پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )
سلام دوست عزیز
خوب هستید ؟
ببینید دوست گرامی , استفاده از آب خروجی رادیاتور به عنوان کولر یک بحثی است (1) و استفاده ار ترموالکتریم بحث دیگریست (2)
(1) حالا آب خروجی پیکان کاربراتوری که شما می فرمایید 33 درجه , که حرفتان حتما صحیح است
همچنبن پیکان (تا جایی که یادم هست) فن رادیاتورش به موتور متصل هست و با دور موتور کار میکند و...
اما پراید (انژکتری)یا هر ماشین انژکتری دیگری , برعکس کاربراتوریها , دمایه آب خیلی بالاتر هست ....
همچنین فن رادیاتور هم برقیست و زمانی که لازم باشد , روشن و خاموش میشود....
(2) ترموالکتریک میزان دلتا تی اون (اختلاف دمایه قسمت سرد با گرم) 70 درجه هست (به گفته دیتا شیتشون...)
اما در واقعیت به این صورت نیست و در بهترین شرایط 50 درجه هست (که هر چه قسمت گرمایی اون بدتر دفع حرارت شود و یا دمایه قسمت گرم بالاتر رود
این فاصله کمتر و کمتر میشود)
حالا میگیریم همان 50 درجه , شما آب واتر بلاک را به 35 درجه رساندید که بر اساس فرمول در قسمت سرمایشی ترموالکتریک باید داشته باشید 17- درجه
که درست است , برایه تولید یخ بر رویه اون و برای آزمایشگاه
ولی در استفاده کولری , با یک هیتسینک خیلی خوب و پره ها و هسته نازوک و خارجی و فن دور پایین , شما بادی که تولید میکنید (دمایه باد را عرض میکنم)
ماکزیمم 10 تا 15 درجه دلتا تی بیشتر ندارید (با دمایه آب داخل واتر کولینگ)
پس با 35 درجه شما ماکزیمم 20 تا 25 درجه باد خنک دارید که کولر خوبی در نمیاد
اما اگر بتونید با رادیات مسی و فنهایه بلبرینگ دار دور بالا , بتونید دمایه آب را به 25 درجه برسونید (داخل واتر بلاک)
اون زمان بادی در حدود 15 تا 10 درجه در بهترین شرایط حاصل میکنید که کولری قوی خواهد بود (حال بسته به اندازه محیط تعداد ترموالکتریک و اندازه
رادیات تغییر میکند....)
اما شما در ماشین و مثلا در دمایه 40 درجه میتونید آب را با رادیات و فن به دمایه 25 برسونید که حدود 15 درجه از محیط پایینتر است؟
نوشته اصلی توسط Mahdy111
خوب هستید ؟
ببینید دوست گرامی , استفاده از آب خروجی رادیاتور به عنوان کولر یک بحثی است (1) و استفاده ار ترموالکتریم بحث دیگریست (2)
(1) حالا آب خروجی پیکان کاربراتوری که شما می فرمایید 33 درجه , که حرفتان حتما صحیح است
همچنبن پیکان (تا جایی که یادم هست) فن رادیاتورش به موتور متصل هست و با دور موتور کار میکند و...
اما پراید (انژکتری)یا هر ماشین انژکتری دیگری , برعکس کاربراتوریها , دمایه آب خیلی بالاتر هست ....
همچنین فن رادیاتور هم برقیست و زمانی که لازم باشد , روشن و خاموش میشود....
(2) ترموالکتریک میزان دلتا تی اون (اختلاف دمایه قسمت سرد با گرم) 70 درجه هست (به گفته دیتا شیتشون...)
اما در واقعیت به این صورت نیست و در بهترین شرایط 50 درجه هست (که هر چه قسمت گرمایی اون بدتر دفع حرارت شود و یا دمایه قسمت گرم بالاتر رود
این فاصله کمتر و کمتر میشود)
حالا میگیریم همان 50 درجه , شما آب واتر بلاک را به 35 درجه رساندید که بر اساس فرمول در قسمت سرمایشی ترموالکتریک باید داشته باشید 17- درجه
که درست است , برایه تولید یخ بر رویه اون و برای آزمایشگاه
ولی در استفاده کولری , با یک هیتسینک خیلی خوب و پره ها و هسته نازوک و خارجی و فن دور پایین , شما بادی که تولید میکنید (دمایه باد را عرض میکنم)
ماکزیمم 10 تا 15 درجه دلتا تی بیشتر ندارید (با دمایه آب داخل واتر کولینگ)
پس با 35 درجه شما ماکزیمم 20 تا 25 درجه باد خنک دارید که کولر خوبی در نمیاد
اما اگر بتونید با رادیات مسی و فنهایه بلبرینگ دار دور بالا , بتونید دمایه آب را به 25 درجه برسونید (داخل واتر بلاک)
اون زمان بادی در حدود 15 تا 10 درجه در بهترین شرایط حاصل میکنید که کولری قوی خواهد بود (حال بسته به اندازه محیط تعداد ترموالکتریک و اندازه
رادیات تغییر میکند....)
اما شما در ماشین و مثلا در دمایه 40 درجه میتونید آب را با رادیات و فن به دمایه 25 برسونید که حدود 15 درجه از محیط پایینتر است؟
دیدگاه