اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درایورهای LED

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : درایورهای LED

    مثلا برای 18 ولت طراحی کردم دقیقا همون زنری رو گذاشتم که نرم افزار میگه ... ولتاژ زنر و زیاد تر کنم؟؟؟ مثلا دو برابر؟ ی این که از اول طراحی کنم برای ولتاژ بالاتر؟

    دیدگاه


      پاسخ : درایورهای LED

      آقای وروجک .. مقدار زنر رو هم زیاد کردم ... 20 ولت ... توی حالت بی باری درسته ها .. ولی هر باری که وصل میکنم دوباره ولتاژ مثل حالت قبل افت میکنه و 11 ولت میشه!!!!
      توی حالتی که زنر 16 ولت هم گذاشته بودم هم تو حالت بارداری 11 ولت میشد :eek:
      فک کنم جای دیگه مدار ایراد داره نه؟؟

      دیدگاه


        پاسخ : درایورهای LED

        نوشته اصلی توسط kazemmajid
        سلام
        من مدار رو مطابق شماتیک پیشنهادی آقا مسعود پیاده سازی کردم ولی خروجی رو برای 65 ولت و جریان 350 میلی آمپر در نظر گرفتم و ترانس رو برای اون پیچیدم و از آی سی TNY278 استفاده کردم بقیه مقادیر رو مطابق مدار آقا مسعود در نظر گرفتم . در حالت بی باری ولتاژ عدد 67 ولت رو نشان می داد و وقتی که 18 تا ال ای دی متصل کردم به جای جریان 350 میلی آمپر جریان 50 میلی آمپر رو نشان می داد با کم کردن تعداد ال ای دی ها باز هم جریان کمتر می شد طبق گفته آقا مسعود مدار فیدبک رو از مدار خارج کردم و مثل یک منبع ولتاژ ثابت با اون رفتار کردم ولی جریان به حدی زیاد بود که ابتدا نور به طور لحظه ای خیلی زیاد شد و بعد مدار اصلا خروجی نمی داد و ال ای دی ها خاموش می شدند . شماتیک مدارم رو گذاشتم تا دوستان راهنمایی کنند.
        http://0.1.1.img98.net/show.php/435576_led-driver.png.html
        متشکرم
        سلام آقا کاظم. شما که فقط یک شماتیک برام گذاشتی و مشخصات ترانس و ... نفرستادی.شما دقت کن سرهای شروع پیچش ترانس (سرهای نقطه دار) رو درست پیچیده باشی.فاصله هوایی بسیار مهمه. ولی اگه در حالت فیدبک ولتاژ جواب مثبت گرفتی باید تو قسمت فیدبک جریان مشکلت رو جستجو کنی. یعنی شما با یک زنر و مقاومت و ... طبق نقشه PI مدارت رو ببند اگه مدارت 67 ولت رو داد بعد بیا با یک بار یا مثلا با یک تعداد مقاومت وات بالا تستش کن ببین 350 میلی رو راحت میده بدون اینکه آی سی و اسنابر و ... خیلی داغ کنه. یعنی اگه 67 ولت رو داد با چند مقاومت وات بالا یک بار درست کن که بشه 191 اهم طبق قانون v=RI و توان مقاومت ها هم بالای 25 وات باشه.اینها رو وصل کن به خروجی ببین حدود سیصد و پنجام میلی میکشه یا نه و اگه میکشه در طولانی مدت آی سی و اسنابر و ... خیلی داغ نمیکنن البته اینها رو میگم چون شما بار اولتونه که این مدار رو میزنید و اگه راه بیوفتین دیگه لازم نیست تو حالت ولتاژ تست کنید.خلاصه اگه مدار جواب داد مشکل از قسمت فیدبک جریانه و اگه افت شدید ولتاژ و یا داغ شدن زیاد و... داشتین باید عیب رو در قسمتهای دیگه مخصوصا ترانس جستجو کنی. من در خدمتم اگه میخوای پی سی بی رو بفرستی مشهد بفرست.

        ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

        دیدگاه


          پاسخ : درایورهای LED

          نوشته اصلی توسط voroojak_52000
          دلیلش زنریه که به کار بردید . زنر رو به اندازه همون ولتاژ لازم برای خروجی بذار . توی فلای بک همیشه در حالت بیباری ولتاژ خروجی بیشتر از حالت بارداریه .
          سلام. تو حالت بی باری کمی ولتاژ بیشتر ولی دو دهم ولت یا سه دهم ولت نه مثل دوستمون هفت ولت حتی من یک بار یکسری سوئیچینگ ساختم (تعداد) که نیم ولت افت داشت که همه رو باز کردم دوباره درست کردم. و اما مشکل دوستمون میتونه از:
          1- اشتباه در شروع سر ترانس
          2- ضخامت سیمها و بد پیچیدن
          3- اشتباه در قسمتهای مختلف مدار ولی بیشتر مشکلات در این ترانسه چون لحیم کردن یکسری خازن و مقاومت آی سی که خیلی سخت نیست. در ضمن سعی کنید شبیه پی سی بی های نمونه خود PI بزنید و هیت سینک آی سی و دیود خروجی رو هم رعایت کنید. موفق باشین.
          ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

          دیدگاه


            پاسخ : درایورهای LED

            نوشته اصلی توسط ms2000
            سلام. تو حالت بی باری کمی ولتاژ بیشتر ولی دو دهم ولت یا سه دهم ولت نه مثل دوستمون هفت ولت حتی من یک بار یکسری سوئیچینگ ساختم (تعداد) که نیم ولت افت داشت که همه رو باز کردم دوباره درست کردم. و اما مشکل دوستمون میتونه از:
            1- اشتباه در شروع سر ترانس
            2- ضخامت سیمها و بد پیچیدن
            3- اشتباه در قسمتهای مختلف مدار ولی بیشتر مشکلات در این ترانسه چون لحیم کردن یکسری خازن و مقاومت آی سی که خیلی سخت نیست. در ضمن سعی کنید شبیه پی سی بی های نمونه خود PI بزنید و هیت سینک آی سی و دیود خروجی رو هم رعایت کنید. موفق باشین.
            اول خدمت آقا مسعود گل عرض کنم که صحبتی که من در مورد اضافه ولتاژ زدم بارها به چشم دیدم و توی برگه های اطلاعاتی خود این آی سی هم موجوده که راههای برطرف کردنشو توضیح داده تا 10 ولت هم من به راحتی دیدم که در حالت بی باری اضافه ولتاژ داریم. علاوه بر اون یادمه توی یکی از پست های استاد احمد هم بهش اشاره شده بود
            اما چیزی که به ذهنم میرسه اینه که شما مدارتون طوریه که توان محدود شده. من مدار شما رو ندیدم و اشاره ای هم نکردید که از کدوم سری استفاده کردید اگه از top استفاده میکنید احتمالا اون مقاومت فیدبک جریان رو نادرست انتخاب کردید که محدودیت ایجاد کرده .در هر صورت مدارتون رو قرار بدید تا بتونیم بهتر نظر بدیم .

            دیدگاه


              پاسخ : درایورهای LED

              سلام وقت بخیر.
              من با نرم افزار مداری طراحی کردم با ولتاژ 39ولت و 210میلی آمپر که بدون بار ولتاز درست میگیرم ولی به محض اینکه بار رو وصل میکنم اصلا جریان نمیده و ولتازم 5 ولت میشه میخواستم ببینم مشکلم کجاست!!!!!!!!!!
              ممنوم میشم از راهنمایی هاتون :rolleyes:

              دیدگاه


                پاسخ : درایورهای LED

                نوشته اصلی توسط rahimi68127
                سلام وقت بخیر.
                من با نرم افزار مداری طراحی کردم با ولتاژ 39ولت و 210میلی آمپر که بدون بار ولتاز درست میگیرم ولی به محض اینکه بار رو وصل میکنم اصلا جریان نمیده و ولتازم 5 ولت میشه میخواستم ببینم مشکلم کجاست!!!!!!!!!!
                ممنوم میشم از راهنمایی هاتون :rolleyes:
                سلام. الان این سوال شما به این تاپیک چه ربطی داشت. اینجا تاپیکه درایور ال ای دیه. شما باید این سوال رو تو تاپیک اول میزدین. ولی به نظرم شما سرهای ابتدایی ترانس رو اشتباه پیچیدین. یک بار کل مدار روهم چک کنید مخصوصا قسمت فیدبک.
                ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                دیدگاه


