اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
    ترانزیستور
    TIP۴۱
    در فروشگاه ای*سی*ای ظاهراً مدتهاست TIP41 ناموجود است.
    آیا میتوانید در این فروشگاه جایگزینی برای TIP41 معرفی کنید؟

    دیدگاه


      #62
      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

      نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
      انجمن لینکها را دستکاری و خراب میکند.
      در صورت امکان، عبارت «دیود زنر 8.5V 0.5W کد 1N972B مارک ON Semiconductor» را در فروشگاه جستجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



      در پست 44، مطلب فوق را گفتید. منظورتان از «سر وسط شاخه*های باتری» چیست؟
      بله مناسب است.

      سه قطعه سیم باتری ها را با یکدیگر سری میکند،
      منظور سیم هایی است که سر +باتری اول را به -باتری
      دوم متصل میکند و به برد متصل نیستند.
      این سه سیم باید بهم متصل شوند.

      دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

      نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
      در فروشگاه ای*سی*ای ظاهراً مدتهاست TIP41 ناموجود است.
      آیا میتوانید در این فروشگاه جایگزینی برای TIP41 معرفی کنید؟
      این ترانزیستور D142 میتواند جایگزین مناسبی باشد
      https://eshop.eca.ir/%D8%AA%D8%B1%D8...AC-to-220.html

      دیدگاه


        #63
        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

        نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
        سه قطعه سیم باتری ها را با یکدیگر سری میکند،
        منظور سیم هایی است که سر +باتری اول را به -باتری
        دوم متصل میکند و به برد متصل نیستند.
        این سه سیم باید بهم متصل شوند.
        آیا آن چیزی که در تصویر زیر با رنگ قرمز نشان داده*ام منظورتان است؟

        دیدگاه


          #64
          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

          نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
          آیا آن چیزی که در تصویر زیر با رنگ قرمز نشان داده*ام منظورتان است؟
          دقیقا همینگونه است، به این کار بالانس باتری میگویند.
          متاسفانه اکثر شرکت های چینی این کار را جهت صرفه
          اقتصادی انجام نمیدهند.

          دیدگاه


            #65
            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
            دقیقا همینگونه است، به این کار بالانس باتری میگویند.
            متاسفانه اکثر شرکت های چینی این کار را جهت صرفه
            اقتصادی انجام نمیدهند.
            شگفت است اگر به خاطر چند سانت سیم، محصولاتشان را بدنام کنند. هرچند در تولید انبوه، ممکن است طول قابل توجهی از سیم بشود، اما باز هم قیمت خرید عمده*ی سیم برای تولیدکنندگان عمده آن*قدر نمیشود که ارزش بدنام شدن داشته باشد.
            جدیدترین ویرایش توسط Tanha7; ۱۳:۲۷ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸.

            دیدگاه


              #66
              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

              نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
              دقیقا همینگونه است، به این کار بالانس باتری میگویند.
              متاسفانه اکثر شرکت های چینی این کار را جهت صرفه
              اقتصادی انجام نمیدهند.
              این کار را انجام دادم.
              اختلاف ولتاژ باتریها هنگام شارژ، کمتر شد (اختلافشان 0.6 ولت نبود مانند آنچه که در پست 43 گفتم) اما کاملاً از بین نرفت: سه باتری*ای که در بالای تصویر پست 63 هستند ولتاژشان هنگام شارژ 5.9 بود؛ سه باتری*ای که در پایین آن تصویر هستند ولتاژشان هنگام شارژ 5.7 بود.
              جدیدترین ویرایش توسط Tanha7; ۲۰:۵۶ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸.

              دیدگاه


                #67
                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                این کار را انجام دادم.
                اختلاف ولتاژ باتریها هنگام شارژ، کمتر شد (اختلافشان 0.6 ولت نبود مانند آنچه که در پست 43 گفتم) اما کاملاً از بین نرفت: سه باتری*ای که در بالای تصویر پست 63 هستند ولتاژشان هنگام شارژ 5.9 بود؛ سه باتری*ای که در پایین آن تصویر هستند ولتاژشان هنگام شارژ 5.7 بود.
                این سطح اختلاف ولتاژ با توجه به فرسایش باتری
                ها طبیعی هست، باتری هایی که ولتاژ بیشتری دارند،
                دارای ظرفیت کمتری هستند و زودتر شارژ میشوند.

