اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

درایورهای LED

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : درایورهای LED

    نوشته اصلی توسط inventor
    اما اولین نمونه رو با این مدار(http://www.khazama.com/project/smps/) و (شماتیک :www.khazama.com/project/smps/smps.png) شروع کردم که خروجیش نهایتا 15 ولت بود که در نظر داشتم با اصلاحاتی (افزایش دور ثانویه) ولتاژ خروجی اون رو افزایش بدم مدار این تغذیه رو عینا منتاژ کردم پس از زدن به برق یه صداهایی ارش میومد که فکر کنم ار ترانس بود و پس از چند ثانیه هم فیوز ورودی (0.5آمپری) ترکید .
    سلام مهندس. اون نقشه به درد کار مصرف کننده نمیخوره (طبق گفته استاد احمد). در ضمن اینطور نیست که شما فقط ثانویه رو زیاد کنید و خروجی بیشتر بگیرین. یک تایپکی زده بود دوست عزیز جناب فردی که درباره تغییر همین مداری که شما بهش اشاره کردین بود که کلی زحمت کشیده بود که توانسته بود خروجیشو تغییر بده اگه بگردین پیدا میشه اگه پیدا نکردین بگین من براتون پیداش کنم. کلا جناب فردی در این مدار که لینکشو دادین تخصص دارن. مطلب بعدی اینکه برای 30 یا 40 والت فیوز نیم آمپر زیاد هم هست میتونی از 200 میلی هم استفاده کنی. پس مشکل از فیوز نیست بلکه از مدارتونه. دیگه اینکه من در خدمتم اگه سوالی بود.
    راستی در مورد مطلب زیر هم:
    "به امید روزی که هر کدام از ما ایرانیان در زمینه کاری خود کشور عزیزمان را به طور کامل از وابستگی خارج کنیم . ان شا الله "
    منم همین امید رو دارم ولی یادتون باشه وقتی مدار رو هم ساختین و عالی هم جواب داد بازم یادتون باشه که قطعاتش رو خارج ساختن حتی مقاومتهاشو.
    ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

    دیدگاه


      پاسخ : درایورهای LED

      سلام دوست عزیز آقا مسعود
      ضمن تشکر از جوابتون خدمتتون عرض کنم ترانس این مدار رو از نو پیچیدم مشکل فیور ترکیدن حل شد اما خروجی 3.7 ولت بود که مقاومتهای مبنا tl431 را عوض کردم یعنی دو تا 100 اهمی هست روی tl431 اون پایینی رو عوض کردم به جای 100 اهم کردم 50 اهم ولتاژ خروجی شد 5ولت راستی قسمت 15 ولت رو هم چون کاریش ندشتم نبستم یعنی مقاومت 12 کیلو و دیود و خازن صافی و سیم پیچ L4 ترانس که مربوط به 15 ولت هست (مشکلی که ایجاد نمیکنه ؟) کلا قطعات مربوط به 15 ولت توی شماتیک رو نبستم .
      حالا در هر صورت شما میگید برای درایور 30 وات LED از این مدار استفاده کنم ؟ ضمنا آی سی UC3843 تا 100 درصد دیوتی سایکل میتونه کار کنه تو یزد ما هم فراوونه فکر کنم سیم رو نازک کنم تعداد دور رو ببرم بالا و مقاوت های مبنا روی TL431 رو عوض کنم بتونم یه خروجی 100 ولت 300 میلی آمپر ازش بگیرم البه شما استادید هرچه بفرمائید اجابت میکنیم راستی این تایپیک آقای فردی که گفتید مال این سایت بود ؟ ضمنا اگر مدارتون که اولین پست این تایپیک هست هم پیشنهاد میکنید هم مشکلی نیست فقط چون مدتی رو این مدار دارم کار میکنم گفتیم بی نتیجه نباشه بازم شما استادید ممنون از یاری گرمتون
      برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