                  پاسخ : درایورهای LED

                  نوشته اصلی توسط ms2000
                  سلام آقا کاظم. شما که فقط یک شماتیک برام گذاشتی و مشخصات ترانس و ... نفرستادی.شما دقت کن سرهای شروع پیچش ترانس (سرهای نقطه دار) رو درست پیچیده باشی.فاصله هوایی بسیار مهمه. ولی اگه در حالت فیدبک ولتاژ جواب مثبت گرفتی باید تو قسمت فیدبک جریان مشکلت رو جستجو کنی. یعنی شما با یک زنر و مقاومت و ... طبق نقشه PI مدارت رو ببند اگه مدارت 67 ولت رو داد بعد بیا با یک بار یا مثلا با یک تعداد مقاومت وات بالا تستش کن ببین 350 میلی رو راحت میده بدون اینکه آی سی و اسنابر و ... خیلی داغ کنه. یعنی اگه 67 ولت رو داد با چند مقاومت وات بالا یک بار درست کن که بشه 191 اهم طبق قانون v=RI و توان مقاومت ها هم بالای 25 وات باشه.اینها رو وصل کن به خروجی ببین حدود سیصد و پنجام میلی میکشه یا نه و اگه میکشه در طولانی مدت آی سی و اسنابر و ... خیلی داغ نمیکنن البته اینها رو میگم چون شما بار اولتونه که این مدار رو میزنید و اگه راه بیوفتین دیگه لازم نیست تو حالت ولتاژ تست کنید.خلاصه اگه مدار جواب داد مشکل از قسمت فیدبک جریانه و اگه افت شدید ولتاژ و یا داغ شدن زیاد و... داشتین باید عیب رو در قسمتهای دیگه مخصوصا ترانس جستجو کنی. من در خدمتم اگه میخوای پی سی بی رو بفرستی مشهد بفرست.
                  سلم آقا مسعود ممنون از راهنماییت، من ترانزیستور 2n5401 را به BF493 تغییر دادم و جریان مدار به حدود 150 میلی آمپر رسید ولی با 18 ال ای دی بیشتر از 150 نرفت. مقاوت 220 اهم وات بالا هم (7 وات) قرار دادم جریان حدود 140 میلی آمپر شد دوتا مقاوت 39 اهم 10 وات با هم موازی کردم و جریات تا 240 میلی آمپر بالا رفت ولی نمی دونم چرا با ال ای دی ها جواب نمی ده راستی مدار سیم بندی سیم پیچ ها رو هم قرار دادم .
                  http://1.0.1.img98.net/show.php/445016_windding-led-driver.png.html

                  دیدگاه


                    پاسخ : درایورهای LED

                    نوشته اصلی توسط kazemmajid
                    سلم آقا مسعود ممنون از راهنماییت، من ترانزیستور 2n5401 را به BF493 تغییر دادم و جریان مدار به حدود 150 میلی آمپر رسید ولی با 18 ال ای دی بیشتر از 150 نرفت. مقاوت 220 اهم وات بالا هم (7 وات) قرار دادم جریان حدود 140 میلی آمپر شد دوتا مقاوت 39 اهم 10 وات با هم موازی کردم و جریات تا 240 میلی آمپر بالا رفت ولی نمی دونم چرا با ال ای دی ها جواب نمی ده راستی مدار سیم بندی سیم پیچ ها رو هم قرار دادم .
                    http://1.0.1.img98.net/show.php/445016_windding-led-driver.png.html
                    سلام. البته منظورم من این بود که ترانسی که خودتون پیچیدین رو عکسش رو بذارین البته عکسهایی که از مراحل پیچیدنش گرفتین (اگه گرفتین) نه اینکه مشخصات ترانس رو در نرم افزار.
                    خب شاید ولتاژ کمه که ال ای دی ها 150 میلی بیشتر نمیکشن. با زیاد کردن مقدار زنر ولتاژ زیادتر میشه و ترانزیستور هم همون 5401 کافیه و خوب جواب میده.
                    ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                    دیدگاه


                      پاسخ : درایورهای LED

                      سلام وقت بخیر
                      من مدار زیر رو بستم ولی متاسفانه یک سری اشکالات دارم اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم.

