پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط paykan16
سلام
بنده همین الان تست کردم با یک قالب زرگ یخ تو آب با پمپ کولر ، آب رو تو رادیاتور بخاری به گردش درآوردم و باد خنکی میداد در حد کولر پژو . اما چون نمیشد ماشین رو روشن کرد قدرت فن زیاد نبود بخاطر همین نشد ببینم اتاق رو تا چه حد خنک میکنه
دماسنج هم نداشتم دماش رو اندازه بگیرم
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
سلام
آقا من یه فکر به سرم زد
برای خنک کردن طرف گرم چرا از توربوشارژ موتور و اینترکولر استفاده نکنیم؟؟؟
واسه عزیزانی که نمیدونن توربوشارژ یه وسیله هست که سر راه خروجی و ورودی موتور ماشین قرار میگیره
با فشار گاز خروجی موتور که به یه پره میخوره یه محور به گردش در میاد که اونم یه پره دیگه رو میچرخونه و حجم عظیم هوا رو وارد موتور میکنه
اینترکولر هم یه رادیاتور هست که هوای ورودی به موتور رو خنک میکنه
اگه به سایت http://www.turbonos.com چیزای جالبی پیدا میشه
نظرتون چیه؟ :-?
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
سلام دوستان
میبینم وقتی من کامنت نمیزنم , دوستان چیزی جلو نمیرن که جایه.... oo: بماند....
این هم کولر TEC ماشین من که براتون فیلمشو قرار دادم
پرتاب هوا تا نیم متر جلوتر و باد خنک تا 14 درجه وحتی پایینتر (با کار کردن کولر دما پایینتر میاید...)
این یک موتوره هست و شما باید برایه هر سرنشین , یک موتور قرار بدید
مثلا وانت که دو سرنشینست , بادید دو موتوره و برایه پیکان و پراید 4 سرنشینه , به 4 موتور نیاز دارید,
هر موتور حدود 120 وات که اگر برایه یک پیکان یا پراید در نظر بگیرید و 4 موتوره بسازید حدود 480 واتی مصرف داره که به نظر من برایه آلترناتور (دینام) 60 آمپری ماشین بالا باشه
پس من پیشنهاد 3 موتوره (2 تا برایه دو سرنشین جلو و یکی برایه سرنشین عقب) , چون ما اینورتر را تا 350 وات , به راحتی با آلترناتور ماشین راه اندازی و جریان کشی کردیم (اینورتر 500 وات با جریان کشی 350 وات)
حالا باید اروین خان بیان نظر بدن تا چه آمپری میشه از ماشین پراید و پیکانهایه نصل جدید کشید...
رادیاتورهایه خنک کننده باید بالایه پنجره (بالایه دستگیره درب خودرو) و در زاویه 45 درجه بر رویه سقف نصب بشه
رادیاتور کندانسور بر رویه سقف ماشین و نصب بر رویه باربند و کاملا عایقبندی شده در برابر تابش نور خورشید (دلایلشو در آزمایش دمایه پشتبام در چند پست قبل عرض کردم) , درجعبه چوبی یا پلاستیکی تا نور خورشید مستقیم بر رویه رادیاتور
تابیده نشه....
رادیاتور کوندانسوری که من بستم (بخاری پراید آلومینیومی تک لوله), فقط میشه با اون فن دور متوسط , یک موتورو راه انداخت
برایه موتورهایه بیشتر تا 3 موتور , من رادیاتور مسی بخاری پیکان سه لوله را پیشنهاد میکنم (با دو فن دور بالا 13 در 13 : بلبرینگی - مصرف بالایه یک آمپر - زخامت فن زیاد (هر چی فن کلفت تر باشه , پره ها از نظر دینامیکی بهتر بوده و بیشتر باد تولید میکنند (به گفته کسی که کارش فن هست..) و نصبت به فنهایه نازوکتر بادی بیشتر دارند...)
بالاتر از 3 موتور را برایه بخش کندانسور , باید رادیاتوری بزرگتر بست (هر موتور 3 ترموالکتریک 70 آمپریست که در ولتاژ 12 ماشین به دلیل نرسیدن به ولتاژ ماکزیمم (15.5 ولت) , جمعا هر موتور 3 TEC , با فنهاش حدود 10 آمپر مصرف داره)
بقیش هم خودتون با آزمون خطا بدست بیاد تا وقت نکنید بیاین به دیگرون فوحش و... بنویسید :sad:
آموزش در این چنین فروم ها خریته تمامه
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
والا پیکان که ماشین نیست هرچند که من خیلی باهاش خاطره دارم. بهتره برین لاوزم یدکی فروشی دقیقشو ببینید فابریک چند آمپره. من پیکانو میدونستم ولی یادم رفته :redface: ولی نباید بیشتر از 40A باشه.