      ehsan.irangenius@gmail.com

      دیدگاه


        پاسخ : درایورهای LED

        نوشته اصلی توسط ms2000
        سلام مهندس. اون نقشه به درد کار مصرف کننده نمیخوره (طبق گفته استاد احمد). در ضمن اینطور نیست که شما فقط ثانویه رو زیاد کنید و خروجی بیشتر بگیرین. یک تایپکی زده بود دوست عزیز جناب فردی که درباره تغییر همین مداری که شما بهش اشاره کردین بود که کلی زحمت کشیده بود که توانسته بود خروجیشو تغییر بده اگه بگردین پیدا میشه اگه پیدا نکردین بگین من براتون پیداش کنم. کلا جناب فردی در این مدار که لینکشو دادین تخصص دارن. مطلب بعدی اینکه برای 30 یا 40 والت فیوز نیم آمپر زیاد هم هست میتونی از 200 میلی هم استفاده کنی. پس مشکل از فیوز نیست بلکه از مدارتونه. دیگه اینکه من در خدمتم اگه سوالی بود.
        راستی در مورد مطلب زیر هم:
        "به امید روزی که هر کدام از ما ایرانیان در زمینه کاری خود کشور عزیزمان را به طور کامل از وابستگی خارج کنیم . ان شا الله "
        منم همین امید رو دارم ولی یادتون باشه وقتی مدار رو هم ساختین و عالی هم جواب داد بازم یادتون باشه که قطعاتش رو خارج ساختن حتی مقاومتهاشو.
        عرض سلام خدمت دوست خوبم آقا مسعود
        یادش بخیر اولین مدار تغذیه که بستم با همین خانواده UC384X بود . و اتفاقا یه درایور ال ای دی 50 وات هم بود که خیلی خوب کار کرد . من به نقشه ای که دوستمون اشاره کرده زیاد دقت نکردم ببینم مشکلی داره که استاد احمد گفتن به درد نمیخوره اما این آی سی بسیار بسیار آی سی خوبیه و هنوز هم بعد از این همه سال هم تولید میشه و هم توی خیلی از تغذیه های بازاری یافت میشه . اگه به درد نمیخورد که دیگه نباید با این همه پیشرفت ساخته میشد . اتفاقا من پیشنهاد میکنم اگه کسی واقعا میخاد فلای بک رو فول یاد بگیره با این خانواده کار کنه . احتمالا منظور استاد احمد این بوده که با توجه به آی سی های راحتی که اومده و همه چی رو تو خودش داره بهتره که از این ای سی های جدید استفاده بشه تا اون . من قویا توصیه میکنم هر کی خواست با این آی سی کار کنه به شماتیک بقیه اکتفا نکنه بلکه خودش با توجه به اپلیکیشن نوتهای آی سی طراحی رو انجام بده. بنابراین اصلا لازم نیست آدم کلی زحمت بکشه تا خروجی مدار آقای X رو تغییر بده . حتی خود پی سی بی می تونه بعضی از مقادیر رو تغییر بده بنابراین هر کسی باید خودش طراحی رو انجام بده و مقادیر رو با توجه به پی سی بی خودش قرار بده .
        مطلب بعدی اینکه آقا مسعود اگه به مداری که اشاره شده نگاه کنی می بینی که مقاومت سنس مقداری انتخاب شده که پیک های جریان تا 4.5 آمپر اجازه دارند افزایش پیدا کنند(به نظر غیر منطقی هم میاد) و چون ای سی استفاده شده تا 100 درصد می تونه دیوتی سایکلش افزایش پیدا کنه اگه طراح یه اشتباه کوچولو هم داشته باشه به راحتی پیک های حداقل یک آمپری کشیده میشه .در اینجا جناب طراحمون NTC رو هم توی مدارش نذاشته . حالا فرض کنیم که ولتاژ ورودی در اثر نوسان کاهش پیدا کنه و خروجی هم بار ماکزیمم داشته باشه در اینجا PWM به حداکثر مقدار خودش نزدیک میشه و پیک خیلی شدیدی از ورودی میکشه و از بد شانسی اگه در لحظه این پیک شدید ،ورودی برق شهر هم در پیک خودش باشه تقریبا تمام جریان از خروجی پل دیود مجبوره تامین بشه نه خازن و در این لحظه فیوز 200 میلی آمپری که اشاره کردی به پودر تبدیل میشه . در ضمن شما یه خازن 33 میکرو رو به کمک یه فیوز 200 میلی آمپری که اشاره کردی بدون هیچ مداری با برق شهر شارژ کن ببین فیوز سالم میمونه؟!!!(خود پل دیود هم اگه نامرغوب باشه پودر میشه)
        مطلب دیگه اینکه فیوز قرار نیست که برای ما نقش کنترل جریان یا کنترل اضافه بار رو به عهده داشته باشه بلکه باید در نقش محافظی باشه که در صورت اتصال کوتاه در مدار بسوزه نه اینکه دم به ساعت تا تقی به توقی خورد بسوزه . بنابراین عقل حکم میکنه که همیشه فیوز رو یکم بالاتر بگیریم. (به مدارات کاتالوگهای معتبر که نگاه کنید می بینید که فیوز هیچ موقع لب مرزی انتخاب نمیشه)
        من هم می دونم که مشکل از فیوز نیست و مطمئنا از مدار دوستمون هست . اما با توجه به مواردی که دوستمون اشاره کردن من با توجه به تجربم بهشون چند پیشنهاد کردم که برای شروع به عیب یابی به اون روش عمل کنند .
        یک بار توی یکی از تغذیه های 50 واتی که تولید میکردیم فیوز 1.25 آمپر بشکه ای (این فیوزها از شیشه ای سریعتر هستند) استفاده کردیم و با کمال تعجب مقدار زیادی از این تغذیه ها برگشت خورد بعد از بازدید متوجه شدیم که این فیوزها به دلیل سرعت بالا در زمانی که ولتاژ برق ورودی در اثر نوسان کاهش پیدا میکنه به دلیل افزایش پیک جریان میسوزه و مجبور شدیم همه رو با فیوزهای 2.25 آمپر عوض کنیم