                      http://safari2060.persiangig.com/image/untitled.JPG


                      ولتاز خروجی 39ولت رو میده ولی به محض اینکه بار رو به مدارم اضافه میکنم ولتاز افت میکنه!!!!!!؟؟؟؟و ولتاژ خروجی در حد میلی ولت میشود چرا؟؟؟وحالا هر چی مدار را بدون بار هم تست میکنم اصلا ولتاز نمیده و اکثر قطعات مدارم رو هم عوض کردم ولی جواب نمیده آخه چرا؟؟؟میخام با این مدار led smd 3528 108
                      روشن کنم .
                      اگه از زنری با ولتاز پایین تر که در فیدبک استفاده کنم مشکلی پیش میاد ؟؟

                      دیدگاه


                        پاسخ : درایورهای LED

                        نوشته اصلی توسط ms2000
                        سلام. اینم یک درایور پنچ و چهار و سه در یک وات که با وایپر ساختم و مثل اون مدل چینی ها وابسته به خازن الکترولیت 4.7 میکروفاراد 400 ولت ورودی نیست. الان یک 1 میکرو چهارصد ولت گذاشتم براش.سایزش بیست میلیمتر در هفده میلیمتره.



                        سلام امکانش هست که شماتیک این مداری که ساختید رو بذارید ما هم بسازیم
                        راستی فرمودید که این مدار خوب بوده؟من تقریبا قیمتش زیاد برام مهم نیست حالا یکم پایین یا بالاش من یه مدار عالی میخوام میتونم رو این مدار حساب کنم؟
                        { خلاف قوانین - پاک شد }

                        دیدگاه


                          پاسخ : درایورهای LED

                          نوشته اصلی توسط r-el
                          سلام امکانش هست که شماتیک این مداری که ساختید رو بذارید ما هم بسازیم
                          راستی فرمودید که این مدار خوب بوده؟من تقریبا قیمتش زیاد برام مهم نیست حالا یکم پایین یا بالاش من یه مدار عالی میخوام میتونم رو این مدار حساب کنم؟
                          سلام این مدار که عالی کار میکنه و در صورت خراب شدن خازن ورودی (در طولانی مدت) هم جواب میده و سایز بردش 2 سانت در 16 میلیمتره اگه شما کمی بیشتر جا داشته باشی و بزرگتر بزنی مثلا 2.5 میلیمتر در 2 سانت که خیلی عالی تر هم میشه.میگردم شماتیکشو برات پیدا میکنم یک زمان من از این میساختم و میدادم بازار ولی به قیمت همون درایورهای با کیفیت پایینتر میدادم بعد دیدم زیاد صرف نمیکنه بعد اومدم یک تغییراتی توش دادم و کل فیدبک رو قطع کردم و اپتو رو هم برداشتم هم ارزونتر درمیاد و هم خوب کار میکنه و هم جا بازتره.
                          ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                          دیدگاه


                            پاسخ : درایورهای LED

                            ممنون میشم ازت من واسه خودم میخوام نه مشتری اگه جنس خو بزنم بهتره مشتری اگه خواست جنس خوب میدمش نخواست که هیچ برا خودم اگه اپتو بهتره همونو میزنم فقط فرقشون چی هست؟
                            { خلاف قوانین - پاک شد }