مهران جان میشه همین سیستمی که فیلمشو گرفتی رو عکس بگیری و بگی هر کدوم از سمتهاش چیه؟ من یکم رفتم تو دیوار!
اون 15 درجه دمای کجا بود؟ اتاق؟! :eek: :eek: :eek: :eek: یا بادی که میزد بیرون؟ دمای اتاق چقدر بود؟
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط arvinfx
والا پیکان که ماشین نیست هرچند که من خیلی باهاش خاطره دارم. بهتره برین لاوزم یدکی فروشی دقیقشو ببینید فابریک چند آمپره. من پیکانو میدونستم ولی یادم رفته :redface: ولی نباید بیشتر از 40A باشه.
من نگفتم آلترناتور پیکان چند آمپره , خودم میدونم چنده
تو لیست قطعات پیکان وانت نوشته 60 آمپر
من پرسیدم که از ماشین چند آمپر میشه کشید بدون این که خللی در کار ماشین به وجود بیاد ؟حالا اگر میدونید جواب بدید....
پ.ن:
مهران دیگه کیه :surprised: :eek: اروین حالت بده ها هی میخوری تو دیوار
سنسور دما سنج هم داخل آب هست و کاملا در فیلم مشخصه (بادی که از رادیاتور خارج میشه معمولا یک تا دو درجه بالاتر از دمایه آبه (قبلا تست شده))
اتاق هم دماشو اول گرفتم , 35 -36 بود (کولر و پنجره ها را قبلا بسته بودم تا اتاق گرم بشه)
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط sina1359
من نگفتم آلترناتور پیکان چند آمپره , خودم میدونم چنده
تو لیست قطعات پیکان وانت نوشته 60 آمپر
من پرسیدم که از ماشین چند آمپر میشه کشید بدون این که خللی در کار ماشین به وجود بیاد ؟حالا اگر میدونید جواب بدید....
پ.ن:
مهران دیگه کیه :surprised: :eek: اروین حالت بده ها هی میخوری تو دیوار
سنسور دما سنج هم داخل آب هست و کاملا در فیلم مشخصه (بادی که از رادیاتور خارج میشه معمولا یک تا دو درجه بالاتر از دمایه آبه (قبلا تست شده))
اتاق هم دماشو اول گرفتم , 35 -36 بود (کولر و پنجره ها را قبلا بسته بودم تا اتاق گرم بشه)
داداش آروین ضایع شد داداش سینا فکر کردم مهران اینکارو کرده آخه اون عاشق این جنگولک بازیاس
در مورد پیکان مه یه بار سعی کردم براش کولر آبی بزارم که 2 تا فن پروانه رادیاتور پژو بهش وصل کردم برق نمیشد چراغهارو روشن کرد چون ماشین بعد یه مدت که باطری خالی میکرد بد کار میکرد و چراغ هاهم نورش سوسو میزد. موتورها هر کدوم 11A بودن. ولی با لامپ خاموش میشد
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
اروین خان یک چیزی یادم رفت بگم
حالا به صورت سوالی میپرسم:
کار کولر گازیو دیدید؟ چرا باید پنجره هایه ماشینو ببندید و هوایه پنکه ماشینو داخلی کنید؟ چرا در مدلهایه خانگی یا دفتری باید درب دفتر را ببندید؟
ممنون میشم پاسخ بدید اضافه شده در تاریخ :
نوشته اصلی توسط arvinfx
داداش آروین ضایع شد داداش سینا فکر کردم مهران اینکارو کرده آخه اون عاشق این جنگولک بازیاس
در مورد پیکان مه یه بار سعی کردم براش کولر آبی بزارم که 2 تا فن پروانه رادیاتور پژو بهش وصل کردم برق نمیشد چراغهارو روشن کرد چون ماشین بعد یه مدت که باطری خالی میکرد بد کار میکرد و چراغ هاهم نورش سوسو میزد. موتورها هر کدوم 11A بودن. ولی با لامپ خاموش میشد
من هی میخونم مهران ... :mrgreen:
میگم اروین از این اشتباه ها هیچ وقت نمیکنه
گفتم نکنه پاسخ به یکی از پستهایه قبلی مهران دادید...
