اطلاعیه

Collapse
No announcement yet.

همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

Collapse
این موضوع برجسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • Show
Clear All
new posts

    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

    نوشته اصلی توسط masoud_m_bf

    چه عجب بابا یکی پیدا شد جای آیه یاس یکم راهنمایی کنه!
    مرسی
    باتری ماشین رو نگاه کردم
    55 آمپر ساعت بود
    اگه 4 تا 12 آمپری بذارم با پمپ آب و فن و تشکیلات یعنی فقط 1 ساعت کار میکنه؟ هر چند وقتی ماشین خاموشه نباید روشن بشه!
    خبرشو به منم بدین ببینیم تغذیه درست داشته باشه چی میشه
    4*12*12=576وات چنین توانی بر فرض هم که بتونی از ماشین بکشی پدر دینام .و باتری در میاد و از طرفی با هیچ واتر کولینگی نمیشه 600وات حرارت را دفع کرد به غیر از اینکه از رادیاتور خود ماشین استفاده کنی.اگه نه به یک فن 12 و یدونه رادیاتور بخاری این توانها قابل دفع نیست

    راستی قیمت روز tec را شما دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان همین 12 چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    به نظر من حداکثر از 4تا دونه 6 آمپری استفاده کنید که با گرم شدنش حداکثر 5 آمپر میکشه که توانش میشه 240 وات که باز هم زیاده اما قابل قبوله
    کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
    ولتر

    دیدگاه


      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

      نوشته اصلی توسط deremel400
      4*12*12=576وات چنین توانی بر فرض هم که بتونی از ماشین بکشی پدر دینام .و باتری در میاد و از طرفی با هیچ واتر کولینگی نمیشه 600وات حرارت را دفع کرد به غیر از اینکه از رادیاتور خود ماشین استفاده کنی.اگه نه به یک فن 12 و یدونه رادیاتور بخاری این توانها قابل دفع نیست

      راستی قیمت روز tec را شما دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان همین 12 چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      به نظر من حداکثر از 4تا دونه 6 آمپری استفاده کنید که با گرم شدنش حداکثر 5 آمپر میکشه که توانش میشه 240 وات که باز هم زیاده اما قابل قبوله

      درسته میشه 600 وات
      اما باید ببینم اصلا میصرفه؟
      گفتم که میشه کلا از یه دینام و باتری مستقل استفاده کرد

      قصدم اینه که همین یکی رو به بهترین شکل ممکن راه بندازم
      اگه راضیم کنه میرم سراغ قسمتهای بعد

      من هنوز یک المان 6 آمپری دارم و یه رادیاتور بخاری کافیه
      اگه بتونم المان با بازده بالاتر گیر بیارم که بهتر
      اگه ن میذارم رادیاتور بزرگ
      چه عیبی داره؟
      فقط اگه باز به مشکل بی پولی نخورم!!!

      من قیمت ندارم
      اینو پارسال خریدم

      سوال منم همینه
      یک دونه 12 آمپر بازده بیشتری داره یا دو دونه 6 آمپری؟
      به محض اینکه بتونم فن بخرم بازده رو اندازه گیری میکنم
      این بنده خدا مغازه داره(دوستمه) گفت اگه واسه تست میخوای هم المان هم تغذیه بهت میدم
      آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

      116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

      از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

      دیدگاه


        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

        نوشته اصلی توسط masoud_m_bf

        سوال منم همینه
        یک دونه 12 آمپر بازده بیشتری داره یا دو دونه 6 آمپری؟
        به محض اینکه بتونم فن بخرم بازده رو اندازه گیری میکنم
        این بنده خدا مغازه داره(دوستمه) گفت اگه واسه تست میخوای هم المان هم تغذیه بهت میدم
        به احنمال 99 درصد 6 آمپری بازده بالاتری داره چون سطح تماسش هم برای دفع گرما و هم گرما گیری بیشتره
        کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
        ولتر

        دیدگاه


          پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

          نوشته اصلی توسط masoud_m_bf

          مرسی
          باتری ماشین رو نگاه کردم
          55 آمپر ساعت بود
          اگه 4 تا 12 آمپری بذارم با پمپ آب و فن و تشکیلات یعنی فقط 1 ساعت کار میکنه؟ هر چند وقتی ماشین خاموشه نباید روشن بشه!
          خبرشو به منم بدین ببینیم تغذیه درست داشته باشه چی میشه
          ظرفیت باطری یه کمیت متغیره و اون ظرفیتی که روش مینویسن برای 20 ساعت تخلیه هستش یعنی باطری 55AH رو فقط اگر 2.75 آمپر ازش بکشی در کل بهت 55AH میده .