        به دوست عزیز جناب inventor پیشنهاد میکنم اگه واقعا قصد یادگیری داری با همین آیسی کار کن چون در کنارش خیلی چیزای دیگه یاد میگیری مخصوصا صبر و تحمل رو :biggrin: اما اگه میخای کارت راه بیوفته با آی سی های وایپر یا TNY یا سایر آی سی هایی که همه چیز رو داخل خودش داره کار کن.

        دیدگاه


          پاسخ : درایورهای LED

          با عرض سلام خدمت دوست عزیزم آقای داوری(voroojak_52000)
          بله دوست عزیز درست میفرمایید همون اول که اشاره به تعویض فیوز به یک آمپر کردید متوجه شدم و عوض کردم و مشکل رفع شد البته سیم پیچی ترانس هم فکر کنم مشکل داشت که اون هم دوباره پیچیدم به امید خدا امروز دوباره روی مدار کار میکنم تا به قول شما مشکل خودش پیدا بشه منظورم داشتن ولتاژ فعلی پایین هست که توی دو پست قبل اشاره کردم نتیجه رو بهتون میگم /فعلا خدانگهدار :smile:
          برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

          ehsan.irangenius@gmail.com

          دیدگاه


            پاسخ : درایورهای LED

            سلام. با تشکر از جناب وروجک 52000 و دیگر دوستان. راستش من خیلی از لحاظ علمی در جریان نیستم ولی همونطور که جناب وروجک هم فرمودن این مدار uc3843 و تبدیل برق شهر با این آی سی به ولتاژ دلخواه برای یادگیری عالیه ولی استاد احمد میگفت برای استفاده ازش برای تولید و دادن دست مشتری خوب نیست. ایشون در جایی گفتن:
            "و در آخر نظر من اینه که بری سراغ TNY280 چون 3843 یه مشکل اساسی بنام "ناپایداری دیوتی سایکل: داره."
            یا در جایی دیگه در باره همین مدار گفتن:
            "چی بگم دایی
            وقتی گیر دادی به مداری که نه خودت طراحی کردی، نه طراحش دم دسته، نه بدرد امروز می خوره! دیگه من چی بگم."