پ.ن: حالا از پراید چند آمپر میشه کشید
یک چیز راستی: ممکنه پیکان شما مشکل داشت
راستش یکی از دوستام , دو سال پیش یک پیکان بگم لگن کم گفتم :mrgreen:
فکر کنم تهران الف بود (شوخی), گرفته بود برایه کارش
کارش چی بود , سنگ نمکو سوراخ میکرد داخلش لامپ یخچالی میزاشت جایه چراغ خواب میفروخت
تعداد زیادی از این چراغ خوابهارو , رویه پیکانه مورد نظر میچید و با اینورتر روشنشون میکرد
حدود 20 تا 30 عدد داعما روشن بود تا رنگها ی مختلف , مشتری ها را جذب کنه
موتور ماشین هم روشن میزاشت تا برق کم نیاره
اینورترش هم 500 وات چینی بود...
هر لامپ یخچالی هم 15 وات هست
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط sina1359
اروین خان یک چیزی یادم رفت بگم
حالا به صورت سوالی میپرسم:
کار کولر گازیو دیدید؟ چرا باید پنجره هایه ماشینو ببندید و هوایه پنکه ماشینو داخلی کنید؟ چرا در مدلهایه خانگی یا دفتری باید درب دفتر را ببندید؟
ممنون میشم پاسخ بدید
این سوال رو پرسیدی که منو مسخره کنی یعنی الان؟ :eek: مگه میشه کسی ندونه؟ اضافه شده در تاریخ :
نوشته اصلی توسط sina1359
[b]
پ.ن: حالا از پراید چند آمپر میشه کشید
گفتم نمیدونم
یک چیز راستی: ممکنه پیکان شما مشکل داشت
راستش یکی از دوستام , دو سال پیش یک پیکان بگم لگن کم گفتم :mrgreen:
فکر کنم تهران الف بود (شوخی), گرفته بود برایه کارش
کارش چی بود , سنگ نمکو سوراخ میکرد داخلش لامپ یخچالی میزاشت جایه چراغ خواب میفروخت
تعداد زیادی از این چراغ خوابهارو , رویه پیکانه مورد نظر میچید و با اینورتر روشنشون میکرد
حدود 20 تا 30 عدد داعما روشن بود تا رنگها ی مختلف , مشتری ها را جذب کنه
موتور ماشین هم روشن میزاشت تا برق کم نیاره
اینورترش هم 500 وات چینی بود...
هر لامپ یخچالی هم 15 وات هست
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
بیا آروین خان
براتون بهتر فیلم برداری کردم
فن رادیاتور سرمایشیو , خاموش کردم تا ببینم دمایه آب از 15 درچه چه مدت زمان میبره تا به نزدیکی صفر برسه (میدونید که آب در حال جریان یخ نمیزنه و دلیلش اصطکاک آبه...)
حدود 8 دقیقه زمان برد..
اما از 25 تا 15 را در مدت 2 دقیقه زمان میبره
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط arvinfx
این سوال رو پرسیدی که منو مسخره کنی یعنی الان؟ :eek: مگه میشه کسی ندونه؟
مسخره چیه آروین ؟
این حرفا چیه؟
میخواستم یک بحثیو باز کنم , گفتم شما اول شروع کنید چون خودتون شروع کننده اون بحث بودید
نوشته اصلی توسط arvinfx
اون 15 درجه دمای کجا بود؟ اتاق؟!
, اما انگار بد برداشت کردید...
بحث اینه : من دمایه خروجی فنو مثلا 18 در سایت قرار میدم
این دما مال چیه؟ چند درجه کاهش نصبت به چی؟ دمایه کجا؟ آیا فقط کار ما کاهش دمایه اطراف رادیاتور سرمایشیه؟ دمایه اتاق من با اتاق شما فرق داره؟
نه این نمیتونه درست باشه :
من باید یک کابین اندازه صندلی راننده پیدا کنم و قسمت سرمایشی را داخل اون قرار بدم تا کولر داعما هوایه داخل کابینو به جریان بندازه و خنک کنه
بعد میشه ثابت کرد که هر یک موتور (واحد سرمایشی sina1359 :mrgreen میتونه یک سرنشینو خنک کنه...
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط sina1359
بیا آروین خان
براتون بهتر فیلم برداری کردم
فن رادیاتور سرمایشیو , خاموش کردم تا ببینم دمایه آب از 15 درچه چه مدت زمان میبره تا به نزدیکی صفر برسه (میدونید که آب در حال جریان یخ نمیزنه و دلیلش اصطکاک آبه...)
حدود 8 دقیقه زمان برد..
