اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
    ۱- درپوش باتری ها را جدا کنید و باتری را در یک ظرف وارونه کنید تا اسید اضافه خارج شود، این بهترین حالت است.
    این*طور که دیگر آب مقطری داخلش نخواهد ماند!
    آیا مطمئنید که این باتریها بدون آب مقطر کار می*کنند؟

    دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

    نوشته اصلی توسط invlover نمایش پست ها
    این باتری ها مواد جاذب آب اسید دارن،باتری را وارونه کن تا آب اسید اضافی بیاد بیرو
    یکی از باتریهای همین چراغ را چند روز پیش درآوردم. ولتاژش را اندازه گرفتم. 3.7 ولت بود. آب مقطر اضافه کردم. از درز بین بدنه و سرپوش باتری، گاهی قطرات آب نشت میکرد. وارونه*اش کردم تا کمی خشک شود و چسب آب*بندی بزنم.
    بعد از وارونه کردن، ولتاژش 2.2 ولت شده.
    آیا این نشان نمیدهد که این باتری با وارونه کردن مشکل دارد؟
    جدیدترین ویرایش توسط Tanha7; ۱۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲.

    دیدگاه


      #77
      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
      ۲- بله، یادم رفت شما نیاز به ترانزیستور NPN دارید نه PNP.
      ترانزیستور 2SD142، تایوانی است و قیمت آن 9010 تومان است.
      در مقابل، کشور سازنده*ی ترانزیستور TIP41C موجودشده در سایت ای*سی*ای، معلوم نیست. قیمتش 4410 تومان است.

      آیا با این اوصاف هم، این TIP41C بهتر از این 2SD142 است؟

      دیدگاه


        #78
        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

        نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
        این*طور که دیگر آب مقطری داخلش نخواهد ماند!
        آیا مطمئنید که این باتریها بدون آب مقطر کار می*کنند؟

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



        این*طور که دیگر آب مقطری داخلش نخواهد ماند!
        آیا مطمئنید که این باتریها بدون آب مقطر کار می*کنند؟
        همانطور که در پست قبل گفتم، صفحات این باتری ها تنها کافیست مرطوب باشند . میتوانید درب یک باتری سالم از این نوع را باز کنید و خواهید دید تنها چند قطره آب مقطر یا اسید دارد.

        دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

        نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
        ترانزیستور 2SD142، تایوانی است و قیمت آن 9010 تومان است.
        در مقابل، کشور سازنده*ی ترانزیستور TIP41C موجودشده در سایت ای*سی*ای، معلوم نیست. قیمتش 4410 تومان است.

        آیا با این اوصاف هم، این TIP41C بهتر از این 2SD142 است؟
        این مدار با هر دو ترانزیستور کار میکند، هر کدام که خیالتان را آسوده میکند، بخرید

        دیدگاه


          #79
          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
          همانطور که در پست قبل گفتم، صفحات این باتری ها تنها کافیست مرطوب باشند . میتوانید درب یک باتری سالم از این نوع را باز کنید و خواهید دید تنها چند قطره آب مقطر یا اسید دارد.
          یکی از باتریهای همین چراغ را چند روز پیش درآوردم. ولتاژش را اندازه گرفتم. 3.7 ولت بود. آب مقطر اضافه کردم. از درز بین بدنه و سرپوش باتری، گاهی قطرات آب نشت میکرد. وارونه*اش کردم تا کمی خشک شود و چسب آب*بندی بزنم.
          بعد از وارونه کردن، ولتاژش 2.2 ولت شده.
          آیا این نشان نمیدهد که این باتری با وارونه کردن مشکل دارد؟

          دیدگاه


            #80
            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

            نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
            یکی از باتریهای همین چراغ را چند روز پیش درآوردم. ولتاژش را اندازه گرفتم. 3.7 ولت بود. آب مقطر اضافه کردم. از درز بین بدنه و سرپوش باتری، گاهی قطرات آب نشت میکرد. وارونه*اش کردم تا کمی خشک شود و چسب آب*بندی بزنم.
            بعد از وارونه کردن، ولتاژش 2.2 ولت شده.
            آیا این نشان نمیدهد که این باتری با وارونه کردن مشکل دارد؟
            معمولا آب مقطر تازه هیچ بار الکتریکی ندارد.
            بخاطر همین باید شارژ شود.
            اما اگر شارژ نشد، یعنی با خالی کردن مشکل دارد.