                دیدگاه


                  #68
                  پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                  نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                  این سطح اختلاف ولتاژ با توجه به فرسایش باتری
                  ها طبیعی هست، باتری هایی که ولتاژ بیشتری دارند،
                  دارای ظرفیت کمتری هستند و زودتر شارژ میشوند.
                  یکی از این باتریها را که ولتاژ نامی آنها 4 ولت است درآوردم. ولتاژش، 4.0 بود. درپوش رویی و سپس 2 درپوش آب*بندی*اش را برداشتم. خشک بود. آب مقطر ریختم تا روی صفحات را بگیرد. 2 درپوش آب*بندی را گذاشتم. با منبع تغذیه، 4.5 ولت به آن وصل کردم. رفته رفته ولتاژ دو سر باتری رسید به 4.5.
                  2 درپوش پلاستیکی در ولتاژ 4.5 گاهی پرتاب میشدند.
                  آیا شما می*دانید با این که ولتاژ 4.5، ولتاژ گازدهی سلولهای باتری سرب اسیدنیست، چرا 2 درپوش گاهی پرتاب میشدند؟

                  دیدگاه


                    #69
                    پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                    نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                    این ترانزیستور D۱۴۲ میتواند جایگزین مناسبی باشد
                    https://eshop.eca.ir/%D۸%AA%D۸%B۱%D۸...AC-to-۲۲۰.html
                    TIP41C دوباره موجود شد. همین بهتر است یا D142؟

                    دیدگاه


                      #70
                      پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                      نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                      یکی از این باتریها را که ولتاژ نامی آنها 4 ولت است درآوردم. ولتاژش، 4.0 بود. درپوش رویی و سپس 2 درپوش آب*بندی*اش را برداشتم. خشک بود. آب مقطر ریختم تا روی صفحات را بگیرد. 2 درپوش آب*بندی را گذاشتم. با منبع تغذیه، 4.5 ولت به آن وصل کردم. رفته رفته ولتاژ دو سر باتری رسید به 4.5.
                      2 درپوش پلاستیکی در ولتاژ 4.5 گاهی پرتاب میشدند.
                      آیا شما می*دانید با این که ولتاژ 4.5، ولتاژ گازدهی سلولهای باتری سرب اسیدنیست، چرا 2 درپوش گاهی پرتاب میشدند؟
                      یه جایی در باتری داره آب تجزیه میکنه و تجزیه آب باعث تجمع گاز تو باتری میشه و گازها سر باتری را پرتاب میکنن،شاید دوتا ترمینال باتری داخل آب اسید هستن،احتمالا زیادی آب مقطر ریختی یه قسمت هایی از باتری که نباید تو آب اسید باشن،حالا تو آب اسید قرار گرفتن
                      جدیدترین ویرایش توسط invlover; ۱۸:۵۸ ۱۴۰۱/۱۱/۰۱.

                      دیدگاه


                        #71
                        پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                        نوشته اصلی توسط invlover نمایش پست ها
                        یه جایی در باتری داره آب تجزیه میکنه و تجزیه آب باعث تجمع گاز تو باتری میشه و گازها سر باتری را پرتاب میکنن،شاید دوتا ترمینال باتری داخل آب اسید هستن،احتمالا زیادی آب مقطر ریختی یه قسمت هایی از باتری که نباید تو آب اسید باشن،حالا تو آب اسید قرار گرفتن
                        با درود
                        ایشون گفتن به منبع تغذیه وصل کردن نه به شارژر
                        جریان زیاد و تحولات اب مقطر میتونه انفعالاتی مثل پیش انفجار ایجاد کرده باشه و خوب شده که درب ها پریدن چون اگه نمیپریدند مینفجر میشدن احتمالا
                        البته شاید