          اینجارو ببین:


          اگر شما تقریبا 55 آمپر ازش بکشی و این باطری رو خریده باشی فقط 30 دقیقه کار می کنه نه یک ساعت



          دیدگاه


            پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

            نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
            ..
            .....
            آب معمولی هم که استفاده کردی نمیتونه دما رو خوب انتقال بده ( از آب رادیاتور ماشین استفاده کن )
            مال من هم 12 آمپری هست ولی دیدم 6 آمپر بیشتر نمیکشه
            به نظرم باید با تغذیه سوئیچینگ های صنعتی امتحانش کنم و 12 آمپر رو از اونا کامل بتونه بکشه و با پاور کامپیوتر نمیشه
            ...
            فردا میبرمش یه جایی که 12 آمپر واقعی بتونه مصرف کنه و با پمپ کولر هم راش میندازم تا کم نیاره
            ببینم چی میشه :rolleyes:
            امروز رفتم با پاور صنعتی سوئیچینگ 30 آمپر واقعی تستش کردم
            نتیجه این شد که با 12 ولت فقط 7آمپر کشید! :cry:
            آخه یکی نیست بگه 12 آمپر کجا و 7 آمپر کجا !!!
            شاید ولتاژ رو 15 کنم درست بشه
            ولی 5آمپر کم داره ها !!!

            سیم مولتی متر که تا 10 آمپر باید جواب میداد با 7 آمپر داغ شده بود !!

            راستی پمپ کولر براش استفاده کردم
            اصلا آب گرم هم نشد ( چون سرعت و فشار آب زیاده به همین دلیل تبادل حرارتی زودتر انجام میشه )

            یکی از دوستان گفته بود با رادیاتور ماشین باید خنکش کنیم oo:
            نبابا...شما از پمپ آب قوی استفاده کن....رادیاتور بخاری پراید هم براش زیادی هست


            هنگامی که چیزی مینویسی، کاری نکن تنها کسی که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

            \|/_\/_

            دیدگاه


              پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

              می خوای دوتا پاور رو سری کن که بشه 15.3V :mrgreen:
              یعنی یکی با 12 اون یکی با 3.3V میشه 15.3 :mrgreen:

              دیدگاه


                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                نوشته اصلی توسط مهران چمنی
                امروز رفتم با پاور صنعتی سوئیچینگ 30 آمپر واقعی تستش کردم
                نتیجه این شد که با 12 ولت فقط 7آمپر کشید! :cry:
                آخه یکی نیست بگه 12 آمپر کجا و 7 آمپر کجا !!!
                شاید ولتاژ رو 15 کنم درست بشه
                ولی 5آمپر کم داره ها !!!

                سیم مولتی متر که تا 10 آمپر باید جواب میداد با 7 آمپر داغ شده بود !!

                راستی پمپ کولر براش استفاده کردم
                اصلا آب گرم هم نشد ( چون سرعت و فشار آب زیاده به همین دلیل تبادل حرارتی زودتر انجام میشه )

                یکی از دوستان گفته بود با رادیاتور ماشین باید خنکش کنیم oo:
                نبابا...شما از پمپ آب قوی استفاده کن....رادیاتور بخاری پراید هم براش زیادی هست
                این جریانو وقتی میکشه که هم ولتاژ را تا ماکسیموم مجاز بالا ببرید و هم اینکه دمای طرف گرم 25درجه باشه با بالاتر بودن دما مقاومت المان بالا میره و جریان کمتر می کشه.

                من نگفتم برای یدونه نیاز به رادیاتور ماشینه .آقا مسعود میخواستند 4تا با هم استفاده کنند که حدود 600وات حرارت تولید میشد برا همین گفتم یک رادیاتور بزرگ نیازه
                کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                ولتر

                دیدگاه


                  پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                  نوشته اصلی توسط مهران چمنی

                  سیم مولتی متر که تا 10 آمپر باید جواب میداد با 7 آمپر داغ شده بود !!
                  پس سیم مولتی مترت مقاومتش زیاده باید عوضش کنی شاید علت اینکه 7 آمپر بیشتر نکشیده همیه! :icon_razz:

                  دیدگاه


                    پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                    نوشته اصلی توسط deremel400
                    به احنمال 99 درصد 6 آمپری بازده بالاتری داره چون سطح تماسش هم برای دفع گرما و هم گرما گیری بیشتره
                    آره دقیقا
                    آفرین
                    اصلا حواسم به این نبود
                    مرسی


                    نوشته اصلی توسط arvinfx
                    ظرفیت باطری یه کمیت متغیره و اون ظرفیتی که روش مینویسن برای 20 ساعت تخلیه هستش یعنی باطری 55AH رو فقط اگر 2.75 آمپر ازش بکشی در کل بهت 55AH میده .