اما از 25 تا 15 را در مدت 2 دقیقه زمان میبره
توان مصرفی کل سیستم چقدر بود؟ حدودا" چند لیتر آب رو تو اینزمان این مقدار سرد کرد؟
فیمم میبینم ولی بعید میدونم چیزی ازش سر دربیارم چون نمیدونم چیه دقیقا" یه چیزایی قبلا گفته بودی ولی الان یادم رفته. اگه میشه دیاگرامشو اینجا بزاری خیلی ممنون میشم.
کار کولر گازیو دیدید؟ چرا باید پنجره هایه ماشینو ببندید و هوایه پنکه ماشینو داخلی کنید؟ چرا در مدلهایه خانگی یا دفتری باید درب دفتر را ببندید؟
کولر گازی درواقع یه از نظر فیزیکی یه پمپ گرماس یعنی انتقال دهنده حرارته و از اونجایی که یه طرف سرد میشه ما از اونطرف سردش ترجمش میکنیم و میگیم خنک کننده. پس اگر ما پنجره رو باز بزاریم خوب توی سیستم نشتی گرمایی خواهیم داشت یا به عبارتی سرما رو از دست میدیم.
در کولر آبی ما از خاصیت [glow=red,2,300]گماگیر[/glow] بودن تبخیر آب برای خنک کردن هوای استفاده میکنیم . برای همین باید همیشه هوا توی محفظه ای که میخایم خنک بشه پمپ بشه، بنابر این باید یه راه در رو داشته باشه که هوای خنک شده بتونه وارد بشه که پنجره رو باز میزاریم برای انکار.
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط sina1359
[b]مسخره چیه آروین ؟
این حرفا چیه؟
میخواستم یک بحثیو باز کنم , گفتم شما اول شروع کنید چون خودتون شروع کننده اون بحث بودید, اما انگار بد برداشت کردید...
بحث اینه : من دمایه خروجی فنو مثلا 18 در سایت قرار میدم
این دما مال چیه؟ چند درجه کاهش نصبت به چی؟ دمایه کجا؟ آیا فقط کار ما کاهش دمایه اطراف رادیاتور سرمایشیه؟ دمایه اتاق من با اتاق شما فرق داره؟
نه والا نمیدونمس نمیدونی ببخشید. :redface:
منظورت از سایت چیه؟
کولر گازی سنسور دماش روی همون صفحه ایه که شما تنظیمش میکنی یعنی دمای اتاق براش مهمه نه جای دیگه. دمای خودشم چک میکنه که یخ نزنه توی قدیمی هاش هی قطع و وصل میشد توی جدیدا دورش کم و زیاد میشه که میگن اینورتوری
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط arvinfx
نه والا نمیدونمس نمیدونی ببخشید. :redface:
نه میدونستم
دیدید استادها گاهی در بین حرفاشون از دانشجو میخوان تا بحثو ادامه بده و تکمیل کنه تا بحث بین استاد و دانشجو به اشتراک گذاشته بشه
من هم میخواستم همین کارو کنم تا چند نفری بحثو جلو ببریم , بعد این جوری شد
نوشته اصلی توسط arvinfx
منظورت از سایت چیه؟
مثلا من دمایه خروجی فن سرمایشیمو 18 تو فروم (سایت :mrgreen تایپ میکنم
حالا شما از کجا میدونید که دمایه قبل از رادیات سرمایشه چند درجه بوده و تا چند درچه دما را در عبور از رادیاتور کاهش میده !
چون اتاق من برایه این کولر , بینهایت هست و نمیشه کاهش دقیق دما را در این کولر مشخص کرد
ما باید اونو در یک اتاق کوچک , که حدود فضایه یک سرنشین ماشین هست , قرار بدیم و بعد از مثلا 30 دقیقه ببینیم که دمایه در حال گردش در کولر تا چه درجه کاهش داشته...
پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
نوشته اصلی توسط arvinfx
توان مصرفی کل سیستم چقدر بود؟
توان مصرفی عرض کردم برایه یک موتور در واحد سینا1359 :mrgreen: یا همان 3 ترموالکتریک در ولتاژ 12.5 ولت 10 آمپر با فن کندانسور بود (فن سرمایشی جدا وصل کردم)
حدود 120 وات که پمپها هم یکی 5 و دیگری 15 وات دارند
نوشته اصلی توسط arvinfx
حدودا" چند لیتر آب رو تو اینزمان این مقدار سرد کرد؟.
با آب لوله ها و واتر بلاک و آب داخل رادیاتور فکر کنم حدود یک لیوان میشه , یا بیشتر (دقیق نمیدونم , وقتی ریختم دقت نکردم)
دیدگاه