                            دیدگاه


                              پاسخ : درایورهای LED

                              نوشته اصلی توسط r-el
                              ممنون میشم ازت من واسه خودم میخوام نه مشتری اگه جنس خو بزنم بهتره مشتری اگه خواست جنس خوب میدمش نخواست که هیچ برا خودم اگه اپتو بهتره همونو میزنم فقط فرقشون چی هست؟
                              سلام.الان یک سری دایور چینی هم تو بازار هست که بدک نیست و اکثرا با آی سیه AP3706 یا RM3253 کار شده شماتیکش هم تو نت هست ولی متاسفانه یکی از مشکلاتش همینه که گفتم که بعد از مدتی اون خازن ورودیش (4.7 میکرو 400 ولت) خراب میشه و نسبتا زود هم خراب میشه چون در محل زیر لامپ حرارت بالاست و با خراب شدن اون کار کرد درایور به هم میریزه. ولی خب قیمتش هم حدود 1500 تا 1800 تومانه.
                              ولی این درایور ها که با آی سی VIPER , TNY , FSD و یا ... کار شده در اون توان حتی اگه خازن ورودی خراب بشه (که بعد از مدتی میشه) مدار درست کار میکنه. حتی یک درایور سه در یک دیدم در لامپی که قیمت بالایی داشت که با fsd200 کار شده بود که اصلا خازن الکترولیت ورودی نداشت و یک خازن پلی استر ورودی فقط داشت که اون مدارم عالی بود. چیزی شبیه اونم منم با همون fsd200 تعداد بالایی زدم که عالی از کار درآومد منتها اون زمان fsd200 رو میخریدم 500 تومان بعد شد بالای هزار تومان که دیگه ادامه ندادم.
                              گفتین فرق اونی که اپتو نداره با اونی که داره چیه؟ خب چون من درایورهایی که میزنم خیلی هاشون باید ته لامپ قرار بگیره باید خیلی کوچک باشه مثلا سه در یک وات باید نهایت 22 میلیمتر در 17 میلیمتر باشه اگه یکم بزرگتر باشه جا نمیشه. خب اونی که اپتو نداره و فیدبک هم نداره. یعنی نه ترانزیستور برای کنترل جریان داره نه زنر و نه اون مقاومت های توی فیدبک بلکه با برداشت اپتوکوپلر و گذاشتن مقامت بجای قسمت شبیه ترانزیستور اپتوکوپلر من یک منبع توان درست میکنم (اینو از استاد احمد یاد گرفتم امیدوارم هر جا هستن سلامت و شاد باشن)وقتی که شما منبع جریان میسازی مثلا وقتی 5 در یک وات میسازین و میاین جریان رو مثلا روی 320 میلی آمپر قفل میکنید بعد مثلا اگه 4 تا هم ال ای دی یک وات بهش وصل کردین میاد خودش ولتاژ خروجی رو پایین میاره طوری که باز جریان روی همون 320 میلی قفل بشه و تا یک حدی که ال ای دی ها رو کم کنیداونم هی میاد ولتاژ رو کمتر میکنه و از اون حد اگه کمتر کنید تعداد ال ای دی ها رو مدار دیگه کار نمیکنه مثلا چشمک میزنه و .... ولی اگه همونطور که در بالا گفتم منبع توان بسازید مثلا برای سه وات طراحی کنید فقط و فقط باید بار خروجی همون سه وات باشه مثلا سه تا ال ای دیه یک وات ولی مثلا اگه بیاین دو تا ال ای دیه یک وات رو بهش وصل کنید جریانی که به هر ال ای دی میرسه بیشتر میشه (چون ولتاژ کمتر میشه) مثلا جریان هر ال ای دی بیشتر از 400 میلی میشه چون به دو ال ای دی 3 وات میرسه و اگه به خروجی بیشتر ال ای دی وصل کنید مثلا چهار تا وصل کنید به هر ال ای دی جریان کمتری میرسه. با این روش (منبع توان هم هزینه منبع کم درمیاد مثلا زیر هزارتومان و هم تو جای کوچک راحت تر جا میشه).
                              در ضمن به این موضوع ربطی نداره ولی لطفا دوستان به تاپیک زیر هم یک سر بزنید ممنونم.
                              http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=66662.msg390018#msg390018
                              ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                              دیدگاه


                                پاسخ : درایورهای LED

                                با fsd200 کار شده بود که اصلا خازن الکترولیت ورودی نداشت و یک خازن پلی استر ورودی فقط داشت که اون مدارم عالی بود. چیزی شبیه اونم منم با همون fsd200 تعداد بالایی زدم که عالی از کار درآومد منتها اون زمان fsd200 رو میخریدم 500 تومان بعد شد بالای هزار تومان که دیگه ادامه ندادم.
                                سلام
                                آقا مسعود این مدار بدون خازن الکترولیت ورودی را داخل سایت گذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                این درایوهایی که الان استفاده می کنید و بدون کنترل جریانه چقدر عمر می کنه و کارایی خوبی داره؟؟؟؟؟؟؟؟

                                ولی خب قیمتش هم حدود 1500 تا 1800 تومانه.
                                من اصفهان هیچ جایی زیر 2500-3000پیدا نکردم ...........قیمت شما قدمیه؟؟؟؟؟؟؟یا اینکه تعداد بالا خرید دارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا اصفهان گرونه :biggrin:؟؟؟؟؟؟؟؟

                                کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                                ولتر

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X