پاسخ : کنترل گشتاور خروجی موتور دی سی
سلام اقا این صفحه خیلی کند بالا میاد ادمو پشیمون میکنه ولی چون جالبه مجبورم
اقا شما حتی یه عکس کوچولو لزسیم های موتور ننداختین خوب چطور میشه فهمید چه موتوری رو داریم
اولا شما به چه وسیله ای مقدار گشتاور رو کالیبره میکنید مثلا چه طور تشخیص میدید که مقدار گشتاور ایجاد شده چقدره
در مورد ذور استپ موتور نمیشه راجب دور نهایی اون بحث کرد همانطور که عرض کردم با اضافه کردن داونه ولت در حالتی که پهنای پالس کم بشه باز هم قدرت چرخش داریم
ولی مساله شما شبیه مساله پیدا کردن پرتقال فروش شده
شما ذر پست قبلی یک جا سر عت بالا را عنوان میفرمایید یک جای دیگر کنترل گشتاور آنهم به طور کامل
حداقل بفرمایید موتور شما چند سیم قدرت دارد و ازکجا مظمعن هستید باقی سیم ها انکودر نیست و سنسور هال است البته عنایت بفرمایید حتی اگر سنسور حال روی موتور باشد روش کار موتور شبیه خانواده استپر است فقط چون چرخش به صورت پله پله نیست سرعت بالاتر میرود
باز هم شما با تغییر همزمان پعنای پالس ها و عرض پالسها میتوانید سرعت و گشتاور را کنترل کنید
ای سی های مجتمع در بازار موجودند که در سیستمهای فکس و اسکنر و ویدئو تیپ های قدیمی کاربرد دارند و میتوانند همه چیز این موتور را کنترل کنند البته با یک طبقه تقویت قدرت
البته در دورهای استاندارد شما مجاز به افزایش دامنه پالس ها نیستید ویا عرض پالسها ولی با کنترل عرض و دامنه پاسها یقینا قدرت موتور کم میشود و اگر نشود قوانین فیزیک ومکانیک نقض میشود حال میماند چطور قدرت کششی انرا انداره بزنید
بدنیست بذانید هر گونه موتوری یک ضریب روشن بودن دارد و نباید فکر کنید مثلا یک موتور براشلس دی سی به صرف یدک کشیدن این نام میتواند 24ساعته بگردد یا یک موتور دی سی معمولی به صرف داشتن این نام میتواند تا ابد بگردد روی بدنه هر موتور روی پلاک ان ضریبی نوشته شده این ضریب نسبت روشن بودن به خاموش بودن موتور را نشان میدهد و ابدا ربطی به نوع موتور ندارد مثلا اگر نوشته شده 30 درصد یعنی این موتور به ازای هر 30 ثانیه روشن بودن باید 70 ثانیه خاموش باشد حالا هر نوعی که هست باشد
موتورهای داعم کار این ضریب 100 است موتور نازل پرینتر استپره ولی تقریبا داعما کار میکنه
سلام اقا این صفحه خیلی کند بالا میاد ادمو پشیمون میکنه ولی چون جالبه مجبورم
اقا شما حتی یه عکس کوچولو لزسیم های موتور ننداختین خوب چطور میشه فهمید چه موتوری رو داریم
اولا شما به چه وسیله ای مقدار گشتاور رو کالیبره میکنید مثلا چه طور تشخیص میدید که مقدار گشتاور ایجاد شده چقدره
در مورد ذور استپ موتور نمیشه راجب دور نهایی اون بحث کرد همانطور که عرض کردم با اضافه کردن داونه ولت در حالتی که پهنای پالس کم بشه باز هم قدرت چرخش داریم
ولی مساله شما شبیه مساله پیدا کردن پرتقال فروش شده
شما ذر پست قبلی یک جا سر عت بالا را عنوان میفرمایید یک جای دیگر کنترل گشتاور آنهم به طور کامل
حداقل بفرمایید موتور شما چند سیم قدرت دارد و ازکجا مظمعن هستید باقی سیم ها انکودر نیست و سنسور هال است البته عنایت بفرمایید حتی اگر سنسور حال روی موتور باشد روش کار موتور شبیه خانواده استپر است فقط چون چرخش به صورت پله پله نیست سرعت بالاتر میرود
باز هم شما با تغییر همزمان پعنای پالس ها و عرض پالسها میتوانید سرعت و گشتاور را کنترل کنید
ای سی های مجتمع در بازار موجودند که در سیستمهای فکس و اسکنر و ویدئو تیپ های قدیمی کاربرد دارند و میتوانند همه چیز این موتور را کنترل کنند البته با یک طبقه تقویت قدرت
البته در دورهای استاندارد شما مجاز به افزایش دامنه پالس ها نیستید ویا عرض پالسها ولی با کنترل عرض و دامنه پاسها یقینا قدرت موتور کم میشود و اگر نشود قوانین فیزیک ومکانیک نقض میشود حال میماند چطور قدرت کششی انرا انداره بزنید
بدنیست بذانید هر گونه موتوری یک ضریب روشن بودن دارد و نباید فکر کنید مثلا یک موتور براشلس دی سی به صرف یدک کشیدن این نام میتواند 24ساعته بگردد یا یک موتور دی سی معمولی به صرف داشتن این نام میتواند تا ابد بگردد روی بدنه هر موتور روی پلاک ان ضریبی نوشته شده این ضریب نسبت روشن بودن به خاموش بودن موتور را نشان میدهد و ابدا ربطی به نوع موتور ندارد مثلا اگر نوشته شده 30 درصد یعنی این موتور به ازای هر 30 ثانیه روشن بودن باید 70 ثانیه خاموش باشد حالا هر نوعی که هست باشد
موتورهای داعم کار این ضریب 100 است موتور نازل پرینتر استپره ولی تقریبا داعما کار میکنه
دیدگاه