            یا همچنین در جای دیگه:
            "اتفاقا این بهترین مدار برای یادگیری فلایبکه. اما من بعنوان مدار دست مشتری نمیدم. "
            یا همچنین ایشون وقتی که جناب فردی مشکله نویز با این مدار داشتن گفتن:
            "البته اگه منظورت بردیه که با 3843 جمع کردی بهتره بی خیال EMI بشی!
            این برد بدلیل ناپایداری دیوتی سایکل و اسپایک های خفن منبع الکترومغناطیسه و می تونه بجای فرستنده استفاده بشه.
            هرچند ما توی خونه تلویزیون نداریم تا تست کنم اما بعید می دونم TNY ها نویز چندانی ساتع کنند."


            در ضمن برای تست لزومی نداره اون فیلتر های emi و یا سلفه خروجی رو بذارین و اگه منبع درست جواب داد بعد بهش اضافه کنید
            راستی یک لینک هم بهتون میدم برای محاسبه های ترانس با این این آی سی که راحت میتونید مشخصاته ترانس رو محاسبه کنید.
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=54859.0
            اینم یک لینک دیگه که جناب فردی و استاد احمد درباره این مدار صحبت کردن:
            http://www.eca.ir/forum2/index.php?topic=48475.0
            این تاپیکها رو به دقت بخونید خیلی تاپیکهای با ارزشین.موفق باشین.

            ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

            دیدگاه


              پاسخ : درایورهای LED

              نوشته اصلی توسط ms2000
              سلام و با تشکر از دوستان. من متوجه نشدم شما ال ای دی هاتون نیم واته یا یک وات و یا شصت تا ال ای دی دارین یا سه دسته هشت تایی که میشه 24 عدد. در هر صورت من دو راه رو به شما پیشنهاد میکنم یک راه بهتره و یک راه یکم بدتره. راه بهتر اینه که جریان روی قفل کنی روی مقداری که میخوای یاهمون فیدبک جریان یا همون درایور ال ای دی و راه دوم که بدتره استفاده از مقاومته که مقداری اتلاف داره ولی یکم با اونی که جناب وروجک گفتن فرق داره. چون برای ال ای دی های پاوره یک وات:
              برای آبی و سبز و سفید و آفتابی: توی 8 ال ای دی سری شده ولتاژ کل حدودا میشه 3.2 ولت ضربدر هشت = 25.6 ولت
              پس شما لازم داری یک منبع تغذیه ببندی با خروجی حدود 26 و با یک مقاومت کوچک(مقداره بسیار کم) طوری به ال ای دی ها سری کنی که مقدار اون مقاومت کوچکترین باشه و جریان هم از 340 میلی آمپر (یا همونی که میخوای باشه) بیشتر نره. یادت نره که این مقاومت کوچک لازمه چون اگه همین مقدار 26-25 ولت رو بزنی به ال ای دی ها کم کم جریان زیادی میکشن و خیلی زود میسوزن. و یادت باشه اینقدر ولتاژ خروجیه منبع تغذیه ای که ساختی رو زیاد و کم کن که اون مقاومت کمترین مقدار ممکن بشه و اتلاف کمتر بشه. مثلا ممکنه خروجی لازم باشه 27 یا 26.5 یا بینشون باشه یا بیشتر و کمتر
              خب حالا میمونه قرمز.
              شما دو راه داری یا اصلا از قرمز استفاده نکنی و بیخالش بشی.یا اینکه با همین منبع تغذیه یک مقاومت به مقدار بیشتر سری کنی که اون مقاومت میشه مثل بخاری برقی و اتلاف فراوان مثلا برای هشت تا ال ای دیه یک وات سری شده شما حدود 3 وات اتلاف داری (در ضمن یادت باشه قرمز یک وات هم همون حدود 340 میلی باید ازش رد بشه بهش چهارصد میلی ندی ها). راه بعدی اینکه که طبق گفته دوستمون از دو منبع تغذیه استفاده کنی که دومی ولتاژ خروجیش برابر باشه با حدود:
              برای قرمز: توی 8 ال ای دی سری شده ولتاژ کل حدودا میشه 2.2 ولت ضربدر هشت = 17.6 ولت
              پس شما یک منبع حدود 17 تا 18 ولت نیاز داری و باز همون مطلب بالا در مورد تغییر ولتاژ خروجیه منبع تا اینکه کوچکترین مقاومت برای سری شدن با ال ای دی ها نیاز باشه.
              ولی دو تا مشکل اینجا هست هم اینکه حیفه که دو تا منبع بسازی برای یک کار و هم اینکه اگه شما از یک میکرو استفاده میکنی نمیتونی دو تا منبع بهش ولتاژ بدن پس باید یک منبع داشته باشی من پیشنهاد میکنم برای قرمز یک خروجیه دیگه بسازی حدود 20 ولت و با آی سی های سوئیچینگ تبدیل کنی به یک ولتاژ فیکس اونی که نیاز داری و بعد با یک مقاومت مقدار کم بدی به ال ای دی های قرمز. دلیل اینکه میگم با یک آی سی خروجی دوم رو فیکس کنی چون وقتی شما دو تا خروجی میگیری روی اونی که فیدبک نیست اختلاف ولتاژ داری.
              ولی بازم میگم راهه استفاده از جریان ثابت بهتره و کم اتلاف تره.موفق باشی.
              سلام.اول میخواستم از 54تا led نیم وات استفاده کنم اما وقتی ledهارو تست کردم دیدم اختلاف ولتاژ بین قرمز و ابی خیلی زیاده (ابی 5 ولت و قرمز 2.2 ولت).بنابر این تصمیم گرفتم از ledهای 1 وات استفاده کنم
              چطور میتونم منبع جریان ثابت طراحی کنم؟لطفا راهنمایی کنید