            دیدگاه


              #81
              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

              نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
              یکی از باتریهای همین چراغ را چند روز پیش درآوردم. ولتاژش را اندازه گرفتم. 3.7 ولت بود. آب مقطر اضافه کردم. از درز بین بدنه و سرپوش باتری، گاهی قطرات آب نشت میکرد. وارونه*اش کردم تا کمی خشک شود و چسب آب*بندی بزنم.
              بعد از وارونه کردن، ولتاژش 2.2 ولت شده.
              آیا این نشان نمیدهد که این باتری با وارونه کردن مشکل دارد؟
              برای کنترل سطح اسید،باید بدنه باتری شفاف باشد که سطح اسید دیده شود،اینایی که به اصطلاح خشک هستن،یه موادی دارن مثل پنبه(یا ژلاتین) که اسید را داخل خودشون نگه دارن، و اسید درون باتری جذب اون مواد میشه ودر باتری ثابت میشه اما شاید وارونه کردن مقدار اسید مورد نیاز در اون پنبه ها را هم کاهش میده و باتری نمیتونه درست کار کنه
              معمولا باتری در اثر کار کردن آب مقطر از دست میده و با جایگزینی آب مقطر درست میشه،اما زمانی هم هست که باتری فرسوده شده و اسید با باتری واکنش داده و کریستال های سولفات سرب تو باتری تشکیل شده و تو این مرحله از بین بردن کریستال ها تقریبا غیر ممکنه
              یه زمانی هم باتری فرسوده شده و صفحات باتری انگار متلاشی شدن و قتی باتری را تکون میدید صدای اجسام داخلش شنیده میشه یا صفحات به صورت خمیر میشن میان داخل اسید و یه خمیر و کف سیاه رنگ تو باتری می*بینید اینجا هم کار باتری تقریبا تمومه
              وقتی آب مقطر اضافه کنین و خالی کنین غلظت اسید سولفوریک در آب اسید باتری کم میشه محلول آب و اسید سولفوریک باتری(اصطلاحا آب اسید) باید غلظت مشخصی داشته باشه،اگر غلظت کمتر یا بیشتر بشه باتری درست کار نمیکنه،غلظت محلول را با وسیله ای به اسم اسید سنج اندازه میگیرن که بیشتر به درد باتری های بزرگ میخوره،اگه باتری ها کار نداد این دفعه یه مقدار آب اسید باتری بریزین به جای آب مقطر تا غلظت اسید زیاد پایین نیاد
              وقتی آب مقطر یا آب اسید اضافه میکنید،اگه ولتاژ پایینه به شرط درست بودن غلظت محلول داخل باتری، باید بزارین باتری شارژ بشه، همه این موارد وقتی کار میکنن که صفحات باتری سالم باشن
              باتری 4 ولتی که تا دو ولت تخلیه شده هنگام اتصال به ولتاژ 4 ولت شاید جریان زیادی بکشه و این جریان شارژ زیاد به باتری آسیب میزنه،کار یه شارژر خوب جلوگیری از جریان کشی زیاد باتری در حین شارژ هست
              اون آب مقطری که از باتری خارج میکنید آلوده به سرب و سولفات سرب و اکسید سرب هست داخل ظرفی که تو خونه استفاده می*کنید نریزین یا نزارین با بدنتون تماس داشته باشه،کشورهای پیشرفته در حال حذف سرب از مدارها و وسایل هست چون سمی هست و برای بدن ضرر داره محیط زیست را هم آلوده میکنه، حتی تو کشورهای پیشرفته دور انداختن این باتری ها هم قانون داره و همینجوری مردم اجازه ندارن بندازنشون تو سطل آشغال معمولی یا عمومی، بازیافتشون هم قانون داره
              جدیدترین ویرایش توسط invlover; ۱۳:۴۹ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳.

              دیدگاه


                #82
                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                ...
                نوشته اصلی توسط invlover نمایش پست ها
                ...
                بعضی از این باتریهای 4ولت، ظرف پلاستیکی*شان ترک خورده است.
                آیا تجربه*ای دارید از این که چطور میتوان از این رخداد جلوگیری کرد؟

                دیدگاه


                  #83
                  پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                  نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                  بعضی از این باتریهای 4ولت، ظرف پلاستیکی*شان ترک خورده است.
                  آیا تجربه*ای دارید از این که چطور میتوان از این رخداد جلوگیری کرد؟
                  دلیلش میتونه تجمع گاز و فشار به پوسته و ترک خوردن باشه،دلیل دیگه ای از لحاظ الکتریکی نمیتونه داشته باشه، تازه خیلی هم که فشار گاز بره بالا از همون در پوش ها خالی میشه و تنها یک دلیل ترک خوردن پوسته باتری باقی میمون
                  دلیلی جز کیفیت پایین پلاستیک بدنه باتری نمیتونه داشته باشه چون جایی نیستن که در معرض حرارت باشن
                  جدیدترین ویرایش توسط invlover; ۱۶:۰۳ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴.

                  دیدگاه


                    #84
                    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                    نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                    بعضی از این باتریهای 4ولت، ظرف پلاستیکی*شان ترک خورده است.
                    آیا تجربه*ای دارید از این که چطور میتوان از این رخداد جلوگیری کرد؟
                    ترک خوردن باتری بندرت پیش می آید، راه حل ، این است که
                    در پوش لاستیکی باتری ها را با سوزن سوراخ کنید تا از فشار گاز
                    داخل باتری جلوگیری کرد.