                        دیدگاه


                          #72
                          پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                          نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                          یکی از این باتریها را که ولتاژ نامی آنها 4 ولت است درآوردم. ولتاژش، 4.0 بود. درپوش رویی و سپس 2 درپوش آب*بندی*اش را برداشتم. خشک بود. آب مقطر ریختم تا روی صفحات را بگیرد. 2 درپوش آب*بندی را گذاشتم. با منبع تغذیه، 4.5 ولت به آن وصل کردم. رفته رفته ولتاژ دو سر باتری رسید به 4.5.
                          2 درپوش پلاستیکی در ولتاژ 4.5 گاهی پرتاب میشدند.
                          آیا شما می*دانید با این که ولتاژ 4.5، ولتاژ گازدهی سلولهای باتری سرب اسیدنیست، چرا 2 درپوش گاهی پرتاب میشدند؟
                          این باتری ها، به باتری های خشک معروفند.زیرا کارخانه داخل آنها تنها به اندازه ای آب مقطر میریزد که صفحات مرطوب شوند و بس.
                          آب مقطر اضافی باعث گازدهی میشود.
                          ----------------------------------------------
                          TIP42 بهتتر است

                          دیدگاه


                            #73
                            پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                            نوشته اصلی توسط invlover نمایش پست ها
                            یه جایی در باتری داره آب تجزیه میکنه و تجزیه آب باعث تجمع گاز تو باتری میشه و گازها سر باتری را پرتاب میکنن،شاید دوتا ترمینال باتری داخل آب اسید هستن،احتمالا زیادی آب مقطر ریختی یه قسمت هایی از باتری که نباید تو آب اسید باشن،حالا تو آب اسید قرار گرفتن
                            به جنبه*های مهمی اشاره کردید که جا دارد بررسی دقیق شوند.
                            داخل دو سلول، به*آسانی دیده نمیشود بلکه با کلی نور انداختن از جهات مختلف میشود از بالا دید. سعیم این بوده که فقط تا حدی آب مقطر بریزم که روی صفحات را بگیرد.
                            1. چطور میتوان مطمئن شد که مشکل حتماً ناشی از مواردی است که شما گفتید؟
                            2. برداشت من از مطالب شما این است که یکی از قسمتهایی که نباید داخل آب اسید باشد، ترمینالها هستند. چه قسمتهایی دیگری نباید داخل آب اسید باشند؟
                            3. اگر راه*حل این است که مقداری از آب اسید بیرون کشیده شود، باید تا کجا پایین برود؟ مگر لازم نیست روی صفحات را بگیرد؟

                            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                            نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                            با درود
                            ایشون گفتن به منبع تغذیه وصل کردن نه به شارژر
                            جریان زیاد و تحولات اب مقطر میتونه انفعالاتی مثل پیش انفجار ایجاد کرده باشه و خوب شده که درب ها پریدن چون اگه نمیپریدند مینفجر میشدن احتمالا
                            البته شاید
                            در زمانی که درپوشها گهگاهی می*پریدند، جریانی که کشیده میشد 2 میلی*آمپر بود.

                            دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                            نوشته اصلی توسط HS1386 نمایش پست ها
                            این باتری ها، به باتری های خشک معروفند.زیرا کارخانه داخل آنها تنها به اندازه ای آب مقطر میریزد که صفحات مرطوب شوند و بس.
                            آب مقطر اضافی باعث گازدهی میشود.
                            ----------------------------------------------
                            TIP42 بهتتر است
                            1. پس به نظر شما هم مشکل ناشی از آب مقطر زیادی است.
                            1-الف. آیا آب اسید اضافه را بیرون بکشم؟
                            1-ب. آب اسید چقدر باید باشد و چطور بفهمم که کافی است؟