              دیدگاه


                پاسخ : درایورهای LED

                نوشته اصلی توسط mebk1988
                سلام.اول میخواستم از 54تا led نیم وات استفاده کنم اما وقتی ledهارو تست کردم دیدم اختلاف ولتاژ بین قرمز و ابی خیلی زیاده (ابی 5 ولت و قرمز 2.2 ولت).بنابر این تصمیم گرفتم از ledهای 1 وات استفاده کنم
                چطور میتونم منبع جریان ثابت طراحی کنم؟لطفا راهنمایی کنید
                سلام. اول اینکه فکر کنم خوب کاری کردی که از یک وات استفاده کردی چون یک وات هم زیاده و قیمتش تو بازار تثبیت شده تره ولی من نیم وات تا حالا کار نکردم. در مورد منبع جریان ثابت که یک مدار همین تاپیک هست 30 واته.
                ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                دیدگاه


                  پاسخ : درایورهای LED

                  نوشته اصلی توسط ms2000
                  سلام. اول اینکه فکر کنم خوب کاری کردی که از یک وات استفاده کردی چون یک وات هم زیاده و قیمتش تو بازار تثبیت شده تره ولی من نیم وات تا حالا کار نکردم. در مورد منبع جریان ثابت که یک مدار همین تاپیک هست 30 واته.
                  دوست عزیز من میخوام با pwm کار کنم
                  فکر میکنم در لحظه ای که ترانزیستور offباشه ولتاژ تا ماکزیمم بالا بره و در لحظه ای که وصل میشه جریان زیادی از led میگذره :sad: این باعث کاهش عمر led ها نمیشه؟
                  در ضمن من میخوام از یک منبع استفاده کنم چطور میتونم led هارو به یک منبع متصل کنم در حالی که روی همه کنترل داشته باشم؟