                    نکته امیدوار کننده ای که در مورد باتری های سولفاته شده وجود
                    دارد، امکان احیا کردن آنها با دی -سولفاتور وجود دارد.
                    (دی سولفاتور مدار یا دستگاهی هست که با اعمال پالس الکتریکی
                    فرکانسی به باتری، باعث از بین رفتن سولفاته های روی صفحات
                    باتری میشود)

                    دیدگاه


                      #85
                      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                      نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                      نکته امیدوار کننده ای که در مورد باتری های سولفاته شده وجود
                      دارد، امکان احیا کردن آنها با دی -سولفاتور وجود دارد.
                      (دی سولفاتور مدار یا دستگاهی هست که با اعمال پالس الکتریکی
                      فرکانسی به باتری، باعث از بین رفتن سولفاته های روی صفحات
                      باتری میشود)
                      احیاء با دی‎سولفاتور، اگر واقعاً درصد موفقیت قابل توجهی داشته باشد، مشکلات مهمی را رفع خواهد کرد.
                      با این نام، دستگاهی در اینترنت یافت نمیشود. آیا شما سراغ دارید؟ چند است؟

                      میتوانید مدار گرافیک آن را در اینجا قرار دهید؟
                      با چه هزینه*ای میتوان مدار دی‌سولفاتر ساخت؟
                      جدیدترین ویرایش توسط Tanha7; ۱۵:۵۶ ۱۴۰۱/۱۱/۰۶.

                      دیدگاه


                        #86
                        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                        نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                        احیاء با دی‎سولفاتور، اگر واقعاً درصد موفقیت قابل توجهی داشته باشد، مشکلات مهمی را رفع خواهد کرد.
                        با این نام، دستگاهی در اینترنت یافت نمیشود. آیا شما سراغ دارید؟ چند است؟

                        میتوانید مدار گرافیک آن را در اینجا قرار دهید؟
                        با چه هزینه*ای میتوان مدار دی‌سولفاتر ساخت؟
                        دستگاه آماده ، تنها در خارج از کشور یافت میشود، به زبان انگلیسی جستجو کنید.
                        مدار دیسولفاتور که کارایی بالایی داشته باشد، برای باتری های توان بالا مثل باتری خودرو ساخته میشود.اما مداری که برای باتری های کوچک مناسب است، مدار شماره 1 این لینک است که طبق آزمایشی که قبلا انجام داده بودم، تاثیر مثبتی داشت.
                        In this article we investigate 4 simple yet powerful battery desulfator circuits, which can be used to effectively remove and prevent desulfation in lead acid batteries. The first method uses […]

                        دیدگاه


                          #87
                          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                          نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                          دستگاه آماده ، تنها در خارج از کشور یافت میشود، به زبان انگلیسی جستجو کنید.
                          مدار دیسولفاتور که کارایی بالایی داشته باشد، برای باتری های توان بالا مثل باتری خودرو ساخته میشود.اما مداری که برای باتری های کوچک مناسب است، مدار شماره 1 این لینک است که طبق آزمایشی که قبلا انجام داده بودم، تاثیر مثبتی داشت.
                          https://www.homemade-circuits.com/ba...uit-explained/
                          مدار شماره 1 این لینک، فقط برای باتری 12 ولت است؟

                          دیدگاه


                            #88
                            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                            نهایی ترین راه، استفاده از مدار تقویت جریان زنر
                            است، این مدار مناسب است:

                            از مدار سمت راست استفاده کنید، ترانزیستور
                            TIP41
                            زنر 8.2 ولت
                            مقاومت 1 کیلو اهم.
                            درود دوباره

                            این مدار را با زنر 8.5 ولت به دو سر باتری وصل کردم، اما ولتاژ دو سر باتری به 9.2 ولت محدود نماند بلکه به 11.4 ولت رسید و رو به افزایش بود.

                            دیدگاه


                              #89
                              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                              نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                              مدار شماره 1 این لینک، فقط برای باتری 12 ولت است؟
                              در صورتی که ولتاژ ورودی مدار به 6 یا 7 ولت کاهش پیدا کند، میتوان
                              از آن برای باتری 4 ولتی استفاده کرد.

                              دیدگاه


                                #90
                                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                                نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                                نهایی ترین راه، استفاده از مدار تقویت جریان زنر
                                است، این مدار مناسب است:

                                از مدار سمت راست استفاده کنید، ترانزیستور
                                TIP41
                                زنر 8.2 ولت
                                مقاومت 1 کیلو اهم.
                                درود دوباره


                                این مدار را با زنر 8.5 ولت به دو سر باتری وصل کردم، اما ولتاژ دو سر باتری به 9.2 ولت محدود نماند بلکه به 11.4 ولت رسید و رو به افزایش بود.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X