اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

    دماش خیلی پایین میاد ?

    دیدگاه


      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

      نوشته اصلی توسط AmirHossein98
      سلام دوستان :bye
      برای خنک کردن یک لیوان آب در یک محفظه ی عایق کوچک اندازه خود لیوان یا یخورده بزرگتر 12706با یک هیت سینگ گازی100وات جواب گو هست؟؟؟ :question:
      من یه بار با 60W سعی کردم یه لیوان آب رو خنک کنم 2-3 ساعت طول کشید 4-5 درجه فقط دماش اومد پایین! بازم میگم این المانها برای کارهای اقتصادی کارایی ندارن

      دیدگاه


        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

        این قطعه برای خنک کردن سریع ولی جرم کمتر کاربرد داره یعنی در مجموع انرژی که باید منتقل بشه باید کم باشه!
        اینطوری بهتره جرم ماده ای که باید خنک بشه باید نسبت به جرم قطعه خنک کننده کمتر باشه! مثلا دیود لیزر یا قطعات گیرنده ی لیزر و یک سری قطعات حساس اندازه گیری که قیمت و ارزش بالایی دارند حتی برای خنک کردن سی پی یو هم نمیشه از اینها استفاده کرد چون اندازه ی سی پی یو و گرماش خیلی نزدیک سایز خود قطعه هست
        یعنی اگر شما دو تا از اینها رو میخواهید سری کنید تا به دمای کمتری برسید باید قطعه ی دوم کوچکتر از اولی و همینطور تا اخر باشه مشابه هرم!

        دیدگاه


          پاسخ : همه چز درباره المان ها سردکننده TECو سست&#16

          تشکر از همه دوستان
          با یه عایق کاری خوب قابلمه و دوتا المان 75 وات تونستم به دمای 15 درجه زیر صفر برای 600 سی سی الکل برسم ولی خیلی طول میکشه تا به این دما برسه برگردم سر کار چندتا عکس میگزارم

          دیدگاه


            پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

            فرمول توان برابر است با میزان کار انجام شده در واحد زمان! کار در اینجا انرژی منتقل شده هست که برابر است با w=mcdt
            و
            p=w/t
            یعنی برای 600 سی سی اتانول داریم:

            0.8*0.6*2.44*((15-)-30)=53 کیلوژول

            برای انتقال این میزان انرژی در یک ثانیه به توان 53 کیلو وات! نیاز داریم اگر در دو ثانیه بخواهیم انرژی رو منتقل کنیم به نصف این مقدار و ... (البته با بازدهی 100 در صد ماشین!) یعنی اگر بازدهی ماشین 10 درصد باشد و بخواهیم این انرژی رو منتقل کنیم در یک ثانیه! به 530 کیلو وات انرژی برق نیاز داریم

            با توجه به اینکه بازدهی این المان 4-5 درصد میباشد و توان قطعه ی شما 75 وات که دو عدد میشود 150 وات به راحتی زمان بدست می اید :
            53کیلو ژول تقسیم بر 150 وات ضرب در 20 تا 25 میشود : 7100 ثانیه
            اون 20 تا 25 بازدهی این قطعه هست!
            یعنی برای 500 سی سی الکل که نیم کیلو وزن دارد شما در بهترین حالت و با فرض توانایی خنک کردن قسمت گرم قطعه به دو ساعت زمان نیاز دارید
            هر قدر این توانایی در خنک کردن قسمت گرم به مشکل بر بخورید زمان طولانی تر خواهد شد و یا خواهد سوخت

            اگر 4 تا از این قطعه رو روی هم قرار بدید طوری که بالاترین قطعه کوچکترین باشه و شکل هرم میتونید دو تا 3 سی سی از الکل رو احتمالا منجمد کنید و پایینتر برید حتی

            دیدگاه


              پاسخ : همه چز درباره المان ها سردکننده TECو سستم Water Cooling ( بسار جالب )

              کارت درسته رفیق حدود 3 ساعت زمان میبره

              دیدگاه


                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                برای اینکه زمانت نصف بشه میتونی الکل رو بذاری داخل فریزر و هر وقت هر اندازه نیاز داشتید بردارید و داخل این دستگاهتون بریزید تا در عرض نیم تا یک ساعت (بسته به دمای فریزر) به دمای حداقل برسید! یا اینکه تعداد تک ها رو بیشتر کنید