                  دیدگاه


                    پاسخ : درایورهای LED

                    با سلام مجدد خدمت دوستان
                    آقا مسعود این طور که از تایپیک ها متوجه شدم مثل این که شما این مدار من رو قبلا کار کردید و خروجی 90 ولت 350 میلی آمپر ازش میخاستید و طبقه گفته خودتون به استاد احمد مقاومت های رفرنس tl431 رو عوض کردید لطفا بفرمائید که برای خروجی 90 ولت این دو مقاومت رفرنس و مقاومت بالای اپتوکوپلر رو به چند تغییر دادید یا اگه میشه طریق محاسبه اش رو بگید چون من برای این که خروجی تا 100 برسه (البته با ثانویه 40 دور) مقاومت پایین tl431 رو به 1کیلو اهم و مقاومت بالای tl431 رو به22 کیلو اهم و مقاومت بالای اپتوکوپلر رو به 22 کیلو اهم تغییر دادم بعدی که مدار رو روشن کردم خروجی شده بود 150 ولت که دود از دیود انابر داشت بلند میشد قطع کردم (اینم از بی سوادی ما :sad البته اینم بگم که اولیه :50 دور ثانویه 40 دور و باباس آی سی 40 دور (بدون تغیر از شماتیک) (دیود های مدارم هم همشون by399 هستند)راستی راه حلتون برای مدار اسنابر هم اگه میشه بگید و اگر توضیحی دیگری هم لازمه بفرمائید چون من خیلی از اون تایپیک ها متوجه نشدم منتظرتونم در پناه حق

                    برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

                    ehsan.irangenius@gmail.com

                    دیدگاه


                      پاسخ : درایورهای LED

                      نوشته اصلی توسط mebk1988
                      دوست عزیز من میخوام با pwm کار کنم
                      فکر میکنم در لحظه ای که ترانزیستور offباشه ولتاژ تا ماکزیمم بالا بره و در لحظه ای که وصل میشه جریان زیادی از led میگذره :sad: این باعث کاهش عمر led ها نمیشه؟
                      در ضمن من میخوام از یک منبع استفاده کنم چطور میتونم led هارو به یک منبع متصل کنم در حالی که روی همه کنترل داشته باشم؟
                      سلام. خب با ترانزیستور یا ماسفت ال ای دی ها رو به پایه میکرو وصل کن و درایور رو هم یک 5 ولته ثابت ازش بگیر برای میکرو و و خروجی درایور هم بین ترانزیستور و ال ای دی ها. من فکر کنم همین کاری که شما میخوای بکنی کردم البت با روش مقاومت ریز اینکار رو کردم. یعنی سه دسته ال ای دی که هر کدوم شامل حدود ده ال ای دیه یک وات پاور بود که با PWM کنترل میشدن. یک دسته قرمز و یکی سبز و یکی آبی.
                      ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                      دیدگاه


                        پاسخ : درایورهای LED

                        نوشته اصلی توسط inventor
                        با سلام مجدد خدمت دوستان
                        آقا مسعود این طور که از تایپیک ها متوجه شدم مثل این که شما این مدار من رو قبلا کار کردید و خروجی 90 ولت 350 میلی آمپر ازش میخاستید و طبقه گفته خودتون به استاد احمد مقاومت های رفرنس tl431 رو عوض کردید لطفا بفرمائید که برای خروجی 90 ولت این دو مقاومت رفرنس و مقاومت بالای اپتوکوپلر رو به چند تغییر دادید یا اگه میشه طریق محاسبه اش رو بگید چون من برای این که خروجی تا 100 برسه (البته با ثانویه 40 دور) مقاومت پایین tl431 رو به 1کیلو اهم و مقاومت بالای tl431 رو به22 کیلو اهم و مقاومت بالای اپتوکوپلر رو به 22 کیلو اهم تغییر دادم بعدی که مدار رو روشن کردم خروجی شده بود 150 ولت که دود از دیود انابر داشت بلند میشد قطع کردم (اینم از بی سوادی ما :sad البته اینم بگم که اولیه :50 دور ثانویه 40 دور و باباس آی سی 40 دور (بدون تغیر از شماتیک) (دیود های مدارم هم همشون by399 هستند)راستی راه حلتون برای مدار اسنابر هم اگه میشه بگید و اگر توضیحی دیگری هم لازمه بفرمائید چون من خیلی از اون تایپیک ها متوجه نشدم منتظرتونم در پناه حق
                        سلام. من هنوز با آی سیه UC3843 کار نکردم. اون مدار با UC رو هم که 90 ولت و 0.35 آمپر بود نساختم. ولی برای قسمت TL431 شما شاید بتونید نرم افزار PI یک 90 ولت 0.35 آمپر طراحی کنه براتون و شما از قسمت فیدبک اون مقاومتها و خازنه tl431 رو بدست بیارین.(احتمالا اون مقاومت های برای Tl431 برای مدار شما هم جواب بده).دقت کنید که مخشصات هسته و بقیه قسمتهای مدارهای TNY و ... با مدار شما فرق داره.در مورد هسته و تعداد دور و ضخامت و ... تو همون لینکی که دادم استاد فرومولهایی رو ارائه کردن. که میتونید ازشون استفاده کنید و مقدارشو بدست بیارین.راه حل برای کدوم اسنابر؟ مگه چی شده؟ ولی کلا اگه میخواهین با این آی سی کار کنید دوستان وروجک 52000 و فردی و ... کار کردن من باهش کار نکردم.من بیشتر با همین آی سی های آماده کار کردم.موفق باشین.
                        ساخت سوئیچینگ-داریور ال ای دی- لامپ و پروژکتور ال ای دی

