکه ولتاژافت نکنه به ورودی رگولاتور 12 ولت می دم. مقاومت زغال هم نمی دونم چنده.

                          سلام آقا majid.
                          من برنامه رو با ویژیال بیسیک 6.0 نوشتم. من با C تا حالا کار نکردم. تازه شروع کردم تا یاد بگیرم.
                          من در برنامه اومدم با دستور get pixel یکی یکی پیکسل ها رو گرفتم بعد اونا رو and کردم و تبدیل به بایت کردم.

                          شما می توانید از 8 . 16 . 24 . 32 . 64 . 96 هر تعداد که خواستین LED بزارین.

                          دیدگاه


                            #88
                            پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                            من در برنامه اومدم با دستور get pixel یکی یکی پیکسل ها رو گرفتم بعد اونا رو and کردم و تبدیل به بایت کردم.
                            ممکنه یه خورده بیشتر توضیح بدین؟ با چی and کردین؟

                            ممنون

                            دیدگاه


                              #89
                              پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                              سلام . ممکنه در مورد سرعت خوندن بایتهای مربوط به یک انیمیشن که از روی MMC میخونید یه توضیح بدین؟ یعنی سرعت خوندن بایتهای مربوط به یک فیلم آنقدر هست که بشه با اون سرعت چرخش از MMC خونده بشه و روی LED ها نمایش داده بشه؟ شما از فرمت FAT استفاده کردین یا بایت به بایت میخونید؟ تا اونجایی که من یادم هستش شما گفته بودین که یک فیلم رو به GIF تبدیل میکنید و بعد اون رو میخونید . درسته؟

                              ممنون

                              دیدگاه


                                #90
                                پاسخ : تابلو RGB چرخشی

                                سلام.
                                قبل از اینکه تصویر شروع به نمایش کند اول برنامه می یاد دیتا رو بایت به بایت از MMC می خونه و اونا رو در حافظه SRAM میکرو ذخیره می کنه.
                                بعد برنامه به محض رسیدن به سنسور اون بایت ها که در SRAM میکرو ذخیره شده بود رو یکی یکی روی پورت قرار می دهد. وقتی عکس اول تمام شد دوباره بایت های عکس دوم وارد SRAM میکرو می شود و نمایش داده می شود. این کار تکرار می شود تا آخرین فریم. از نظر سرعت مشکلی نداره. من یک برنامه نوشتم که فایل GIF رو لود می کنه در برنامه بعد برنامه می یاد اطلاعات تعداد عکس رو به میکرو ارسال می کنه. بعد از این کار به دستور get pixel بایت ها رو یکی یکی با پورت سریال کامپیوتر ارسال می شود به میکرو و از اونجا در سکتور های MMC ذخیره می کند.
                                برای ذخیره یک عکس 500 میلی ثانیه زمان لازم دارد. مشکل تابلوی من اینه که عکس ها با سرعت در MMC ذخیره نمی شود که یه فکری به حال این مشکل هم می کنم.

                                من از فرمت FAT استفاده نمی کنم. من بایت ها رو مستقیم در سکتور های MMC قرار می دهم.

                                برنامه تبدیل عکس رنگی رو هم می گذارم که چطور یک عکس BMP رنگی به کد تبدیل می شود.


                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X