                دیدگاه


                  پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                  تامین جریان چند تگ و دفع گرمای اون ها هم سخت هست کمی
                  اگه این زندگی باشه , اگه این سهمم از دنیاست ; من از مردن هراسم نیست

                  دیدگاه


                    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                    نمیشه کولری باهاش درست کرد و داخل ماشین استفاده کرد؟
                    هم ولتاژ 12 داریم هم آمپر بالا

                    دیدگاه


                      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                      نوشته اصلی توسط RahimEdison
                      نمیشه کولری باهاش درست کرد و داخل ماشین استفاده کرد؟
                      هم ولتاژ 12 داریم هم آمپر بالا
                      ولی یه منبع سرد دائمی نداری!
                      آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                      116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                      از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                      دیدگاه


                        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                        نوشته اصلی توسط RahimEdison
                        نمیشه کولری باهاش درست کرد و داخل ماشین استفاده کرد؟
                        هم ولتاژ 12 داریم هم آمپر بالا
                        قبلا سعی شده باهاش کولر درست کنن ولی با برق شهر هم امکانش نبود. تلفاطی که باید دفع بشه کمیت بزرگیه و دفعش کار راحتی نیست.
                        کولر ماشین حدود3000W توان مصرف میکنه تا بتونه محیط گلخانه ای ماشین رو خنک کنه این المانها فکر کنم باید 30000W توان بهشون داد تازه اگر به علت گرما جایی نسوزه

                        دیدگاه


                          پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                          توی ماشین کولر که نه،ولی یخچال میشه ساخت
                          اکثر یخچال های ماشینی تو خوردوهای لوکس از همینها استفاده میکنند
                          برای سطح گرمش هم میشه از خروجی رادیات خود ماشین استفاده کرد،کسی میدونه دمای اب خروجی از رایات ماشین چقدره؟

                          دیدگاه


                            پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                            نوشته اصلی توسط R EZ A
                            توی ماشین کولر که نه،ولی یخچال میشه ساخت
                            اکثر یخچال های ماشینی تو خوردوهای لوکس از همینها استفاده میکنند
                            برای سطح گرمش هم میشه از خروجی رادیات خود ماشین استفاده کرد،کسی میدونه دمای اب خروجی از رایات ماشین چقدره؟
                            سلام
                            این مدل هایی که در خودروهای لوکس استفاده میشه .....از سرمای کولر ماشین سو استفاده میکنن.......
                            یعنی تا وقتی کولر روشنه داخل یخچال هم خوب خنک میشه....خوب خودروهای لوکس هم در گرما خوب خنک میکنن....

                            اگر شاد بودی آرام بخند تا غم بیدار نشود

                            دیدگاه


                              پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                              نوشته اصلی توسط R EZ A
                              توی ماشین کولر که نه،ولی یخچال میشه ساخت
                              اکثر یخچال های ماشینی تو خوردوهای لوکس از همینها استفاده میکنند
                              برای سطح گرمش هم میشه از خروجی رادیات خود ماشین استفاده کرد،کسی میدونه دمای اب خروجی از رایات ماشین چقدره؟
                              ترموستات ماشین حداقل بالای 75 درجه آزاد میشه(75؛ 83 و...)
                              یعنی آب ورودی به رادیات بالای 75 درجه خواهد بود!
                              فرض رو بر این بگیریم که در بهترین شرایط رادیات 30 درجه دمای آب رو کاهش بده؛ آب خروجی از رایات نهایتا 40-50 درجه میشه!

                              تنها راهش همونطور که جناب Ghasede del فرمودن استفاده یا سواستفاده از کولر خود ماشین هست!
                              آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                              116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                              از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                              دیدگاه


                                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                                در یک حالت ممکنه این المانها اقتصادی باشه. البته شرایط اختلاف دمایی باید باشه. مثلا تو ماشین هم دمای بالا داریم هم هوای محیط که اختلاف حدود 50-40 درجه داره. صرفه اقتصادی وقتی محیا میشه که از خود این المانها برای تولید الکتریسیته استفاده بشه.
                                من دسترسی به المانم ندارم اگر میشه یکی امتحان کنه با آب جوش و دمای اتاق ببینه چقدر توان میتونه تولید کنه.... اینجوری بازده ماشین رو هم میشه زیاد کرد با تولید گرما به برق و کمک به آلترناتور میشه...

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X