                        دیدگاه


                          پاسخ : درایورهای LED

                          با سلام خدمت شما آقا مسعود و تشکر از جوابهاتون
                          دوست عزیز بنده اگه بخوام با tny280 کار کنم اول این که بفرمائید تو بازار هست فراوون ؟ دوم این مثل درایور جریانش ثابت هست ؟ سوم هم قیمتش ؟ دستت بی بلا :smile:
                          برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

                          ehsan.irangenius@gmail.com

                          دیدگاه


                            پاسخ : درایورهای LED

                            سلام آقای داوری
                            دوست عزیز فرمودید برم روی مدار کار کنم تا .... حالا نتیجه اش شده پست قبلی من اگه مطالعه کردید بنده رو راهنمایی کنید . من الله توفیق
                            برای انسان های بزرگ بن بست وجود ندارد " یا راهی خواهم یافت //یا راهی خواهم ساخت

                            ehsan.irangenius@gmail.com

                            دیدگاه


                              پاسخ : درایورهای LED

                              جناب inventor :
                              منظورتون پست قبلیتون بود یا قبلتر؟
                              چقدر زود میخای جا بزنی و آی سی رو عوض کنی :biggrin: .
                              در مورد پاسخ شماره 203 :
                              این تعداد دور رو از کجا بدست آوردی؟آیا خودت محاسبه کردی ؟ در هر صورت یک اشتباه کاملا واضح داره که شما گفتید بایاس و ثانویه رو 40 دور پیچیدی از طرفی ثانویه هم گفتی روی 150 ولت فیدبک داره . نتیجه میگیریم که بایاس شما هم 150 ولت شده . شانس آوردی که آی سی نسوخته . علت دود کردن اسنابر هم اینه که ولتاژ برگشتی که از ثانویه به اولیه منتقل میشه خیلی زیاده و باعث داغ شدن اسنابرت میشه که به خاطر محاسبات اشتباه در تعداد دور سیم هاست .
                              یک پیشنهاد میکنم اگه میخای واقعا با uc384X کار کنی یک تاپیک مجزا بزن (اگه تاپیکی در مورد این آی سی وجود نداره) تا اونجا سایر اساتید هم بیان و کمک کنن تا ایشالا به نتیجه برسیم .در هر صورت من در خدمت هستم .

                              دیدگاه


                                پاسخ : درایورهای LED

                                نوشته اصلی توسط ms2000
                                سلام. خب با ترانزیستور یا ماسفت ال ای دی ها رو به پایه میکرو وصل کن و درایور رو هم یک 5 ولته ثابت ازش بگیر برای میکرو و و خروجی درایور هم بین ترانزیستور و ال ای دی ها. من فکر کنم همین کاری که شما میخوای بکنی کردم البت با روش مقاومت ریز اینکار رو کردم. یعنی سه دسته ال ای دی که هر کدوم شامل حدود ده ال ای دیه یک وات پاور بود که با PWM کنترل میشدن. یک دسته قرمز و یکی سبز و یکی آبی.
                                دقیقا منظورم همین بود
                                با یک منبع جریان ثابت نمیشه چند بار مجزا که با pwm کنترل میشه تغذیه کرد :NO:

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X