                    اینجارو ببین:


                    اگر شما تقریبا 55 آمپر ازش بکشی و این باطری رو خریده باشی فقط 30 دقیقه کار می کنه نه یک ساعت



                    مرسی
                    دقیقا همونی که خودم حدس میزدم :cry:

                    ببخشید ببخشید
                    فکر کنم اینجا منظورش این بوده که اگه از باتری 55آمپر-ساعت؛ 55 آمپر جریان بکشیم میشه یه باتری 30.25آمپر ساعت
                    اگه اینجوری باشه از نیم ساعت هم کمتر میشه

                    پس به هیچ وجه نمیشه موقع خاموش بودن ماشین ازش استفاده کرد
                    نخریدم که
                    مشکل تغذیه داشتم دوستان و همینطور پدر گرامی باتری ماشین رو پیشنهاد دادن!!!

                    دینام چی؟
                    اطلاعاتی در مورد دینامها دارین؟ منظورم تاثیرش رو مصرف سوخت هست


                    نوشته اصلی توسط مهران چمنی
                    امروز رفتم با پاور صنعتی سوئیچینگ 30 آمپر واقعی تستش کردم
                    نتیجه این شد که با 12 ولت فقط 7آمپر کشید! :cry:
                    آخه یکی نیست بگه 12 آمپر کجا و 7 آمپر کجا !!!
                    شاید ولتاژ رو 15 کنم درست بشه
                    ولی 5آمپر کم داره ها !!!

                    سیم مولتی متر که تا 10 آمپر باید جواب میداد با 7 آمپر داغ شده بود !!

                    راستی پمپ کولر براش استفاده کردم
                    اصلا آب گرم هم نشد ( چون سرعت و فشار آب زیاده به همین دلیل تبادل حرارتی زودتر انجام میشه )

                    یکی از دوستان گفته بود با رادیاتور ماشین باید خنکش کنیم oo:
                    نبابا...شما از پمپ آب قوی استفاده کن....رادیاتور بخاری پراید هم براش زیادی هست



                    منم همین مشکل رو داشتم
                    مشکل دقیقا از سیمها بود
                    ولی باز هم با عوض کردن سیمها از 3.5 بالاتر نرفت؛ در صورتی که باید تا 6.4 بالا میرفت
                    البته این جریان برای 14.4 ولت و دما 25 درجه طرف گرم یا 16.4 ولت در دمای 50 درجه هست که ولتاژ من 11.6 بود

                    راستی من که رفتم رادیاتور بخرم رادیاتور پژو هم داشت
                    تقریبا 2 برابر پرایدی بود و خیلی هم حرفه ای تر طراحی شده بود
                    ولی 2 تا مشکل داشت
                    اول اینکه قیمتش 2برابر پرایدی بود
                    دوم خودش مثل پراید فن نداره و فن پراید هم واسش کوچیکه

                    اضافه شده در تاریخ :
                    آقا یه سوال دیگه
                    میشه با این بنده خدا آب رو جوش آورد؟
                    مثلا اندازه یه فلاسک معمولی(فکر کنم 4-5 تا لیوان بزرگ بشه)
                    آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                    116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                    از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                    دیدگاه


                      پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                      نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
                      آقا یه سوال دیگه
                      میشه با این بنده خدا آب رو جوش آورد؟
                      مثلا اندازه یه فلاسک معمولی(فکر کنم 4-5 تا لیوان بزرگ بشه)
                      اووه
                      جوش آوردن که براش کاری نداره
                      جای منفی مثبتش رو عوض کن ( بایاس معکوس )
                      اینطوری جایی که باید سرد بشه گرم میشه و جایی که باید گرم بشه هم سرد میشه :icon_razz:

                      خوب من روش یکم آب ریختم و زدم به برق
                      سر کمتر از 10 ثانیه گفت فــــــــیسسسس.......آب بخار شد oo:
                      لامصب مثل اتو بود
                      فکر میکنم اون آب سرد کن و گرم گن ها هم از این روش برای سرد و گرم کردن آب استفاده میکنن
                      از اینطرفش آب رد بشه سرد میشه و اگه از اون طرفش رد بشه آب گرم میشه