                            2. منظورتان TIP41 است؟

                            دیدگاه


                              #74
                              پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                              نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                              به جنبه*های مهمی اشاره کردید که جا دارد بررسی دقیق شوند.
                              داخل دو سلول، به*آسانی دیده نمیشود بلکه با کلی نور انداختن از جهات مختلف میشود از بالا دید. سعیم این بوده که فقط تا حدی آب مقطر بریزم که روی صفحات را بگیرد.
                              1. چطور میتوان مطمئن شد که مشکل حتماً ناشی از مواردی است که شما گفتید؟
                              2. برداشت من از مطالب شما این است که یکی از قسمتهایی که نباید داخل آب اسید باشد، ترمینالها هستند. چه قسمتهایی دیگری نباید داخل آب اسید باشند؟
                              3. اگر راه*حل این است که مقداری از آب اسید بیرون کشیده شود، باید تا کجا پایین برود؟ مگر لازم نیست روی صفحات را بگیرد؟

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                              در زمانی که درپوشها گهگاهی می*پریدند، جریانی که کشیده میشد 2 میلی*آمپر بود.

                              دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                              1. پس به نظر شما هم مشکل ناشی از آب مقطر زیادی است.
                              1-الف. آیا آب اسید اضافه را بیرون بکشم؟
                              1-ب. آب اسید چقدر باید باشد و چطور بفهمم که کافی است؟

                              2. منظورتان TIP41 است؟
                              1- درپوش باتری ها را جدا کنید و باتری را در یک ظرف وارونه کنید تا اسید اضافه خارج شود، این بهترین حالت است.
                              2- بله، یادم رفت شما نیاز به ترانزیستور NPN دارید نه PNP.

                              دیدگاه


                                #75
                                پاسخ : درخواست راهنمایی در تعمیر چراغ اضطراری شارژی ال*ای*دی (DP LED-721)

                                نوشته اصلی توسط Tanha7 نمایش پست ها
                                به جنبه*های مهمی اشاره کردید که جا دارد بررسی دقیق شوند.
                                داخل دو سلول، به*آسانی دیده نمیشود بلکه با کلی نور انداختن از جهات مختلف میشود از بالا دید. سعیم این بوده که فقط تا حدی آب مقطر بریزم که روی صفحات را بگیرد.
                                1. چطور میتوان مطمئن شد که مشکل حتماً ناشی از مواردی است که شما گفتید؟
                                2. برداشت من از مطالب شما این است که یکی از قسمتهایی که نباید داخل آب اسید باشد، ترمینالها هستند. چه قسمتهایی دیگری نباید داخل آب اسید باشند؟
                                3. اگر راه*حل این است که مقداری از آب اسید بیرون کشیده شود، باید تا کجا پایین برود؟ مگر لازم نیست روی صفحات را بگیرد؟

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم


                                در زمانی که درپوشها گهگاهی می*پریدند، جریانی که کشیده میشد 2 میلی*آمپر بود.

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم



                                1. پس به نظر شما هم مشکل ناشی از آب مقطر زیادی است.
                                1-الف. آیا آب اسید اضافه را بیرون بکشم؟
                                1-ب. آب اسید چقدر باید باشد و چطور بفهمم که کافی است؟

                                2. منظورتان TIP41 است؟
                                این باتری ها مواد جاذب آب اسید دارن،باتری را وارونه کن تا آب اسید اضافی بیاد بیرو
                                بعضی موقع ها هم باتری فرسوده میشه ازداخل اتصالی های کوچیکی پیدا میکنه گاز میده

                                دلیل: ادغام دو پست برای جلوگیری از اسپم

                                نوشته اصلی توسط کاکو نمایش پست ها
                                با درود
                                ایشون گفتن به منبع تغذیه وصل کردن نه به شارژر
                                جریان زیاد و تحولات اب مقطر میتونه انفعالاتی مثل پیش انفجار ایجاد کرده باشه و خوب شده که درب ها پریدن چون اگه نمیپریدند مینفجر میشدن احتمالا
                                البته شاید
                                وصل بودن به منبع تغذیه وقتی ولتاژ مناسب باشه هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه،نه احتمال انفجار نداره تو یه باتری کوچیک، زیاد گاز جمع نمیشه که بتونه انفجار ایجاد کنه، وجود در پوش ها برای همینه دیگه که گاز اضافی را خارج کنن
                                جدیدترین ویرایش توسط invlover; ۱۴:۵۰ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X