                      نوشته اصلی توسط arvinfx
                      پس سیم مولتی مترت مقاومتش زیاده باید عوضش کنی شاید علت اینکه 7 آمپر بیشتر نکشیده همیه! :icon_razz:
                      آره ولی یعنی روی سیم 5 آمپر افت کرده oo: oo:
                      نه فکر نکنم در این حد تاثیر بزاره

                      نوشته اصلی توسط deremel400
                      این جریانو وقتی میکشه که هم ولتاژ را تا ماکسیموم مجاز بالا ببرید و هم اینکه دمای طرف گرم 25درجه باشه با بالاتر بودن دما مقاومت المان بالا میره و جریان کمتر می کشه.

                      من نگفتم برای یدونه نیاز به رادیاتور ماشینه .آقا مسعود میخواستند 4تا با هم استفاده کنند که حدود 600وات حرارت تولید میشد برا همین گفتم یک رادیاتور بزرگ نیازه
                      دوستان واقعا این 5 آمپری که نکشیده روی درجه حرارت هم تاثیر داشته !!! نببابااا......یکی دو آمپر که نیست !! 5آمپره :rolleyes:

                      هنگامی که چیزی مینویسی، کاری نکن تنها کسی که از مغزش استفاده کرده باشد ،مدادت باشد .

                      \|/_\/_

                      دیدگاه


                        پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                        نوشته اصلی توسط masoud_m_bf

                        ببخشید ببخشید
                        فکر کنم اینجا منظورش این بوده که اگه از باتری 55آمپر-ساعت؛ 55 آمپر جریان بکشیم میشه یه باتری 30.25آمپر ساعت
                        اگه اینجوری باشه از نیم ساعت هم کمتر میشه

                        بله در عمل کمتر میشه چون این برای دمای خاص و باطرینو هستش

                        پس به هیچ وجه نمیشه موقع خاموش بودن ماشین ازش استفاده کرد
                        درسته


                        دینام چی؟
                        اطلاعاتی در مورد دینامها دارین؟ منظورم تاثیرش رو مصرف سوخت هست
                        اولندش که دینام نه و آلترناتور 3 فازه .
                        هر چی جریان بیشتری ازش بکشی هم توان بیشتری برای چرخوندنش نیاز داری حصله دلیلشو ندارم که بگم چرا...


                        دیدگاه


                          پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                          نوشته اصلی توسط masoud_m_bf
                          آقا یه سوال دیگه
                          میشه با این بنده خدا آب رو جوش آورد؟
                          مثلا اندازه یه فلاسک معمولی(فکر کنم 4-5 تا لیوان بزرگ بشه)
                          آبو جوش میاره اما حتما باید ترموستات براش در نظر بگیرید .چراش هم اینه که دمای شعله که باهاش کتری جوش میاد میتونه 600درجه باشه

                          در مورد دینام هم آقا آروین گفتند که جریان بیشتر بکشید مصرف بنزین بیشتر میشه .سر انگشتی :دینام 60آمپری 12 ولت در نهایت توانش با بازده مثلا 50درصد حداقل 1000وات انرژی نیاز داره یعنی حدود 1.5اسب از انرژی موتور را کم می کنه

                          دوستان واقعا این 5 آمپری که نکشیده روی درجه حرارت هم تاثیر داشته !!! نببابااا......یکی دو آمپر که نیست !! 5آمپره :rolleyes:
                          من که خودم تست کردم تو همین ماژول 5آمپری با افزایش دما 1آمپر کم می کرد شما که تازه ولتاژتون هم maxنیست پس میشه 5آمپرو توجیه کرد
                          کسی که به کشورش به درستی خدمت کند،نیازمند تکیه به خاطره ی گذشتگانش نخواهد بود
                          ولتر

                          دیدگاه


                            پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                            نوشته اصلی توسط مهران چمنی

                            آره ولی یعنی روی سیم 5 آمپر افت کرده oo: oo:
                            نه فکر نکنم در این حد تاثیر بزاره
                            اگر 15 ولت بهش دادی آره دیگه. ولی گرم شدن سیم اصلا نشونه خوبی نیست یعنی سیم مقاومتش برای این چریان بالاس!

                            اضافه شده در تاریخ :
                            اتفاقا" یه مدل یخچال- گرمکن برای ماشین هست که خیلی شیک و ترو تمیزه یکی از فامیلامون داشت که خیلی جالب بود برای ماشین فکر کنم هنوزم تو بازار باشه . توش از همین المانا داشت که با تغییر قطب عمل میکرد + یه ترانس برای توی خونه که وقتی هتلی جایی میری بزنیش به برق

                            دیدگاه


                              پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                              یعنی واقعا کمپرسور گیر نمیاد :cry2: :cry2:
                              من اخرش عقده ساختن یه یخچال کوچیک به دلم میمونه :cry2:

                              دیدگاه


                                پاسخ : همه چیز درباره المان های سردکننده TECو سیستم Water Cooling ( بسیار جالب )

                                نوشته اصلی توسط مهران چمنی
                                اووه
                                جوش آوردن که براش کاری نداره
                                جای منفی مثبتش رو عوض کن ( بایاس معکوس )
                                اینطوری جایی که باید سرد بشه گرم میشه و جایی که باید گرم بشه هم سرد میشه :icon_razz:

                                خوب من روش یکم آب ریختم و زدم به برق
                                سر کمتر از 10 ثانیه گفت فــــــــیسسسس.......آب بخار شد oo:
                                لامصب مثل اتو بود
                                فکر میکنم اون آب سرد کن و گرم گن ها هم از این روش برای سرد و گرم کردن آب استفاده میکنن
                                از اینطرفش آب رد بشه سرد میشه و اگه از اون طرفش رد بشه آب گرم میشه
                                ن دیگه
                                منظورم این بود همینجوری که از طرف سرد استفاده میشه، میشه با طرف گرم آب جوش اورد که ظاهرا میشه
                                مرسی

                                نوشته اصلی توسط arvinfx
                                اولندش که دینام نه و آلترناتور 3 فازه .
                                هر چی جریان بیشتری ازش بکشی هم توان بیشتری برای چرخوندنش نیاز داری حصله دلیلشو ندارم که بگم چرا...
                                این که مسلمه
                                منظور همون حساب سر انگشتی بود که deremel400 جان گفتن
                                فقط یه سوال
                                1.5 اسب بخار یعنی چقدر؟

                                نوشته اصلی توسط deremel400
                                آبو جوش میاره اما حتما باید ترموستات براش در نظر بگیرید .چراش هم اینه که دمای شعله که باهاش کتری جوش میاد میتونه 600درجه باشه

                                در مورد دینام هم آقا آروین گفتند که جریان بیشتر بکشید مصرف بنزین بیشتر میشه .سر انگشتی :دینام 60آمپری 12 ولت در نهایت توانش با بازده مثلا 50درصد حداقل 1000وات انرژی نیاز داره یعنی حدود 1.5اسب از انرژی موتور را کم می کنه
                                داستان ترموستات چیه؟؟؟
                                چرا ترموستات نیازه؟

                                نوشته اصلی توسط arvinfx
                                اتفاقا" یه مدل یخچال- گرمکن برای ماشین هست که خیلی شیک و ترو تمیزه یکی از فامیلامون داشت که خیلی جالب بود برای ماشین فکر کنم هنوزم تو بازار باشه . توش از همین المانا داشت که با تغییر قطب عمل میکرد + یه ترانس برای توی خونه که وقتی هتلی جایی میری بزنیش به برق
                                من میخوام بدونم بدون تغییر قطب میشه آب جوش آورد یا ن؟!

                                نوشته اصلی توسط mahdi.7
                                یعنی واقعا کمپرسور گیر نمیاد :cry2: :cry2:
                                من اخرش عقده ساختن یه یخچال کوچیک به دلم میمونه :cry2:
                                یادمه دبیرستان که میرفتم خیلی تو نخش بودم
                                رفتم پیش یه یخچال ساز گفتم نمیشه موتور یخچال رو طوری بپیچی با 12 راه بیافته؟
                                یییییییکککک نگاه عاقل اند سفیهی کرد ک نگو
                                بعدم گفت من خودم قبلا اینو امتحان کردم نشده پسر جان! :icon_razz:


                                حالا یه سوال دیگه:
                                نمیشه پمپ آب کولر رو طوری پیچید که با 12 راه بیافته؟؟؟
                                چیه؟ چرا اینجوری نگاه میکنین؟
                                آموزش ساخت جعبه برای مدار با نرم افزار Corel Draw - آموزش طراحی تابلو ثابت با Corel Draw و LED Tool - آموزش کرک LED Tool

                                116 کتابخانه مورد نیاز برای Altium Designer

                                از دروغ متنفرم؛ هرچند در این مملکت به جرم صداقت، کودن نامیده شوم.

                                دیدگاه

                                لطفا صبر کنید...
                                X